Haat en nijd bij vrouwen onderling (?)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Haat en nijd bij vrouwen onderling (?)

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2009 15:57

nou dat er binnen de refocafe's er lomp aan toe gaat.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 19 okt 2009 17:44

Evelien schreef:tsja... zelfs met rood haar krijg je de meest rare woorden naar je hoofd toegeslingerd.. :roll:

Terwijl je toch heel mooi haar hebt Evelien :) Persoonlijk val ik op rood , blond en dan bruin/ zwart. , laat ik nu net met een brunette getrouwd zijn :mrgreen: maar goed, het gaat om de persoon , en tsja ik denk dat het jalozie is als ze dat soort opmerkingen maken ! en ach je moet wel wanhopig zijn als je naar zo'n cafe gaat, ben er zelf ook zegge en schrijven 1x geweest omdat mijn zwager vroeg of ik mee ging , (was bij Bolee of zoiets ) maar wat een saaie bedoening, en inderdaad, de miss verkiezingen waren er niks bij . pff is wel heel erg lang geleden dat ik daar was :)

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 19 okt 2009 19:49

Evelien, rood haar is juist super uniek! Ik las pas dat 'rode' mensen uitsterven... ;) Daar kunnen de veeboeren in de refouitgaansgelegenheden kennelijk niet mee omgaan - met uniek mensen. Is me op andere gebieden ook al opgevallen...
Ik kreeg altijd erge slappe-lach-neigingen van die veekeuringen daar, en van de vernietigende-dames-blikken wat vervelender neigingen. Ik zit gewoon zo niet in elkaar dat ik een ander het licht niet in de ogen gun, en van die concurrentiestrijd had ik ook nooit zo'n last.
Wat ik wel vaak apart vond om te merken, dat meisjes (hoort bij het topic vind ik) soms vrienden van andere meisjes proberen af te pikken. Bij mij op jv was een meisje die dat echt schaamteloos deed! Die duwde nog net niet haar voorgevel tegen een 'bezette' jongen aan. Fout!!
What goes around, comes around

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 19 okt 2009 22:46

Om nog ff off-topic verder te gaan:

Hoorde laatst van m'n collega: Rood haar is een teken van incest! :roll: Raar mens...Geloof dat ze me even een rottige seteek moest geven omdat ik ape-trots was omdat mijn inimini-neefje rood haar had :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 okt 2009 12:39

meissie88 schreef:Om nog ff off-topic verder te gaan:

Hoorde laatst van m'n collega: Rood haar is een teken van incest! :roll: Raar mens...Geloof dat ze me even een rottige seteek moest geven omdat ik ape-trots was omdat mijn inimini-neefje rood haar had :lol:

geen woorden voor. Snap ook niet waar ze dat vandaan haalt. (rood, bruin, wit...) Ik vindt het een hele akelige opmerking. Je gaat toch geen stekelige opmerkinge maken met iets wat behoorlijk heftig is.

Kijk dat rooien een pittige karakter hebben.... ja daar kan ik me helemaal in vinden. :wink: Maar ga niet zomaar met het woordje incest rond lopen gooien.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 20 okt 2009 15:13

Wat een ongelofelijk ranzige opmerking van die collega, dat rood haar een teken van incest is. Wat een zotternij!

Ongelofelijk wat een domme opmerkingen mensen soms kunnen maken.
What goes around, comes around

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 okt 2009 16:53

Een hele stomme redenering! Ook onze jongste is rood en zeker weten niet verwekt uit een incestverhouding.

Een pittig karakter heeft hij zeker weten!
Mijn oma is heel trots trouwens dat ze een achterkleinkind met rood haar heeft. Hij is het enige achterkleinkind met rood haar en mijn zus is het enige kleinkind met rood haar. (Mijn opa had ook rood haar)

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 30 jul 2010 19:08

rood haar, ik wou dat ik het had :D
Laatst gewijzigd door Wiepie op 21 jan 2012 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 jul 2010 22:47

Ha ha, als meerdere kipjes om een haantje vechten, vliegen de veren in het rond.
Ik werk over het algemeen liever met mannen :wink:

lem475000
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lem475000 » 31 jul 2010 12:28

Het blijft interessant: wat maakt vrouwen anders dan mannen.

