schelpje3 schreef:Wat ik bedoel, IN HET ALGEMEEN: de een wil dolgraag kinderen, maar het gaat niet, de ander wil ze niet (meer)
Ik vind dat eerlijk gezegd nogal moeilijk.
Ik zeg: nogmaals, in het algemeen, er kunnen persoonlijke omstandigheden zijn, ik weet het, maar iedereen kan hier de schrijnende verhalen lezen van soms wanhopige vrouwen (mannen)
Dus dit kwam zo in me op..
sorry als ik iemand gekwetst heb hiermee.
Waarom is dat moeilijk? Moet iedereen die dat kan dan maar kinderen op de wereld zetten, omdat er ook stellen zijn, die dat zou graag zouden willen, maar waarbij het niet lukt? Dat slaat toch nergens op. Een kinderwens is heel persoonlijk. En je hebt het er waarschijnlijk moeilijk mee vanuit jouw eigen situatie, waarin je gelukkig bent met je kinderen.
Ik ben ook moeder en dol op mijn kind en ik snap bijvoorbeeld niet, dat men zo moeilijk kan doen over een adoptie. En ik snap diep van binnen al helemaal niet dat er mensen zijn die maar kinderen blijven verwekken, terwijl er zoveel kinderen in tehuizen wonen over de hele wereld. Maar dat is mijn persoonlijke visie op de wereld, niet die van anderen. En dus vind ik helemaal niet, dat iedereen maar kinderen moet krijgen op de manier, hoe ik dat graag wil. Dat doe ik lekker zelf wel.
Nou ja, je snapt me wel. De een wil wel graag kinderen, de ander niet. En je krijgt ze niet 'voor de ander', zeg maar.