Fredrik schreef:Ik vind een flauwe opmerking van u broeder Vin. Zeker de Heere Jezus is het fundament der Kerk. Maar aan de belijdenis van een kerk herkent men haar. En aangezien er in de belijdenissen die straks in de PKN naast de ons zo geliefde Gereformeerde Belijdenis beleden worden en deze op verschillende punten verschrikkelijk dwalen, ze de hierboven ergens door mij genoemde site. Dan kun je zeggen dan het fundament niet goed is.Vin schreef:Rudolf Meuser schreef:Waar gaat het dan om? Zijn de belijdenisgeschriften niet het fundament van een kerk? Als dat al mankementen vertoond, waar bouw je dan verder op?
Oh ik dacht dat Jezus het fundament was, foutje.
Een flauwe opmerking? Hij was erg serieus hoor.
Hadden de eerste christengemeenten ook belijdenisgeschriften? Ik zou het op prijs stellen als je niet 'broeder Vin' en 'ons zo geliefde Gereformeerde Belijdenis' in dezelfde paragraaf gebruikt. Laat dat 'broeder' trouwens maar helemaal weg, ik sta liever met m'n beide beentjes in het leven van nu.
Dat het fundament niet goed is? Heb je mijn eerdere bericht wel gelezen? Ik heb zelf genoeg bedenkingen, die zijn echter niet gestoeld op een misplaatst vurig geloof in de 'Gereformeerde Belijdenis', maar op God.
Groet,