Ondanks dat mannen ook enorm gevoelig (kunnen) zijn, denk ik toch dat het inderdaad aan de gevoelige kant van de vrouw ligt. Het is voor een vrouw belangrijk om er bij te horen/ gehoord te worden/ emoties te tonen.

Het is volgens mij natuurlijk wel verschillend welke vrouw/ man je voor je hebt. De een zal er veel gevoeliger voor zijn dan de ander.

Maar ik herken het enorm. Op mijn werk werkt 1 man, de rest vrouwen. Op zich gaat dat heel goed, al merk je gewoon (en ze doen het ook vaak waar ik bij ben) dat er wel veel geroddeld wordt en dat de één nog beter wil zijn dan de ander.
Ik denk dat vrouwen dat heel erg hebben in dingen die niet tastbaar zijn (leuk gevonden worden, gesprekken met jongens die andere meisjes niet hebben maar wel graag zouden willen etc.) Mannen hebben het ook wel onderling volgens mij, maar dan veel meer in tastbare dingen (wat voor baan, het liefste zo interessant mogelijk/ wat voor auto/ telefoon.. etc)

Maar ik wil niet iedereen over één kam scheren. Gelukkig zijn er genoeg uitzonderingen, maar ik denk dat het 'verschil' en de haat en nijd bij vrouwen onderling hier vandaan komt!
Als ik kijk naar de wereld,
ben ik bang voor morgen.
Als ik kijk naar mijzelf,
maak ik me zorgen.
Maar als ik kijk naar Jezus,
weet ik me geborgen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 jul 2010 16:46

Over het algemeen ! zijn vrouwen sneller in het nemen van beslissingen.
Mannen kunnen nog zo lang door blijven zeveren over iets.
Men zegt wel dat vrouwen uren kunnen shoppen, ogenschijnlijk alleen ff kijken, maar dat is niet helemaal waar.
Vrouwen weten doorgaans heel goed wat ze precies willen en zoeken DAT.
Ik heb heel veel vergaderingen moeten notuleren, als de voorzitter een man was, duurden ze beduidend langer dan als ze een vrouw was.
Desondanks, kan ik beter "zaken doen" met een man.
Ha ha, inconsequentie is mijn middelste naam.
Intussen notuleer ik allang geen vergaderingen meer, dus misschien zijn de mannen inmiddels korter van stof geworden :wink:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 jul 2010 18:56

Dan heb je nog nooit een vergadering bijgewoond waar ik de voorzitter was... Nu ja, die ene rapportenvergadering dan, die kreeg ik niet binnen de tijd af, maar dat lag aan een vrouwelijke collega... Zij wilde bij iedere leerling een heel verhaal houden en ik kreeg haar niet goed afgekapt (dat was voor het eerst dat ik dat meemaakte). Vervolgens maakte ze me aan het einde een verwijt dat we niet alle leerlingen uitgebreid hadden besproken, we waren aan de laatste niet toegekomen. Toen heb ik haar eerlijk de vraag gesteld wie er nu het meest aan het woord was geweest... Eindelijk, ze werd stil.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 jul 2010 22:12

Ik werkte niet op een school, maar hier betrof het directievergaderingen en vergaderingen van de o.r. Die laatsten liepen echt uuuuuren uit.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 31 jul 2010 22:28

schelpje3 schreef:Ha ha, als meerdere kipjes om een haantje vechten, vliegen de veren in het rond.
Ik werk over het algemeen liever met mannen :wink:

Ik heb na 3x een meisjes ( daniël kamp) kamp geleid te hebben, 1x een gemengd kamp gedaan. Maar ik weet het wel. Met een gemengd kamp heb je veel meer evenwicht in de groep. dat is veel leuker. Onze dochter is gister net terug van kamp, en dat was gemengd, en erg leuk.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 03 aug 2010 11:47

Bij ons is er sinds april een vrouw minder op de afdeling.. En ik moet zeggen, ben er absoluut niet rouwig om :mrgreen: Als je iets wou vertellen o.i.d. dan was het altijd ja, ik ik ik ik ik.... De hele sfeer op de afdeling is gewoon verbeterd :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”