Kleding enzo... (3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Kleding enzo... (3)

Berichtdoor MissF » 11 aug 2010 22:19

Ik krijg ook af en toe zakken vol kleding van mijn schoonzus en tante voor Jurian. Maar die zeggen ook altijd: kijk maar of je het wat vindt, en gooi het anders maar weg of doe het naar iemand over die het goed kan gebruiken.
Ik heb het niet perse nodig, maar soms zitten er best leuke dingen tussen. En zeker nu Jurian veel buitenspeelt gebruik ik die kleding als buitenspeelkleren. Ideaal :) Zo blijven zijn gekochte broeken netjes, en kan hij buiten lekker doen wat hij wil.
Maar nu zal het wel over zijn, want mijn neefjes (de een is ruim 4, de ander 3) zitten nu bijna in dezelfde maat als Jurian, dus voor zij er echt uitgegroeid zijn, zal het Jurian ook wel niet meer helemaal passen. Jammer, want die zakken vol kleding zijn elke keer weer leuk om uit te pakken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 aug 2010 06:19

ik gaf ook altijd veel weg maar ben er nu toch wat terughoudender in geworden. Merkkleding zet ik eerst op MP en dat verkoopt redelijk. 2 x in een seizoen is hier een 2e hands verkoop van de psz en daar krijg je een deel van de opbrengst. Wat niet verkocht wordt mag je terughalen of het gaat naar een goed doel.

Waarom geef ik het niet meer weg? Degene aan wie ik het wel gaf komt op mij toch wat hebberig over. Die zei een keer: van die en die krijg ik ook wel es wat. Zag dat het zondagse stelletje van een kind te klein werd. "Dat zal ik vast wel krijgen volgend seizoen." Ik had van iemand een tas groentes gehad, te veel voor ons om in bepaalde tijd op te eten. Manlief bracht daar wat heen. Hij was amperaan uitgesproken of ze pakte het al uit zijn handen en zei dat ze het wel gebruiken kan.

Ik weet niet hoor, maar het is gewoon de manier waarop. Dan doe ik het liever naar een inzameling want vervolgens zie ik dat kind nooit in 'mijn' kleding lopen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 aug 2010 08:27

Ik krijg ook wel eens wat kleding van een vriendje van de oudste, ben er altijd wel heel blij mee. Het is niet altijd helemaal mijn smaak maar als buitenspeelkleren kan het al snel. Maar moet ook nog veel zelf kopen. Weggeven komt niet zo heel veel van door dat het meestal door meerdere kinderen is gedragen, soms gaat er wat voor speelkleding naar neefjes toe.
Heb nu bij HenM een verlanglijst gemaakt en voor ruim 400 euro uitgezocht. 8-[ Wil wel alles laten komen en dan kijken wat het mooiste is/staat.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 aug 2010 08:30

Ik krijg nooit kleding...op zich wel jammer. Ik bewaar van Hugo en Cato wel altijd alles en geef het (nog ) niet weg. Wie weet dat een eventuele volgende alles weer aan kan.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 aug 2010 09:33

nou inderdaad annet, het gaat maar om de manier waarop. wat jij daar beschrijft vind ik gewoonweg brutaal...

ik heb laatst ook een grote zak vol kleding gekregen van een buurvrouw. zij hebben een nakomertje en bewaren doet ze niet meer. eerder al wel eens kleding aan fam. gegeven maar dat zag ze nooit terug zei ze. heb ook eerlijk die dingen uitgezocht die ik leuk vond, maar was er superblij mee!
zaten heel veel dingen in die ook echt mijn smaak waren en allemaal nog hartstikke goed!

en ja, kleding vind ik voor die kleintjes best een uitgave, helemaal als je alles nieuw moet kopen.
met 1 kind heb je namelijk niet na 3 dagen de wasmachine vol en dan heb je best wat nodig.
de kleding van dochterlief wat nog goed was heb ik ook allemaal per maat netjes opgeborgen. mocht er nog eens een meisje komen kun je dan altijd nog zien wat dan nog leuk/goed is om te gebruiken.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2010 10:07

*Annet* schreef:ik gaf ook altijd veel weg maar ben er nu toch wat terughoudender in geworden. Merkkleding zet ik eerst op MP en dat verkoopt redelijk. 2 x in een seizoen is hier een 2e hands verkoop van de psz en daar krijg je een deel van de opbrengst. Wat niet verkocht wordt mag je terughalen of het gaat naar een goed doel.

