Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Re: Huis kopen!

Berichtdoor -Judith- » 16 aug 2010 10:01

En toen ging alles in een keer wel héél snel...Vrijdag te horen gekregen dat de hypotheek goed gekeurd is, en nu hebben we maadag de 23e al de sleuteloverdracht! Whaaaaaaaaaa :yahoooo: :yahoooo:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 aug 2010 10:44

Gaaf, Judith!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 16 aug 2010 18:38

Wow, dat gaat dan inderdaad snel.. Leuk zeg! :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 16 aug 2010 19:52

Mijn vriend en ik hebben ook een huis gekocht! Compleet het tegenovergestelde van waar we naar op zoek waren: we wilden eigenlijk een oud huis maar nu is het een nieuwbouw appartement geworden. Het is een tweekamer appartement met enorm hoge plafonds. Aan de voorkant is zijn er grote glazen schuifdeuren over de hele hoogte en breedte van de kamers waardoor het binnen heel licht is. We zijn er erg blij mee, hopelijk kunnen we er snel in. Ik heb al helemaal zin om te gaan verven en behangen enzo. Ik hoop dat we er iets leuks van kunnen maken.

Wij waren ook erg verbaasd hoe makkelijk we een hypotheek konden krijgen, vooral omdat we allebei maar een tijdelijk contract hebben. De hypotheekadviseur vertelde dat het voor ons makkelijker was omdat we hoogopgeleid zijn en ze daarom verwachten dat je salaris ook nog wel een eind omhoog zal gaan.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 aug 2010 21:45

Hé, wat leuk, en verrassend dan, Nina87! Wanneer krijgen jullie de sleutel?

Wij hadden dat zelf ook, wat betreft de hypotheek, om diezelfde reden. Wel handig natuurlijk, maar aan de andere kant - kan het net zo goed dat je het niet waarmaakt om 1 of andere reden.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 aug 2010 08:39

Wat leuk allemaal, gefeliciteerd!

Dat van die hypotheken blijft toch vaag. Bij ons ging het ook vrij makkelijk. Vervolgens werd ik ontslagen!
We redden het allemaal nog steeds, (we hebben het ook niet op twee volledige lonen) maar ik kan me indenken dat wij bij een andere verstrekker wel degelijk in de problemen zouden zijn geraakt.
Het is maar afwachten wanneer ik weer aan de slag kan (voor vast, heb nu gelukkig iets tijdelijks!) en dan kunnen we echt weer even de zaken op een rijtje gaan zetten. Maar goed, ik hoop dat dat soort gedoe jullie vreemd blijft hoor. Toch blijft het een risico.

Maar klusze allemaal! Keileuk :mrgreen:
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 aug 2010 08:43

en daarom wil ik niet op 2 lonen lenen.. puur om het feit dat als je op 2 lonen leent en er wordt er één ontslagen dat je direct eigenlijk in de problemen KAN komen. Zeg niet dat het gebeurd maar het kan....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 17 aug 2010 08:45

Edit: ik bedoelde een appartement met twee slaapkamers, dus een driekamerappartement.

Maar idd Jo'tje, ook al heb je een hypotheek op twee salarissen, dat zegt dan nog niets. Wij hebben er daarom ook voor gekozen om geen maximale hypotheek te nemen maar echt even te kijken naar de maandlasten etc. zodat we niet in de problemen raken als een van ons opeens zonder werk zit. Ik hoop dat jij ook snel weer ergens voor vast aan de slag kunt!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 aug 2010 09:17

Kwebbel: er is wel een verschil tussen twee lonen meenemen in de berekening en echt twee lonen nodig hebben om te kunnen aflossen! En dat heeft dus met die maandlasten te maken.
Mijn loon is wel meegenomen in de berekening hoor, maar zonder trekken we het ook wel even met goed opletten. Maar officieel hebben we het dus op twee lonen.

@Nina87: dank je. Ik hoop het ook. Niet eens zozeer financieel (altijd mooi meegenomen natuurlijk), maar vooral om weer wat perspectief te hebben. Echt een job om aan te werken, me verder te ontwikkelen. Dat geeft ook uitdaging! :) En dat mis ik, ook al ben ik nu wel bezig. En nogmaals, daar ben ik blij mee hoor, thuis zitten is helemaal niks :?
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 aug 2010 13:57

Je kunt in je hypotheek eventueel een verzekering voor werkloosheid of arbeidsongeschiktheid meenemen, mocht je daarmee te maken krijgen dan kun je dan op die manier je financiële plaatje rond krijgen, maar of dat echt zo economisch is? (Wellicht hoge premie?)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 aug 2010 15:33

Je kunt dat weer per periode besluiten. Een half jaar, een jaar, max. 4 jaar geloof ik ofzo?
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 aug 2010 16:59

LeChat schreef:Je kunt in je hypotheek eventueel een verzekering voor werkloosheid of arbeidsongeschiktheid meenemen, mocht je daarmee te maken krijgen dan kun je dan op die manier je financiële plaatje rond krijgen, maar of dat echt zo economisch is? (Wellicht hoge premie?)
dat hebben wij nu ook. Voor zolang de hypotheek loopt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 aug 2010 20:00

Ik ben zelf niet zo van al die verzekeringen voor van alles en nog wat, eigenlijk. Ik spaar dan liever zelf die premie op voor als de nood aan de man komt :)

Bah, ik zit hier een beetje te balen. We waren bezig met een huis, maar hebben vandaag te horen gekregen dat andere belangstellenden een beter bod hebben gedaan, dus dit gaat ws aan onze neus voorbij :x
Maar goed, we gaan gewoon maar afwachten of er nog eens wat leuks voorbij komt, gelukkig zitten we voorlopig nog droog :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 aug 2010 20:39

Jammer dat het niet doorgaat, Haai! Als ik mezelf naga, had je in gedachten je nieuwe huis al helemaal verbouwd, geverfd, behangen en ingericht! Even omschakelen kost dan soms wel een beetje moeite natuurlijk ...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 aug 2010 20:56

Ja, idd. Hoewel we wisten dat er nog niets zeker was, zagen we onszelf er al helemaal wonen. Bovendien zag het er echt naar uit dat we er wel uit zouden komen, tot er ineens andere kapers op de kust kwamen.

Maar goed, we gaan er maar van uit dat we vast nog eens een veel mooier plekje tegenkomen :wink:

Terug naar “Archief”