Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Jo'tje » 26 jul 2010 14:47

Verwonnen? Verwend bedoel je hoop ik :wink:
pobody's nerfect

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 jul 2010 14:51

Hahah, ik zat nog te twijfelen.
Dacht, ik hoor het vast wel van een refowebber die het beter weet :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 jul 2010 12:01

Bedankt voor alle felicitaties!
En Tuinfluiter, ze is goed verwonnen hoor :mrgreen:
Ze heeft van ons het Drukke-Dag huis van Little People gehad, en inmiddels heeft ze al aardig door waar alle knopjes met geluidjes zitten :) Ook Timon vindt het een erg leuk cadeau, dus er wordt al intensief mee gespeeld. Verder vieren we haar verjaardag zaterdag pas, dus op de rest van de cadeautjes moet ze nog even wachten.

Sylke heeft het trouwens ook nog gepresteerd om toch net voor haar eerste verjaardag haar eerste tandje te krijgen =D>

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 27 jul 2010 12:21

Nog gefeliciteerd met Sylke!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jul 2010 10:14

Lidia schreef:Nog gefeliciteerd met Sylke!

Foto's? Of zijn die al geplaatst?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2010 12:26

gefeliciteerd Sylke!

Hoe doen jullie het avondgebedje? Zittend, knielend o.i.d. Voorheen zat Hugo op schoot, maar hij wil nu zelluf titten. Het probleem is alleen dat hij niet echt stilzit en af en toe wegkruipt. Ik moet hem dan tijdens het gebed terechtwijzen, ook niet zo eerbiedig. Hoe lossen jullie dat op?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 jul 2010 12:33

Een avondgebedje, nooit over nagedacht. Hier vergeten we het ook heel vaak bij het eten, ofzo. Maar goed, zo zit ons leven in elkaar :mrgreen: (We zijn verder hartstikke christelijk hoor, maar niet zo goed in alle bijbehorende uitingen, zeg maar)

Ik vind het zelf voor zo'n uk nogal wat. Misschien kun je gewoon een liedje zingen als gebed. In Nigeria kenden wij ook geen kinderliedjes, christelijke of gewone, en toen hebben we gewoon op melodietjes van popliedjes allemaal liedjes en gebedjes gefantaseerd. Werkte prima. Kindlief kan nu van alles over God vertellen/brabbelen. Waarom zou je van een klein kindje diezelfde eerbied verwachten als van een volwassene? Voordat iedereen over me heen valt: van mij mag je, hoor, maar ik bedoel meer, dat je jezelf die vraag ook zou kunnen stellen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2010 12:40

ik zing ook een liedje met hem hoor! En ik zeg er niets van als hij hartstochtelijk met zijn muis zit te vrijen tijdens het zingen, dat maakt mij niet uit...handen vouwen etc. komt later wel. Hij moet van mij wel blijven zitten en zoveel mogelijk zijn mond dicht houden. Anders blijft hij gillend om het bed heenrennen. Hij is nl helemaal hyper voordat hij naar bed gaat. :wink:
Dat soort dingen wil ik hem toch nu al een beetje aanleren. Cato ligt ook al bij het avondgebedje en brabbelt er momenteel nog lustig op los tijdens het zingen. Dan krijgen ze toch een soort gewenning en het hoort bij het avondritueel.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 28 jul 2010 19:34

Vanochtend naar het CB geweest: Onze zoon is 72 cm en 8.030 gr. Bijna een kilo gegroeid in 7 weken!!! Geen gezanik dus over zijn gewicht en ik zat daar superblij te wezen! (Al zou ik zelf geen kilo in 7 wkn willen aankomen)

Een avondgebedje is bij ons meestal een liedje wat ze op school heeft geleerd. Als ze erg moe is, gaat ze liggen, nemen we de dag door en doen we een klein dankgebedje.

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 28 jul 2010 19:43

ajl schreef:
Hoe doen jullie het avondgebedje? Zittend, knielend o.i.d. Voorheen zat Hugo op schoot, maar hij wil nu zelluf titten. Het probleem is alleen dat hij niet echt stilzit en af en toe wegkruipt. Ik moet hem dan tijdens het gebed terechtwijzen, ook niet zo eerbiedig. Hoe lossen jullie dat op?

