Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anne 80

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Anne 80 » 29 jul 2010 21:17

Welkom Lem!
Wij konden de VIA-cursus 1 jaar na het verkrijgen van ons BKA-nummer volgen.
Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat verlopen allemaal.
Wijsheid en geduld 8) toegewenst!

Gr. Anne

lem475000
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lem475000 » 29 jul 2010 21:38

Dank je Anne80!! Dat scheelt al zo een half jaar!! bizar zeg!!
Hoe lang geleden is dat?
Laatst gewijzigd door lem475000 op 06 aug 2010 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik kijk naar de wereld,
ben ik bang voor morgen.
Als ik kijk naar mijzelf,
maak ik me zorgen.
Maar als ik kijk naar Jezus,
weet ik me geborgen.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 29 jul 2010 21:45

lem475000 schreef:Dank je Anne80!! Dat scheelt al zo een half jaar!! bizar zeg!!
Hoe lang geleden is dat?
gr.lydia

Wij hebben ons BKAnr. nu 3 jaar.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 jul 2010 07:53

Wij hadden een BKA nummer uit het piekjaar 2006 (ergens halverwege, ik weet de datum niet eens meer) en we kregen in augustus 2009 het voorstel van onze zoon. In totaal heeft alles dus iets langer dan 3 jaar geduurd.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lem475000
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lem475000 » 30 jul 2010 17:45

Galateia schreef:Wij hadden een BKA nummer uit het piekjaar 2006 (ergens halverwege, ik weet de datum niet eens meer) en we kregen in augustus 2009 het voorstel van onze zoon. In totaal heeft alles dus iets langer dan 3 jaar geduurd.

Dat valt me echt reuze mee! Ik ben me ervan bewust dat het voor iedereen anders is, maar toch! Ik hoop voor jullie dat het straks ook snel mag gaan!
ben ik bang voor morgen.
maak ik me zorgen.
weet ik me geborgen.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 30 jul 2010 20:27

welkom Lem! Mooi om jullie verhaal te lezen, wel een hoop spannende zaken ook zeg. Maar fijn dat er een God boven staat die het alles bestuurd hé!
Sterkte met wachten en dat geldt overigens natuurlijk ook voor de andere wachtenden!!

Wij zijn wat in dubio. Ons pleegkindje komt al zeer snel (gelukkig ;-)), maar wij wilden in eerste instantie altijd adoptie. Alleen nu we pleegzorg gestart zijn zitten we een beetje in conclaaf of we niet beter gewoon helemaal pleegzorg kunnen blijven doen en adoptie loslaten. Pff moeilijke keuze. Temeer omdat pleegzorg voor wat minder stabiliteit zorgt, terwijl er voor het onderzoek bij adoptie toch minstens een jaar stabiliteit verwacht wordt.
Is er iemand die ervaring heeft met de combinatie adoptie/pleegzorg?

We weten nu gewoon niet goed waar we wijs aan doen. Aan de ene kant hebben we zo iets van: waarom niet vast de adoptie procedure starten? Het duurt tenslotte zo lang! Maar aan de andere kant pleegzorg... pff lastig... :)
Psalm 25:2 (ber.)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 jul 2010 20:32

ik, als leek!, zou zeggen: start gewoon die adoptie procedure op. Je weet dat het nog een aantal jaar duurt voor je een voorstel krijgt. Je weet niet wat er in die tijd allemaal verandert voor je pleegkindje. Misschien is haar moeder over een paar jaar wel in staat om voor haar kind te zorgen?

Maar dat zeg ik, iemand die nooit in de moeilijke situaties gestaan heeft waar jullie mee te maken hebben.
ja, dat is mijn mening dan he.....

lem475000
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lem475000 » 30 jul 2010 23:43

saartje schreef:Is er iemand die ervaring heeft met de combinatie adoptie/pleegzorg?

Dank je wel voor je reactie saartje! Ook voor jou geldt het hé :wink: dat God er boven staat, Hij weet wat jullie weg zal zijn!!
Maar dat betekend natuurlijk niet dat je maar moet wachten.

Ik weet dat er specifieke eisen/ regels zijn aan pleegzorg en een adoptieprocedure. Iemand (ik weet ff niet wie, ik ben net nieuw hier) heeft hierover ook geschreven in deze topic. Dus als je terug gaat lezen kan je het wel ergens vinden.

Wat ik me vaag kan herinneren is dat je wel aan weekendopvang mag doen/ en ook bepaalde crisis opvang. Maar ik weet het helemaal niet precies, dus dat zou je even na moeten kijken!

