Huisbezoek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Huisbezoek

Berichtdoor em_ma » 19 jan 2010 12:17

Binnenkort krijg ik weer huisbezoek, ik vind het altijd wel fijn.
Afgelopen zondag werden er nieuwe kerkenraadsleden bevestigd en de dominee wekte ons echt op om de nieuwe leden ook tijdens het huisbezoek als zenders van God te zien ondanks hun fouten en tekortkomingen. Zij hebben net als de discipelen de opdracht van God gekregen om 'vissers van mensen' te zijn/worden.
Ik vond het wel grappig dat ik deze preek hoorde en binnenkort zelf huisbezoek krijg. :wink:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 19 jan 2010 15:48

Optimatus schreef:Ik ga meestal op huisbezoek bij onze predikant...

Is het zo erg gesteld met hem? Of heeft hij een voorraad drank van goeie kwaliteit? Dan wil ik ook wel eens mee.... 8)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Pjotr1992
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pjotr1992 » 19 jan 2010 17:08

Antoinette schreef:Ik snap wat je bedoeld, als heel de gemeente huisbezoek krijgt kan ik heel goed begrijpen dat je het heel normaal vind dat jullie het dan ook krijgen...

Dat bedoel ik,in feite is de predikant ook een lid.. Dus vind dat daar geen onderscheid ook in moet worden gemaakt.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 jan 2010 17:36

Pjotr1992 schreef:
Antoinette schreef:Ik snap wat je bedoeld, als heel de gemeente huisbezoek krijgt kan ik heel goed begrijpen dat je het heel normaal vind dat jullie het dan ook krijgen...

Dat bedoel ik,in feite is de predikant ook een lid.. Dus vind dat daar geen onderscheid ook in moet worden gemaakt.

Helemaal mee eens!!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jan 2010 18:46

Race406 schreef:

Is het zo erg gesteld met hem? Of heeft hij een voorraad drank van goeie kwaliteit? Dan wil ik ook wel eens mee.... 8)

Ik ben, zoals bekend, organist en ik heb geregeld overleg. We spreken dan ook over geloof en over de gemeente en zo. Ik moet zeggen dat onze vorige predikant betere drank schonk...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 20 jan 2010 08:53

Optimatus schreef:
Race406 schreef:

Ik ben, zoals bekend, organist en ik heb geregeld overleg. We spreken dan ook over geloof en over de gemeente en zo. Ik moet zeggen dat onze vorige predikant betere drank schonk...

En nu maar hopen dat je predikant meeleest... 8)
Goed zeg, dat overleg tussen predikant/organisten. Dat gebeurde bij ons ook altijd, tot we vacant werden. Sindsdien voeren een aantal organisten wat meer hun eigen stijl door, wat in het ene geval beter uitpakt dan in het andere geval.
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 10 aug 2010 18:09

Ze willen niet bij mij op huisbezoek
kort samengevat omdat ik vrouw ben

Ben nog altijd benieuwd of ze daarbij een paar inspirerende bijbelteksten kunnen vinden. Maar ach als het zo moet dan wil
ik niet eens met die mannetjes praten. Laat ze maar, ze weten niet beter!

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 10 aug 2010 18:19

Dat vind ik persoonlijk wel heel vreemd, niet op huisbezoek willen komen omdat je vrouw bent :S

Ik ben er vroeger niet altijd bijgeweest, ik geloof dat ik er bij was vanaf de tijd dat ik naar cathegesatie ging. Ik vond het altijd wel fijn.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 aug 2010 18:37

Brenn schreef:Ze willen niet bij mij op huisbezoek

Ben nog altijd benieuwd of ze daarbij een paar inspirerende bijbelteksten kunnen vinden. Maar ach als het zo moet dan wil

Hmm, is dit werkelijk zo? Komen ze niet op huisbezoek omdat je een vrouw bent? Nu word ik erg nieuwsgierig tot welk(e) kerkverband/groepering je behoort...

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 10 aug 2010 19:11

TheKeimpe schreef:
Brenn schreef:Ze willen niet bij mij op huisbezoek

Hmm, is dit werkelijk zo? Komen ze niet op huisbezoek omdat je een vrouw bent? Nu word ik erg nieuwsgierig tot welk(e) kerkverband/groepering je behoort...

PKN
lichtelijk ironisch dat in sommige PKN kerken vrouwen wel mogen preken

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 10 aug 2010 19:27

Even het verhaal eerlijker maken. Ik woon ook nog thuis bij niet gelovige ouders.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 10 aug 2010 19:37

Huisbezoek... Het eerste wat me te binnen schiet: "ow hellup" ze komen weer bij me over de vloer!
Niet dat ik iets te verbergen heb, maar je zit daar zo'n hele avond in het middelpunt met twee donkere
ouderlingen tegenover je. Ik voel me daar soms wel ongemakkelijk bij en vind het ook best wel
moeilijk persoonlijke geloofsgesprekken te voeren met twee vrij onbekende mannen.
Ik stel mezelf gewoon sneller open aan mensen die ik goed ken en waar ik een meer vertrouwde band mee heb.
Het slaat misschien helemaal nergens op, want ze komen niet om je te veroordelen hoor en
ze zijn echt wel in je geïnteresseerd, maar toch.... Op de een of andere manier zie ik er altijd weer tegen op.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 aug 2010 19:47

Brenn schreef:Even het verhaal eerlijker maken. Ik woon ook nog thuis bij niet gelovige ouders.

Als ze dat een probleem vinden dan kunnen ze je toch bij één van de broeders uitnodigen?

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 10 aug 2010 19:52

TheKeimpe schreef:
Brenn schreef:Even het verhaal eerlijker maken. Ik woon ook nog thuis bij niet gelovige ouders.

Als ze dat een probleem vinden dan kunnen ze je toch bij één van de broeders uitnodigen?

Toen ik dat zei kwam het man- vrouwprobleem. Ik vraag me af hoe ze dat bij andere vrouwen doen maarja. Ze schijnen er wel over te vergaderen, als ze tijdens die vergaderingen ook nog eens bidden heb ik er in ieder geval iets aan! Vind het vooral vreemd omdat ik al meerdere malen heb aangegeven dat ik het lastig vind een plek te krijgen in de kerk. En te komen tot geestelijke groei (er is veel literatuur voor beginnende christenen en gevorderde maar niet voor daartussen)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 aug 2010 20:01

Brenn schreef:
TheKeimpe schreef:

Toen ik dat zei kwam het man- vrouwprobleem. Ik vraag me af hoe ze dat bij andere vrouwen doen maarja. Ze schijnen er wel over te vergaderen, als ze tijdens die vergaderingen ook nog eens bidden heb ik er in ieder geval iets aan! Vind het vooral vreemd omdat ik al meerdere malen heb aangegeven dat ik het lastig vind een plek te krijgen in de kerk. En te komen tot geestelijke groei (er is veel literatuur voor beginnende christenen en gevorderde maar niet voor daartussen)

Dan moeten ze zorgen dat ze met twee broeders zijn... En anders blijft de vrouw van de broeder er maar bij zitten, als het goed is weten kerkenraadslidsvrouwen wel te zwijgen.

Terug naar “Archief”