Mijn jongste is 3, en hij zit op z'n bedje, ik er op m'n knieen naast. De oudste kinderen heb ik allemaal "ik ga slapen ik ben moe" geleerd, daar was ik met hem ook mee begonnen. Maar het ging me steeds meer tegenstaan, ik dacht: wat zijn dat toch voor woorden, daar begrijpt hij toch helemaal niks van?? " Zie dat Heere toch niet aan...Geef me een hartje wat u mint..." Niet echt kindertaal, al is het een kindergebedje.
Bovendien vind ik het belangrijk dat de kinderen leren dat ze in hun gebed echt tegen de Heere mogen praten. Dus nu doe ik het zo: na het voorlezen zeg ik tegen hem: zo, waar ga je vandaag voor danken? En dan noem ik een paar voorbeelden: bv dat je lekker hebt gegeten, of dat het zonnetje mooi schijnt.. Als we zo een paar dingen bedacht hebben begin ik: Heere, dank u voor dat ik lekker gegeten heb.. en dan zegt hij het na, en dan ik weer : en dat het zonnetje zo mooi schijnt... Na een keer of 2 had hij het door, en verzon hij ook dingen, ook tijdens het gebed. Laatst waren we klaar en haalde ik nog even wat drinken voor hem. Toen hij dat op had zei ik: o we zijn nog vergeten te vragen: Heere wilt u in mijn hartje komen wonen? Hij zei: nee, dank u voor de lekkere appelsap! Dus hij begrijpt het echt! Mooi om te zien. Soms doe ik daarna als afsluiting toch nog het ik ga slapen, zodat hij dat toch leert, en ook een liedje heeft voor het slapen gaan.
Neeltje Jans

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 jul 2010 20:00

wij zingen ook het ik ga slapen ik ben moe met Hannah. het is een gebed waar zij natuurlijk nog niets van snapt, maar het is nu vooral nog een naar bed ritueel. douchen, slaapzak aan en dan nog even bij pappa of mamma op schoot met de speen in. en dan zingen en naar bed.
denk dat ik het later als ze het ook kan benoemen ook een 'vrij' gebed ga doen.

vanaf wanneer ben jij dat gaan doen neeltje jans?
Afbeelding

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 28 jul 2010 20:06

jeepeecee schreef:vanaf wanneer ben jij dat gaan doen neeltje jans?

Nou, eigenlijk pas sinds vorige week ofzo. Ik heb het bij de anderen ook wel geprobeerd, maar was toen al te laat, toen bracht ik ze niet meer iedere keer naar bed enzo.. dus daar is niet zoveel van terecht gekomen. Ik denk dat het bij jongste precies het goede moment is nu, zo'n 3.5 jaar.

Ik heb het "ik ga slapen" wel bij alle kinderen vanaf dag 1 aan hun wiegje gezongen, (maar dan ik vervangen door hun naam). Ik herinner me nu nog hoe bijzonder ik dat vond...
Neeltje Jans

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 jul 2010 21:03

Ik zing zelf altijd 'Ik vouw mijn handjes' als gebedje, en zowel Timon als Sylke zitten dan bij mij op schoot. Als Timon niet op schoot zit lukt het me ook niet zo erg hem netjes te laten zitten. Verder zing ik vaak nog 'hoger dan de blauwe luchten', en soms nog een psalm. Maar meestal brengt papa de kinders naar bed en die heeft helemaal een uitgebreid repertoire wat hij met ze zingt. Timon kan inmiddels al 6 verzen van ps. 81 meezingen, klinkt zo mooi als zo'n ukkie dat zingt.
Ben ook wel van plan om op termijn ook een vrij gebedje te gaan doen.

@Laura: foto's volgen nog, maar heb nog geen tijd gehad :o

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jul 2010 22:07

deze hadden we ook nog over avondgebedjes:

viewtopic.php?f=10&t=23537&start=0&hilit=avondgebedje
ja, dat is mijn mening dan he.....

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 29 jul 2010 07:18

*Annet* schreef:deze hadden we ook nog over avondgebedjes:

viewtopic.php?f=10&t=23537&start=0&hilit=avondgebedje

Ow sorry dat wist ik niet, ben nieuw hier...

Maar moet ik dan elke keer als ik iemand wil antwoorden eerst het hele forum doorzoeken om te kijken of daar nog een actief draadje van loopt? Ik gaf gewoon antwoord op een vraag eigenlijk...zo gaat dat toch in een gesprek?
Neeltje Jans

Terug naar “Archief”