Waarom geef ik het niet meer weg? Degene aan wie ik het wel gaf komt op mij toch wat hebberig over. Die zei een keer: van die en die krijg ik ook wel es wat. Zag dat het zondagse stelletje van een kind te klein werd. "Dat zal ik vast wel krijgen volgend seizoen." Ik had van iemand een tas groentes gehad, te veel voor ons om in bepaalde tijd op te eten. Manlief bracht daar wat heen. Hij was amperaan uitgesproken of ze pakte het al uit zijn handen en zei dat ze het wel gebruiken kan.

Ik weet niet hoor, maar het is gewoon de manier waarop. Dan doe ik het liever naar een inzameling want vervolgens zie ik dat kind nooit in 'mijn' kleding lopen.

Nou, wees blij dat ze het goed konden gebruiken.... :)

En anders, je hebt een hele boel mogelijkheden om je kleren te geven aan mensen die het goed kunnen gebruiken, zowel in Nederland als in het buitenland. Een mooie manier om aan je naaste te denken en wat van je rijkdom weg te geven aan anderen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 aug 2010 20:12

@Annet: op mij komt dat ook hebberig over. Als ze al haast die tas uit je handen grist dan 'aast' ze er ook gewoon op naar mijn idee. Ik geef nog wel ns wat weg aan buren met opgroeiende kinderen. Heb nog een paar dingen die ik echt niet meer aankan maat 40 dan geef ik het meestal eerst aan haar. En anders in de kledingzak van het LdH.... :)

had online gekocht via H&M, alles 1 maat te klein. Hups eergisteren alles weer besteld, alles retouer in de doos en als goed is volgende week weer alles binnen. Ben benieuwd :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 15 aug 2010 20:30

ik ben ook altijd erg blij als ik kleding krijg, soms van mijn schoonzusje als het nieuwe seizoen begint, dan zoekt zij haar kast uit, en komt ze wat brengen.
ik vind het wel fijn dat ze aan me denkt, want nu met de bijstand, en bewindvoering houden wij per week bijna niets over, in ieder geval niet genoeg om kleding/schoenen te kunnen kopen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 aug 2010 08:42

wat doet jij en/of je man voor werk als ik vragen mag? :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 16 aug 2010 14:03

wij werken allebei niet

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 16 aug 2010 14:20

even een berichtje erachter aan,

wij zouden ook anders willen, maar wij kunnen allebei niet werken
ik in verband met mijn been (zie ander topic), mijn man omdat hij door zware epilepsie zijn huidige werk niet meer kon doen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 aug 2010 16:22

Dat is pittig, nita! Ik kan me voorstellen dat je dan erg blij bent met alles wat je krijgt.
Sterkte in jullie situatie!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 aug 2010 16:55

Haai schreef:Dat is pittig, nita! Ik kan me voorstellen dat je dan erg blij bent met alles wat je krijgt.
Sterkte in jullie situatie!

Fijn dat er dan ook mensen aan je denken!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 aug 2010 17:03

nita schreef:even een berichtje erachter aan,

wij zouden ook anders willen, maar wij kunnen allebei niet werken
ik in verband met mijn been (zie ander topic), mijn man omdat hij door zware epilepsie zijn huidige werk niet meer kon doen
oei dat is heftig... sterkte! Ik kan mij dan voorstellen dat je blij bent dat er mensen zijn die aan je denken :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 aug 2010 11:44

Na zelf al het nodige via MP verkocht te hebben, heb ik gisteren zelf kleding via MP gekocht. Kijken hoe dat bevalt, ik moet het pakje van Vanilia nog binnen krijgen, maar het ziet er op de foto's goed uit en de verkoopster maakt 'n nette indruk (gevonden op LinkedIn en een bedrijfswebsite), dus ik heb er wel moed op :)
Zo'n mantelpakje is in de winkel natuurlijk behoorlijk prijzig en je kunt er in mijn job nooit genoeg van hebben, dus zo'n aanvulling is altijd welkom :).

Oh, en binnenkort ga ik (zoals ik op Hyves al schreef) geloof ik toch maar ff terug naar Antwerpen om alsnog die Zara-winterjas te kopen, want die blijft door mijn hoofd spoken.. 8). We waren er zaterdag, ik twijfelde en heb 'm niet gekocht omdat het een smal model is waar je wel een trui onder aan kan maar moeilijker een blazer, en een maat groter nemen is geen gezicht.. Maar als ik m'n oude jas nu gewoon bewaar voor 'blazer-dagen'... :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”