schelpje3 schreef:In de vriendenkring van mijn ouders is een man die ontdekte dat hij homofiele gevoelens had. Eerst ontkende hij dat, leerde een meisje kennen, maar dat ging uit. Toen hij jaren later bekende aan zijn moeder (zijn vader was inmiddels overleden) dat hij zich aangetrokken voelde tot mannen, zei zij: jongen, ik wist dit al heel lang. Maar hij voelt het als een kruis. Hij mag geen relatie aangaan met een man, dat verbiedt de Heere in Zijn woord. Maar zijn gevoelens veranderen niet. Sommige mensen opperen dat hij dan maar toch met een vrouw moet trouwen. Dan neem je zijn gevoelens niet serieus. Het gaat niet over als je met iemand trouwt, want hij kan nooit zo van een vrouw houden, zoals het bedoeld is. Hij blijft bewust alleen. Zijn moeder woont inmiddels in een verzorgingscentrum, het valt mij op dat hij ontzettend liefdevol en trouw voor zijn moeder is. Zijn moeder heeft nooit een teleurstelling geuit naar derden !
Doet gewoon pijn dit te horen. Van mij mag het dan ook per direct stoppen, dit is geen liefde, dit is niet god, zo wel, dan vind ik dat hij niet eens het recht heeft god te zijn.
Mortlach schreef:Kevin schreef:Nou, dan heb ik wel geen bijbel en van de teksten krijg ik koppijn alleen al hoe ze geschreven zijn.
Die nieuwe bijbelvertaling (NBV) is anders best goed te lezen hoor. Al moet ik zeggen dat ik na de vier evangeliën ook een beetje de aandacht verloor. Maar ik kan er ook niet tegen als er iets te vaak "iegelijk" in mijn teksten staat. (1 keer is al te vaak)
Maar dan nog zie ik er niet wat, als ik christen zou zijn, tegen homo's zou moeten hebben aangezien er ook christenen zijn die gewoon heel normaal erover doen. Is het gewoon lezen wat je wil lezen, of staat het er gewoon echt duidelijk dat je iets tegen homo's moet hebben?
Je "moet" helemaal niks "tegen homo's hebben". Het feit dat er zo verschillend over gedacht wordt laat al zien dat de teksten op verschillende manieren gelezen kunnen worden. En laten we eerlijk zijn, op het totaal van de Bijbel zijn die 7 regels nou ook niet echt doorslaggevend. De mensen die de teksten erg veel gewicht toekennen hebben - in principe - ook niks tegen homo's maar tegen de zonde die zij in hun ogen begaan. Ik vind het moeilijk die houding voor waar te houden, want ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Verder heb je natuurlijk ook nog het groepje dat een diepe en intense homofobie rechtvaardigt met die paar regeltjes, maar dat is volgens mij maar een kleine minderheid, gelukkig
Wat lezen die christenen dan, dat ze wel wat tegen homo's hebben? of de zonde die ze begaan. Overigens is liefde een zonde?
Er is gewoon zoveel onduidelijkheid. niet perse pure homofobie, maar het is een ziekte, je kunt er van genezen, het is slecht.
Nee, het is geen ziekte, nee, je kunt er niet van genezen, nee, het is niet slecht.
Zoveel mensen die het afkeuren, doe je mensen gewoon pijn mee. of zoals ik dit bericht begon, iemand die geen relatie kan hebben, door god, is dat zo geweldig?
haring schreef:schelpje3 schreef:In de vriendenkring van mijn ouders is een man die ontdekte dat hij homofiele gevoelens had. Eerst ontkende hij dat, leerde een meisje kennen, maar dat ging uit. Toen hij jaren later bekende aan zijn moeder (zijn vader was inmiddels overleden) dat hij zich aangetrokken voelde tot mannen, zei zij: jongen, ik wist dit al heel lang. Maar hij voelt het als een kruis. Hij mag geen relatie aangaan met een man, dat verbiedt de Heere in Zijn woord. Maar zijn gevoelens veranderen niet. Sommige mensen opperen dat hij dan maar toch met een vrouw moet trouwen. Dan neem je zijn gevoelens niet serieus. Het gaat niet over als je met iemand trouwt, want hij kan nooit zo van een vrouw houden, zoals het bedoeld is. Hij blijft bewust alleen. Zijn moeder woont inmiddels in een verzorgingscentrum, het valt mij op dat hij ontzettend liefdevol en trouw voor zijn moeder is. Zijn moeder heeft nooit een teleurstelling geuit naar derden !
Ik vind dit echt zo erg. Dit zorgt er gewoon voor dat zo iemand ongelukkig word

Veel holebi's worden er ongelukkig van, alles wat in de wereld tegen ze is. in vele landen is het geloof daar grote oorzaak van, dat is juist de reden dat de juiste doorgang vinden wil dat mensen leren begrijpen hoe homoseksualiteit echt is en niet een of andere ziekte die besmettelijk is.