Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2010 14:45

ajl schreef:Persoonlijk zou ik liever alles willen betegelen. Mijn ervaring met verf op de muren in de badkamer is dat de muren snel gaan schimmelen.

Ligt aan twee dingen: Ventilatie en verf. Voor een badkamer moet je niet op verf bezuinigen... maar gewoon dure verf voor vochtige ruimtes gebruiken. Ga je het sauzen met Gamma-latex of wat duurdere gewone verf, dan krijg je er vocht in, schimmel, vlekken etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2010 14:48

En het ventileren idd. In onze oude badkamer hadden we geen raam, wel een afzuigsysteem wat niet helemaal werkte. Daar was ik blij met alleen maar tegels op de muren.
Maar in deze badkamer hebben we een aardig raam dat altijd openstaat. En de badkamer is groter, dat scheelt ook al wel. Maargoed, we gaan maar eens langs badkamerzaken enzo, daar weten ze vast wel wat het beste is
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 11 aug 2010 15:30

Marnix schreef:
ajl schreef:Persoonlijk zou ik liever alles willen betegelen. Mijn ervaring met verf op de muren in de badkamer is dat de muren snel gaan schimmelen.

Ligt aan twee dingen: Ventilatie en verf. Voor een badkamer moet je niet op verf bezuinigen... maar gewoon dure verf voor vochtige ruimtes gebruiken. Ga je het sauzen met Gamma-latex of wat duurdere gewone verf, dan krijg je er vocht in, schimmel, vlekken etc.

ja ervaring mee. Neem de badkamer en keukenverf van alabastine. HEbben we hier in de gang ook gebruikt.
Lekker dik of meerdere keren sauzen.

Tegeltjes is ook wel leuk, maar de naden er tussen worden misschien wel zwart. En een gesausd stuk kun je nog is over sauzen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2010 10:09

Hm ja... en gewoon bij het schoonmaken van de badkamer even de voegen meenemen met een doekje helpt ook wel... maar ja, het plafond betegelen lijkt me niks, dus verven moet je sowieso nog wel dan :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 aug 2010 12:55

ligt eraan. wij hebben van die vochtbestendige plafondpanelen. ideaal! eens in de zoveel tijd ga ik er eens langs met de dweil en verders hoef je er niks aan te doen.

hehe, wij hebben na 2 jaar 8) ook eindelijk een schutting staan. het werd nu toch wel tijd nu de kleine meid kan lopen, anders loopt ze zo de weg op of de sloot in. nu kan ze lekker een beetje buiten lopen zonder dat ik er meteen steeds achteraan hoef te vangen.
dit is het geworden:
http://www.woodvision.nl/assortiment/omheiningen/overzicht_beton/lichtgewicht_beton
nu de rest van de tuin nog inrichten.
moeilijk hoor, om een goede indeling te maken.
hoe hebben jullie dat gedaan? zelf bedacht of iemand aan de hand genomen die er verstand van is?
heb geen idee wat een hovenier kost, maar lijkt me niet goedkoop :-k
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 aug 2010 13:02

Haal een stapel bladen uit de bieb, zoals groei en bloei, home and garden. Dan zie je vast wel iets wat je aanstaat. Vaak staan er ook wel plantschema's in, wat je nodig hebt zeg maar.
ja, dat is mijn mening dan he.....

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 aug 2010 13:39

we moeten echt alles nog aanleggen, ook een terras e.d.
nu ligt er gewoon straatwerk in zodat je niet steeds zo'n inloop hebt van zand. maar ongemerkt blijft het maarzo liggen omdat we nog niet echt concrete plannen ermee hebben.

maar van de bieb is wel een idee ja. ben alleen geen lid.. maar lijkt me wel leuk om te worden dus moet er toch maar eens achteraan
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 aug 2010 13:53

Bij ons moet de voortuin aangepakt worden. Het wordt langzaam een rimboe :)
Maar wij willen dus juist graag een deel laten bestraten en dan iets met bakken o.i.d.
We hebben besloten om het te laten doen. Zelf rommelen kost veel tijd en bovendien heb je dan absoluut niet de garantie dat het mooi is/blijft. Bovendien hebben wij een watermeter in de voortuin, die moet eerst nog naar binnen worden gelegd. Fijne dingen zijn dat. Hup, weer een paar honderd euro extra.
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 aug 2010 15:54

Altijd leuk de tuin veranderen!
Bij ons wordt de tuin ook gedaan (door mijn man en broer) in september wordt hij leeggehaald (buxus,annabel en hortensia) gaan allemaal in de tuin van mijn schoonzusje en zwager.
Dan is bij ons alles weg en hoeft het niet weggegooid te worden dan wordt de stenen muur tussen onze tuin en die van de buurman weggehaald en komt er een mooie houten schutting en nieuwe poort (komt ook op een andere plek) wij blij en de buurman blij kan hij eindelijk een andere moter kopen omdat zijn gangetje dan breder wordt.
Dan gaan ze in het voorjaar alle steentjes eruit halen en een halve meter uitgraven (gelukkig geeft mijn broer een vrachtauto met container op zijn werk en een kraantje) en voert hij alles af kosteloos (altijd handig)
Steentjes worden verkocht en dan gaan wij nieuwe uitzoeken zeer waarschijnlijk wel wat grotere omdat heel de tuin bestraat wordt kan eindelijk ons lounge set in de tuin.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2010 16:04

vpk schreef:ligt eraan. wij hebben van die vochtbestendige plafondpanelen. ideaal! eens in de zoveel tijd ga ik er eens langs met de dweil en verders hoef je er niks aan te doen.

