Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2010 11:53

kwebbel schreef:
Marnix schreef:Komt het door die relatie dat je 20 kilo bent aangekomen? :)
ja ik denk t wel :shock: ik kan onmogelijk 3 jaar zwanger zijn :lol: en de pil, toen ik daar eenmaal mee begonnen ben..........

Hehe, zo bedoelde ik het niet.... ik bedoel vooral: Als je sinds je getrouwd bent flink bent aangekomen is het misschien goed om te kijken of daar ergens een verband ligt. Als je trouwt verandert er het een en ander en het kan ook zijn dat bijv. hoeveelheid bewegen, wat of hoeveel eten enz. verandert als je getrouwd bent. En als je weet waardoor het er bij is gekomen, kan dat allicht ook helpen om het weer kwijt te raken :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 aug 2010 12:03

Marnix schreef:
kwebbel schreef:
Marnix schreef:Komt het door die relatie dat je 20 kilo bent aangekomen? :)
ja ik denk t wel :shock: ik kan onmogelijk 3 jaar zwanger zijn :lol: en de pil, toen ik daar eenmaal mee begonnen ben..........

Hehe, zo bedoelde ik het niet.... ik bedoel vooral: Als je sinds je getrouwd bent flink bent aangekomen is het misschien goed om te kijken of daar ergens een verband ligt. Als je trouwt verandert er het een en ander en het kan ook zijn dat bijv. hoeveelheid bewegen, wat of hoeveel eten enz. verandert als je getrouwd bent. En als je weet waardoor het er bij is gekomen, kan dat allicht ook helpen om het weer kwijt te raken :)
en daar ben ik nu mee bezig. Ik pak nu zo af en toe wel een koekje of chocolaatje want als ik eenmaal stop met Sonja Bakker als ik tevreden ben dan wil ik ook nog wel eens wat snoepen (lees: wel eens!)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 aug 2010 12:43

Dat is ook niet erg, als je het compenseert met gezond bewegen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 aug 2010 14:46

Ieder jaar dat je ouder wordt, heb je minder kcal nodig.
Als je precies hetzelfde zou blijven eten, wordt je dus elk jaar een paar ons zwaarder.
Dus: of je moet iets meer gaan bewegen, of iets minder kcal tot je nemen.
1 koekje per dag minder, moet toch lukken :wink: ?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 aug 2010 08:47

ik hoop t :wink:
ik zit nu iets onder de 75kg, hoeveel precies kan ik niet schatten, heb een draaiweegschaal, ongeveer 3 ons ofzo...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 aug 2010 12:09

ik ging vanochtend ff voor de gein op de weegschaal staan: 88,8. :mrgreen: k ben trots op mezelf. =D>

17 juli begonnen (toen woog ik 92,2).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 aug 2010 16:27

goedzo Evelien !! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2010 06:30

Goed bezig Evelien!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 09 aug 2010 14:13

Pfoe... vriendlief is binnen 2 a 3 maanden meer dan 12 kg afgevallen, moet zeggen dat et em wel goed staat :8>

Zelf zijn er bij mij ook weer 2 kg's afgegaan, helaas wel door stress/spanning
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 09 aug 2010 23:10

Hier nog een lijner :) ben nu 3,4 kilo kwijt, wil er het liefst nog 26,6 kwijt, maar ben al tevreden als de buik plat is

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 aug 2010 08:33

En wat is je aanpak kwa eten en bewegen? Misschien dat je nog goede tips van anderen kan krijgen voor die andere 26 kilo.

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 10 aug 2010 08:43

Ik ben sowieso veel gezonder gaan eten, meer gaan bewegen, heb mijn eet/snaaibuien meer in bedwang, en ik heb online begeleiding. Abonnement op de sportschool, wandelen, skeeleren, maar volg geen specifiek dieet. Ik heb een tijdje sonja bakker geprobeerd, maar dat was niks voor mij.
Overigens moet ik zeggen dat die 26 kilo niet allemaal overgewicht is hoor. Mijn overgewicht is op dit moment nog zo'n 8,5 kilo. Ik ben al tevreden als dat en de zwembandjes weg zijn. Als ik echt die 26,6 kilo kwijt ben, zit ik aan de lichte kant van een gezond BMI, wat weer beter voor mij is ivm mijn vroegere heupoperaties.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2010 08:44

Wat je zowieso moet doen is in het stapjes doen. Per stap ong. 5 kilo zeg maar afvallen. Dat werkt meer motiverend dan dat je in 1 stap 26 kilo kwijt wil.

En bij elke stap jezelf iets van een kado geven ofzo. (een tip van iemand van rw)

Veel bewegen, elke dag iets van 30 minuten tot een uur.

Om de twee uur eten ivm je verbranding, want als je geen verbranding heb dan val je ook niet af. Je lichaam moet blijven werken.

Ik probeer elke dag zowieso een half uur (snel) te fietsen. Daarnaast doe ik eigenlijk al de boodschappen met de fiets of lopend.

Van die kleine dingetjes.

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 10 aug 2010 09:03

Ik heb zittend werk, maar ik maak een korte wandeling in de pauzes. Als het mooi weer is ga ik op de fiets naar mijn werk. En ik heb inderdaad wel stapjes gemaakt hoor, steeds onder een bepaald gewicht.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2010 09:09

mijn man heeft ook zittend werk, toen hij 10 kilo kwijt wilde ging hij s'ochtends vroeg (als hij thuis werkt) of s'avonds een uurtje fietsen. Nu fietsen we na het eten altijd een stukje. Vandaag heb ik vrij veel beweging (post lopen en veel fietsen).

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”