Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor Marnix » 04 aug 2010 15:45

trijntjejohanna schreef:ik heb de hele dag door buikpijn en rugpijn! ik weet wel dat ik nu beter niet kan bevallen.. want ik wil perse bv geven en dan mag ik deze pillen niet meer hebben.. dus de bevalling kan nog beter even wachten! het lijkt me ook niet goed om te bevallen met een infectie!

Tja, hopen maar.... je hebt het niet in de hand he. Als het toch gebeurt een verstandige keuze maken tussen flesvoeding of geen pillen meer.....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 aug 2010 17:47

of ze moeten pillen zoeken die wel in combi kunnen :wink: FV is in principe geen optie :wink:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 aug 2010 17:57

TJ, 9 van de 10x beval je niet als je ziek bent. Maar beterschap hoor! en niet te negatief over flesvoeding [-X want ik zweer erbij.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 aug 2010 18:22

ik ben er ook niet negatief over hoor :wink: maar voor mij is het gewoon in principe geen optie :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 aug 2010 20:25

Galateia en Tuinfluiter: nog gefeliciteerd met jullie respectievelijke nieuwe nichtjes! :)

TJ: beterschap en sterkte/succes, en jij ook succes, PPM!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 aug 2010 08:00

pff wordt nu toch wel irritant hoor.. de hele dag buikpijn en rugpijn... wat kan je nog meer doen tegen blaasontsteking, behalve dan veel drinken en een kuur... Mijn moeder komt vanavond weer thuis, dus dan kan ik in alle rust bevallen! we hebben wel besloten dat als het 's nachts begint, om te proberen de kinderen toch thuis te houden... aan de ene kant is dat denk ik rustiger voor allemaal.. maar goed we zien wel tzt

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 aug 2010 09:20

Cranberry en zure vruchtensappen drinken..zelf gebruik ik die pillen van Roter is dat volgens mij van kruidvat.(geel doosje)
Goed leegplassen wiebelen op de wc..:-)

Sterkte!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 aug 2010 09:41

Onze buurvrouw is zwanger, 6 maanden nu. Heerlijk mens. Ze komt oorspronkelijk niet uit NL, dus ziet de dingen allemaal heel anders. Ze is 'al' 39, en het is hun eerste, en ze vindt het allemaal reuze spannend. Maar ze vindt het echt bizar dat je pas naar het ziekenhuis mag als het allemaal al vol aan de gang is, tenzij er 'medisch' iets is. Is een bevalling op zich al niet medisch genoeg? Ze heeft ons vast gewaarschuwd: 'ik schreeuw de hele buurt bij elkaar hoor'! Haha prachtig. Ook heeft ze nog nooit van dichtbij gezien hoe het allemaal moet, luiers verschonen, kind vasthouden, voeden, badderen. En nu zit ze in een twijfelperiode dat ze bang is dat ze het allemaal niet kan. Zwangeren en zwanger-geweest-dames van refoweb: hoe stel je zo iemand gerust? :mrgreen:
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 aug 2010 09:53

Niet :lol: Dat blijft ook nog na de bevalling ( mede onder invloed van alle hormonen) De eerste 3 mnd vind ik sowieso afgrijselijk, daarna vond ik het pas leuk worden. dan voel je je zelf weer een beetje de oude, je hebt je kind leren kennen en weet hoe je moet reageren, kind slaapt over het algemeen door. Eindelijk weer rust in de tent.

Of ben ik zo heel negatief :lol: Het merendeel van de vrouwen durft dit namelijk niet te zeggen, want dat schijnt niet te horen. Meestal als je er over begint, dan komen alle verhalen los :mrgreen:

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 05 aug 2010 09:57

@ Jo'tje: gewoon zeggen dat het allemaal goed komt!
Het moedergevoel zit in iedere vrouw!
(het berichtje van ajl stond er net nog niet, maar ik hou het hierboven aan!)

@ ajl: ik denk dat iedere vrouw dit wel heeft ja, en toch...het moedergevoel is sterker dan twijfels vind ik,
vaak zie ik dat ook wel pas achteraf, maar goed...!!

@ TJ: de tip van Liefje zou ik opvolgen,
en idd, probeer bv te geven, en vraag dan gewoon om andere tabletten!
sterkte hoor!!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 aug 2010 10:08

Daarom zeg ik ook dat dat na ongeveer 3 mnd wel komt. De eerste maanden vindt bijna niemand leuk....je moet namelijk ook langzaam moeder worden en je kind leren kennen met zijn/haar gebruiksaanwijzing.

Enne voor je buurvrouw....bevallen is niet leuk, maar hoort er bij. Ontsluitingsweeën zijn de eerste 7 cm nog wel te doen. Op het moment dat je het echt niet meer leuk vind, heb je bijna volledige ontsluiting :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 aug 2010 10:12

waar koop je cranberrysap

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 aug 2010 10:13

ik vind juist die eerste tijd geweldig.. als ze echt nog zo klein zijn!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 aug 2010 10:25

Jo'tje schreef:Onze buurvrouw is zwanger, 6 maanden nu. Heerlijk mens. Ze komt oorspronkelijk niet uit NL, dus ziet de dingen allemaal heel anders. Ze is 'al' 39, en het is hun eerste, en ze vindt het allemaal reuze spannend. Maar ze vindt het echt bizar dat je pas naar het ziekenhuis mag als het allemaal al vol aan de gang is, tenzij er 'medisch' iets is. Is een bevalling op zich al niet medisch genoeg? Ze heeft ons vast gewaarschuwd: 'ik schreeuw de hele buurt bij elkaar hoor'! Haha prachtig. Ook heeft ze nog nooit van dichtbij gezien hoe het allemaal moet, luiers verschonen, kind vasthouden, voeden, badderen. En nu zit ze in een twijfelperiode dat ze bang is dat ze het allemaal niet kan. Zwangeren en zwanger-geweest-dames van refoweb: hoe stel je zo iemand gerust? :mrgreen:

Over het zwanger zijn en het hebben van een mini-baby kan ik natuurlijk niet meepraten, over die twijfels of je het wel allemaal kan wel. Het komt wel goed, zoals hier boven mij al gezegd. Wij kregen ineens een kindje van 2 jaar. Ja, wat doe je dan. Hij moest luiers om en ik stond de eerste keer echt te kijken van 'wat is nou de voorkant'? En dan het eten. Ja, wat eet een kind eigenlijk. Ik heb toen gewoon steeds mijn moeder gebeld. Nu achteraf moet ik er om lachen. Het gaat uiteindelijk namelijk allemaal vanzelf. En ach, soms gaat het hier ook nog wel eens mis. Dan zitten zijn schoenen verkeerd om, of ik vergeet iets. Maar ook dat komt allemaal wel goed. Uiteindelijk moet een kind gewoon eten, drinken, slapen, spelen en veel knuffelen. En dat allemaal in willekeurige volgorde. En dan komt het wel goed. Hoop ik dan maar :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 aug 2010 10:35

trijntjejohanna schreef:ik vind juist die eerste tijd geweldig.. als ze echt nog zo klein zijn!

Achteraf kijk ik daar ook altijd met een beetje weemoed op terug, maar ik moet de eerste tijd alle zeilen bijzetten om mijzelf weer op de been te krijgen dus eigenlijk geniet ik er onvoldoende van.

Terug naar “Archief”