Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2010 08:09

met het weer weet je het inderdaad nooit.. wij zijn 10 september getrouwd en het was ruim boven de 25 graden!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 13 aug 2010 11:26

Ja dat is inderdaad afwachten.
Wij hebben wel een fotolocatie in gedachten voor als het regent, maar het is toch leuker als de foto's gewoon buiten genomen kunnen worden :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 aug 2010 11:33

Liesien schreef:Ja dat is inderdaad afwachten.
Wij hebben wel een fotolocatie in gedachten voor als het regent, maar het is toch leuker als de foto's gewoon buiten genomen kunnen worden :)

Je kan het nooit zeggen. Wij waren in de stress dat het de volgende dag zou gaan regenen, omdat dit in de krant stond en het donderdag regende. Nou wij hadden vrijdag een mooie zonnige dag. Een mooie dag om foto''s te maken dus.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 aug 2010 22:51

Ik zal me ook weer eens melden hier! We zijn twee weken op vakantie geweest, even er lekker tussen uit en nu inmiddels weer een week hard aan het klussen in ons huis. Het gaat de goede kant op, zijn nu druk met verven, enz..!
Maargoed, dit is het trouwtopic ;)
We moeten er echt wel op letten dat dat er niet bij inschiet, nu we zo druk met het huis zijn!
Vanavond voor een boeket op jacht gegaan, blijkt dat we gewoon de foto mee kunnen nemen en twee weken van te voren kunnen bestellen :D Ik dacht dat ik al aan de late kant was :P Dat is dus ook weer geregeld.
Kaarten zijn ook besteld, ik verwacht ze volgende week eigenlijk.
Auto is geregeld :D
Volgende week vrijdag heb ik mn proefkapsel en make-up, ben benieuwd!

En tjah, de rest moet nog :P
Afbeelding

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 16 aug 2010 19:38

Fijn dat alles zo opschiet Dippie!

Wij zijn afgelopen weekend in Schotland geweest om nog even de laatste dingen te regelen. Ik heb een proefkapsel gedaan bij de kapper en ik was er super blij mee, dus daar heb ik een goed gevoel over. We hebben ook met de fotograaf vast wat foto's gemaakt om een beetje te 'oefenen'. Vond ik ook wel erg fijn, en die foto's zijn heel leuk geworden dus die gaan we of als decoratie op tafel leggen met met de link van onze blog of de fotograaf maakt een gastenboek met die foto's erin.
Mijn vriend heeft de wijn gekocht en ik heb mijn boeket uitgezocht. En we hebben nog met onze priester gepraat over de liturgie - we weten nu welke bijbelgedeeltes er tijdens de kerkdienst worden gelezen. We hoeven nu alleen nog de gezangen te kiezen. Dat wordt nog wel lastig want we vinden er veel te veel mooi ;).

Het is heel raar dat het volgende maand is, vooral omdat ik nog druk ben met afstuderen enzo. Misschien maar goed, heb ik ook geen tijd om zenuwachtig te worden :mrgreen:.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 aug 2010 19:49

en die laatste maand gaat zó bizar snel! Tenminste... vinden wij wel.
Het is nu gewoon al overmorgen! ::))
Spannend...

Vandaag nog een drukke dag gehad, bij het stadhuis gekeken, nog paar kleine dingen gekocht, de route gereden en de liturgie geprint, geniet en gevouwen.

Morgen m'n jurk op halen, m'n nagels laten doen, spullen voor de lunch naar de kerk brengen en op tijd naar bed. :mrgreen:

Whaaaaaaaah, spannend!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 aug 2010 19:52

Het klinkt alsof je zo ongeveer klaar bent, Jannoek! Alvast een hele fijne trouwdag toegewenst!

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 16 aug 2010 19:54

Geniet ervan Jannoek! Ben erg benieuwd naar hoe je eruitziet!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 aug 2010 19:56

Dank! :)
Volgens mij zijn we er wel bijna klaar voor ja! Was nog even vergeten te vermelden dat ik ook nog 10 knal roze paraplu's heb gekocht, voor 't geval dat... Weer een zorg minder ;-)

Zal na de tijd wel een foto plaatsen! Weet niet of dat donderdag lukt, anders wordt het na de vakantie.. ;-)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 aug 2010 20:16

vraag....
De vader brengt de bruid binnen...

En.. wat als de moeder de bruidegom binnenbrengt.. (voordat de bruid komt)
Moeten dan ook de mensen gaan staan??? -kan het echt nergens vinden-

(en das het nadeel als je 4 weken voor de bruiloft gevraagd wordt om ceremoniemeester te zijn...)
Time flies when you have none!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 aug 2010 20:29

Ik heb geen idee eigenlijk. Sorry!

Da's waarschijnlijk wel stressen, met zo weinig tijd voor de bruiloft! Succes ermee :wink: !

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 aug 2010 21:28

Sterretje, volgens mij is dat ook niet gebruikelijk, in elk geval niet volgens de standaard-etiquette toch (de bruid wordt 'weggegeven', ik heb nog nooit gehoord dat de bruidegom ook wordt weggegeven)? Dan kun je er dus gewoon je eigen draai aan geven lijkt mij, en zou ik zeggen: als iedereen voor de bruid gaat staan, dan toch ook voor de bruidegom?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 16 aug 2010 22:16

Ik wordt weggegeven door m'n vader, m'n lover komt met z'n schoonmoeder binnen :mrgreen: aangezien zij de ambtenaar is...
Maar hoe het zit als de bruidegom wordt weggegeven, geen idee...! Volgens mij wat LeChat zegt; het is niet gebruikelijk volgens de etiquette...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2010 22:54

Precies. Dus vul het lekker zelf in (en doe dat ook als er wel etiquetten zijn :D )
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 17 aug 2010 06:58

Idd... lekker zelf een eigen invulling aan geven! Hebben wij destijds ook gedaan en dat beviel heel goed! :mrgreen:
Uiteindelijk gaat het erom dat het bruidspaar een prachtige dag naar hun eigen wensen en ideeën heeft... dus die etiquette doet er eigenlijk niet zoveel toe!

Terug naar “Archief”