Liberalisering postmarkt heeft kwalijke gevolgen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Liberalisering postmarkt heeft kwalijke gevolgen

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2010 13:41

schelpje3 schreef:Het begon jaren geleden al. Wij hadden hier een vaste postbode, kwam elke morgen 9 uur langs, gooide nooit post bij de buren erin, ook al stond het verkeerde nummer erop. Officieel moet het dan toch, ik weet dat, maar de postbode wist, nee deze moet toch ernaast.
Maar toen begon het, iedere dag een ander, de ene dag 10 uur, de andere dag smiddags om half 3.

Ik mag de post tussen 8 s'ochtends en 6 uur s'avonds rondbrengen. Ideaal naast m'n gewone baan. Even iets anders. De ene dag kan het zijn dat de mensen het s'ochtends al in de bus hebben en soms komt het voor dat ze pas rond 4 a 5 uur de post in de bus hebben.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 aug 2010 15:15

Snap ik heel goed Evelien ! Ik zeg niet : vroeger was alles beter, maar het was voor een postbode wel een stuk gezelliger.
Een vriend van ons was jarenlang met veel plezier postbode, eerst smorgens sorteren, ZIJN EIGEN WIJK en hij kende iedereen.
Wist waar zorgen waren, en als er dan kaarten werden gestuurd, ging hij die eerst daar brengen.
Dat soort kleine dingen, hij kon attent zijn.
Toen moest hij in een andere plaats, want de hele regio werd omgegooid, mocht niet meer sorteren, kende de straten niet eens.
Hij is ermee gestopt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2010 15:47

Ik stop ook per september, want je wordt gek van al die veranderingen. Gelukkig deed ik het er gewoon bij.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 aug 2010 15:51

Verdiende het eigenlijk wel ?
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat ze 8 euro p/u verdiende, vond ik een beetje magertjes.
Je loopt toch veel ?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2010 16:50

Ik verdiende niet per uur maar per poststuk. Omdat ik de post thuis thuis geleverd kreeg kon ik thuis sorteren en wij wonen in de wijk die ik liep (nu niet meer want de wijken zijn anders verdeelt) dus dat was snel lopen. Dan was ik bijv. met een half uurtje klaar en had ik iets van 11 euro verdient. Daar kwamen op een gegeven moment twee wijken bij (naast elkaar) en toen ging het pas weer meer verdienen. Maar de wijk die ik nu heb is gewoon niet leuk omdat je eerst alles weer opnieuw moet uitvogelen qua nr. en straten en flats etc.. en omdat mijn uren bij m'n oppasgezin uitgebreid wordt en meer ga verdienen tsja dan kan ik beter stoppen.

Ik vondt het altijd wel erg leuk om te doen want je komt verschillende soorten huizen en mensen tegen. Mensen waar je een praatje mee maakt, kinderen die met je mee lopen en gezellig zitten te kletsen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 10 aug 2010 22:51

Je krijgt iig voldoende beweging :wink:
Ik heb wel eens een kind geholpen met folders en een plaatselijk "leugenaartje".
Ik vond het best wel zwaar, zo'n zware tas op je fiets en steeds alle tuinpaadjes op.
Als het mooi weer was, was het wel leuk, maar in regen en wind....not my cup of tea.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 aug 2010 09:30

eh sneeuw, hagel, of straten die ondergesneeuwd waren .. platgelopen en daarna ijsvloeren werden , en dat bleven omdat er niet gestrooid was... dat is pas echt goed om te lopen (NEE dus want je gaat anders lopen ivm vallen en zo...)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 aug 2010 09:44

mijn zoon bezorgt post voor Sandd, daar verdient ie een leuk centje mee.
ja, dat is mijn mening dan he.....

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 20 aug 2010 17:08

Het is inderdaad knap achteruitgegaan.

Ik ben dan ook nooit een fan geweest van privatiseringen.
Heb nog een blauwe maandag bij openbaar vervoer gewerkt (ook een voormalig overheidsorgaan)

Ken je die mannetjes die altijd laveloos in zo'n hokkie op het station hangen en niks lijken te doen.
Dat werk moest ik doen..

ja officieel moet je rondlopen, en klanten te hulp staan.
Dus IK deed dat.
Maar wat krijg je dan "als ik werkte waren er x% meer incidenten"
(ja logisch als je in een hokkie zit, ZIE je niet wat er aan rottigheid gebeurd, en DUS gebeuren er ook geen incidenten)
dus ik vloog eruit, en die mensen die laveloos in een hokkie hangen zitten er nog.

dat soort bagger zie je overal gebeuren waar privatisering plaatsvind
*prijzen van het product stijgen 5% per jaar
*lonen en arbeidsvoorwaardes van personeel worden geheel weggesaneerd
*kwaliteit van het product word drastisch verlaagd.
*lonen van manegment stijgen met 7% per jaar
*winstmarge moet elk jaar groeien met 15%

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 okt 2010 13:30

gisteren was er een indringende documantaire op zembla !

Het enige belang wat er is is Winst... dat de klant, de postbode er onder lijdt maakt niet uit ! kijk even via mijn onderschrift , via je pc naar uitzending gemist !

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 dec 2010 21:38

Krijgen jullie nog post?

Mijn moeder heeft vorige week maandag een kaart op de post gedaan die nog niet bij ons is. Niet leuk voor mijn jarige zoon.

Bij de reclame folders, bezorgd door VSP, zaten de folder van Shopze en Er is post. Voorheen werden die altijd door de bezorgers van TNT bezorgd. Mijn zoon bezorgd post voor Sandd en had nu de bankafschriften van ING en allemaal blauwe brieven die er voorheen nooit bij zaten.
ja, dat is mijn mening dan he.....

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 dec 2010 22:22

Hier ook al sinds de laatste staking geen post. Terwijl er toch echt iets voor mij op de post is gedaan... (en de postbode ook al weer 2x is gesignaleerd).
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”