hehe, wij hebben na 2 jaar 8) ook eindelijk een schutting staan. het werd nu toch wel tijd nu de kleine meid kan lopen, anders loopt ze zo de weg op of de sloot in. nu kan ze lekker een beetje buiten lopen zonder dat ik er meteen steeds achteraan hoef te vangen.
dit is het geworden:
http://www.woodvision.nl/assortiment/omheiningen/overzicht_beton/lichtgewicht_beton
nu de rest van de tuin nog inrichten.
moeilijk hoor, om een goede indeling te maken.
hoe hebben jullie dat gedaan? zelf bedacht of iemand aan de hand genomen die er verstand van is?
heb geen idee wat een hovenier kost, maar lijkt me niet goedkoop :-k

Hm, je hebt wel klusjesmensen die het voor niet heeel veel geld doen... maar het kost altijd wel het een en ander. Wij geven gewoon een beetje aan hoe we het willen, hoeveel bestraat, wat niet... soort stenen, figuurtje er in evt. En de rest laten we hem lekker zelf uitpuzzelen, hij weet wat we ongeveer willen en vult het verder zelf in.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 aug 2010 18:48

Mijn ouders hebben een hoveniersbedrijf een tekening laten maken. Ze moesten daar niks voor betalen, maar moesten dan wel de planten en evt. bestrating daar afnemen. Ze hebben zelf de plannen uitgevoerd en het is echt mooi geworden voor niet veel geld!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 12 aug 2010 20:14

In de badkamer van 'ons' huis zijn bruine tegels, klinkt afschuwelijk, maar het valt éigenlijk best mee...We weten niet of we het nu rond kunnen breien om ook nog een nieuwe badkamer te plaatsen, dus heb ik zitten denken. Die bruinige tegels vallen nog wel een beetje mee, maar het probleem is vooral dat je af en toe van die tegels hebt met van die afschuwelijke (sorry voor diegene die ze wél mooi vind) bloemen erop...Je weet wel, de huizen uit de jaren '80 hebben die over 't algemeen allemaal...
Maar nu zat ik te denken: om álle tegels te verven lijkt me ook een behoorlijke klus, dus ik zat te denken aan tegelstickers...Wie heeft daar ervaring mee? Blijven die een beetje zitten? (Ik ben dan ook wel bereid om er wat meer voor te betalen dan de Xenos-versie)

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 13 aug 2010 09:03

Wij hebben ook nog een jaren 80 badkamer in ons huis.
De muren zijn bruin/beige en het sanitair/accesoires waren groen.
We hebben het sanitair er uit gehaald en vervangen door sanitair/accesoires met de kleur pergamon.
Er is zo verschrikkelijk veel wat er gedaan moet worden, we moesten echt keuze's maken.
Het staat niet eens slecht, oke, het is niet echt onze smaak, maar het is 200% verbeterd naar wat het eerst was.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 aug 2010 10:39

-Judith- schreef:In de badkamer van 'ons' huis zijn bruine tegels, klinkt afschuwelijk, maar het valt éigenlijk best mee...We weten niet of we het nu rond kunnen breien om ook nog een nieuwe badkamer te plaatsen, dus heb ik zitten denken. Die bruinige tegels vallen nog wel een beetje mee, maar het probleem is vooral dat je af en toe van die tegels hebt met van die afschuwelijke (sorry voor diegene die ze wél mooi vind) bloemen erop...Je weet wel, de huizen uit de jaren '80 hebben die over 't algemeen allemaal...
Maar nu zat ik te denken: om álle tegels te verven lijkt me ook een behoorlijke klus, dus ik zat te denken aan tegelstickers...Wie heeft daar ervaring mee? Blijven die een beetje zitten? (Ik ben dan ook wel bereid om er wat meer voor te betalen dan de Xenos-versie)

Ik heb ze wel eens gezien, en ze plakken inderdaad prima. Nadeel is natuurlijk wel dat die stickers altijd wit zijn en je dus witte stickers hebt en daarnaast weer bruine tegels. Tenzij je op iedere tegel een sticker plakt maar ja, dan ben je wel weer een hoop geld aan stickers kwijt.

Ik heb gehoord dat ze wel goed blijven plakken, je moet dan wel voor je de stickers opplakt even goed de tegels vetvrij maken goed soppen, of met schoonmaakazijn ofzo.... anders kunnen ze los gaan laten.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 13 aug 2010 10:55

Marnix schreef:
-Judith- schreef:In de badkamer van 'ons' huis zijn bruine tegels, klinkt afschuwelijk, maar het valt éigenlijk best mee...We weten niet of we het nu rond kunnen breien om ook nog een nieuwe badkamer te plaatsen, dus heb ik zitten denken. Die bruinige tegels vallen nog wel een beetje mee, maar het probleem is vooral dat je af en toe van die tegels hebt met van die afschuwelijke (sorry voor diegene die ze wél mooi vind) bloemen erop...Je weet wel, de huizen uit de jaren '80 hebben die over 't algemeen allemaal...

Ik heb ze wel eens gezien, en ze plakken inderdaad prima. Nadeel is natuurlijk wel dat die stickers altijd wit zijn en je dus witte stickers hebt en daarnaast weer bruine tegels. Tenzij je op iedere tegel een sticker plakt maar ja, dan ben je wel weer een hoop geld aan stickers kwijt.

Ik heb gehoord dat ze wel goed blijven plakken, je moet dan wel voor je de stickers opplakt even goed de tegels vetvrij maken goed soppen, of met schoonmaakazijn ofzo.... anders kunnen ze los gaan laten.

Nee, ik wou alleen de beruchte bloementegels beplakken..Maar inderdaad; ik kon ook alleen plaktegels vinden met een witte achtergrond...Of ik moet dan toch met tegelverf ana de slag gaan, en dan figuren gaan maken ofzo op de tegels, en dan als beginpunt telkens de bloementegel :lol:

Terug naar “Archief”