Heel veel wijsheid toegewenst! Soms is het zo moeilijk om beslissingen te nemen hé!!
Sterkte!
ben ik bang voor morgen.
maak ik me zorgen.
weet ik me geborgen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 jul 2010 07:04

Volgens mij geldt de regel, dat je inderdaad zonder gevolgen voor je procedure aan weekend- en/of crisisopvang kunt doen. Pas wanneer je een langdurige plaatsing krijgt, of een 'normale' plaatsing, dan heeft het wel gevolgen: dat geldt als een ingrijpende gebeurtenis in het gezin en dan wordt alles dus een jaartje stil gezet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 jul 2010 07:05

lem475000 schreef:
Galateia schreef:Wij hadden een BKA nummer uit het piekjaar 2006 (ergens halverwege, ik weet de datum niet eens meer) en we kregen in augustus 2009 het voorstel van onze zoon. In totaal heeft alles dus iets langer dan 3 jaar geduurd.

Dat valt me echt reuze mee! Ik ben me ervan bewust dat het voor iedereen anders is, maar toch! Ik hoop voor jullie dat het straks ook snel mag gaan!

Ik blijf het zeggen: er zijn kindjes genoeg. Je moet alleen wel voor deze kindjes (durven) kiezen. En daarom zijn er van die lange wachtlijsten.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 jul 2010 07:06

saartje schreef:welkom Lem! Mooi om jullie verhaal te lezen, wel een hoop spannende zaken ook zeg. Maar fijn dat er een God boven staat die het alles bestuurd hé!
Sterkte met wachten en dat geldt overigens natuurlijk ook voor de andere wachtenden!!

Wij zijn wat in dubio. Ons pleegkindje komt al zeer snel (gelukkig ;-)), maar wij wilden in eerste instantie altijd adoptie. Alleen nu we pleegzorg gestart zijn zitten we een beetje in conclaaf of we niet beter gewoon helemaal pleegzorg kunnen blijven doen en adoptie loslaten. Pff moeilijke keuze. Temeer omdat pleegzorg voor wat minder stabiliteit zorgt, terwijl er voor het onderzoek bij adoptie toch minstens een jaar stabiliteit verwacht wordt.
Is er iemand die ervaring heeft met de combinatie adoptie/pleegzorg?

We weten nu gewoon niet goed waar we wijs aan doen. Aan de ene kant hebben we zo iets van: waarom niet vast de adoptie procedure starten? Het duurt tenslotte zo lang! Maar aan de andere kant pleegzorg... pff lastig... :)

Hoe ver waren jullie al, of hadden jullie nog geen BKA-nummer? Bel gewoon even de SAV, zij kunnen je procedure-vragen zo beantwoorden. Voor wat betreft het gevoel: je hebt dan nog even om daar over te denken. Stopzetten kan altijd nog.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 aug 2010 13:37

Nou.. sinds afgelopen zaterdag heb ik er officieel een pleegneefje bij...
Nu mag hij eindelijk een weekje bij ons komen logeren :yahoooo:
Hij is alleen niet gewend om alleen te spelen dus dat is af en toe wel erg pittig :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 aug 2010 17:27

jans1 schreef:Hij is alleen niet gewend om alleen te spelen dus dat is af en toe wel erg pittig :wink:

:-oo Ik zou niet weten waar je het over hebt. Hee wat leuk, dat hij komt logeren! Veel plezier hoor. Hoe gaat het met hem bij je zus thuis?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 aug 2010 17:39

LauraC schreef:
jans1 schreef:Hij is alleen niet gewend om alleen te spelen dus dat is af en toe wel erg pittig :wink:

:-oo Ik zou niet weten waar je het over hebt. Hee wat leuk, dat hij komt logeren! Veel plezier hoor. Hoe gaat het met hem bij je zus thuis?

Ja dat gaat goed gelukkig! Hij komt al 2 jaar alle vakanties over de vloer en het laatste half jaar al om het weekend... dus ze zijn al goed aan elkaar gewend gelukkig :D
Hij komt alleen logeren net als ik op vakantie ben, maar dan mag ie in mijn bed en dat is natuurlijk helemaal geweldig :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 05 aug 2010 20:37

Saar, bij ons op de STAP cursus was er ook een gezin dat nog met de VIA bezig was en dus ook met de STAP. Inmiddels hebben ze een kindje voor langdurige opvang in huis. Ik weet dat er meer mensen zijn die het combineren. Dus het kan wel. Sommigen kiezen uiteindelijk toch juist voor adoptie of toch juist voor pleegzorg en anderen doen het allebei. Maar wellicht dat de regels per vvp (voorziening voor pleegzorg) hierover verschillen?
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Terug naar “Archief”