Moderators: Memmem, Moderafo's
*J* schreef:Ik heb zittend werk, maar ik maak een korte wandeling in de pauzes. Als het mooi weer is ga ik op de fiets naar mijn werk. En ik heb inderdaad wel stapjes gemaakt hoor, steeds onder een bepaald gewicht.
*J* schreef:Ik ben sowieso veel gezonder gaan eten, meer gaan bewegen, heb mijn eet/snaaibuien meer in bedwang, en ik heb online begeleiding. Abonnement op de sportschool, wandelen, skeeleren, maar volg geen specifiek dieet. Ik heb een tijdje sonja bakker geprobeerd, maar dat was niks voor mij.
Overigens moet ik zeggen dat die 26 kilo niet allemaal overgewicht is hoor. Mijn overgewicht is op dit moment nog zo'n 8,5 kilo. Ik ben al tevreden als dat en de zwembandjes weg zijn. Als ik echt die 26,6 kilo kwijt ben, zit ik aan de lichte kant van een gezond BMI, wat weer beter voor mij is ivm mijn vroegere heupoperaties.
Evelien schreef:ja, precies dan loop je veel.
ff een vraagje voor de WW-ers onder ons. Ik heb vers geperste sinaasappelsap (zelf geperst). Tot mijn verbazing is dat 1 punt, terwijl fruit toch 0 punten zijn. Hoe komt dat?
Bumba schreef:*J* schreef:Ik ben sowieso veel gezonder gaan eten, meer gaan bewegen, heb mijn eet/snaaibuien meer in bedwang, en ik heb online begeleiding. Abonnement op de sportschool, wandelen, skeeleren, maar volg geen specifiek dieet. Ik heb een tijdje sonja bakker geprobeerd, maar dat was niks voor mij.
Overigens moet ik zeggen dat die 26 kilo niet allemaal overgewicht is hoor. Mijn overgewicht is op dit moment nog zo'n 8,5 kilo. Ik ben al tevreden als dat en de zwembandjes weg zijn. Als ik echt die 26,6 kilo kwijt ben, zit ik aan de lichte kant van een gezond BMI, wat weer beter voor mij is ivm mijn vroegere heupoperaties.
Misschien begrijp ik het niet zo goed hoor, maar als je 8,5 kg overgewicht kwijt bent, dan heb je toch weer een gezond gewicht? Waarom moet die andere 18 kg er dan nog af? Het lijkt me dat er dan niets meer van je overblijft?
Marnix schreef:Bumba schreef:*J* schreef:Ik ben sowieso veel gezonder gaan eten, meer gaan bewegen, heb mijn eet/snaaibuien meer in bedwang, en ik heb online begeleiding. Abonnement op de sportschool, wandelen, skeeleren, maar volg geen specifiek dieet. Ik heb een tijdje sonja bakker geprobeerd, maar dat was niks voor mij.
Misschien begrijp ik het niet zo goed hoor, maar als je 8,5 kg overgewicht kwijt bent, dan heb je toch weer een gezond gewicht? Waarom moet die andere 18 kg er dan nog af? Het lijkt me dat er dan niets meer van je overblijft?
Stel, je bent 1m75 en je weegt 86,5 kilo. Dan heb je een BMI van 28. Een gezond BMI zit tussen de 20 en 25. Val je 8,5e kilo af, dan is je BMI 25, de bovengrens van een gezond BMI. Val je dan nog eens 18 kilo af, dan weeg je 60 kilo en is je BMI 20, de ondergrens van een gezonde BMI. Slank zonder dat het gevaarlijk wordt zeg maar. Het kan dus wel. (als je 10 cm korter wordt is het wat lastiger, daarom vermoed ik dat *J* redelijk lang is, 1m75 ofzo, mits je een voruw bent. ?) met die lengte gaat je BMI 1 punt omlaag per 4 kilo ofzo, dus van een BMI van 25 naar 20 is dan ongeveer 20 kilo.
Een BMI van 20 is niet ongezond en als *J* daar naar streeft is dat niet verkeerd... ook al zal het denk ik lastig zijn om echt daar te komen... Ik denk dan ook dat ze het niet erg vindt als ze bij een BMI van 22 ofzo blijft hangen
@ Bumba: een BMI van 20 is gezond. Je moet daar niet onder komen, dan wordt het met weerstand enzo minder goed.... Je hoeft niet voor de zekerheid daar wat boven te gaan zitten, bij die indeling is al rekening gehouden met het feit dat je wel genoeg weerstand moet houden etc.
Evelien schreef:Persoonlijk vindt ik de bmi nog niet eens zo heel belangrijk.
Als je maar goed in je fel zit.
Ik kreeg allemaal nare opmerkingen. Maar dat waren juist mensen die mij in tig jaren niet hadden gezien.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten