Uitslag verkiezingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2010 21:56

Ik ben het daar wel mee eens. Principes, zoals de rechtstaat, moeten onder geen geval worden opgegeven.

Verder hoop ik dat Wilders' kliek zo verschrikkelijk wordt uitgekleed dat heel het volk kan zien dat Wilders en zijn dienaren net als de kleermakers uit "de nieuwe kleren van de keizer" zijn: een grote waffel, maar nul resultaat. (en nu maar hopen dat Beatrix een betere kledingadviseur m/v heeft).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 25 jul 2010 09:52

Optimatus schreef:Ik ben het daar wel mee eens. Principes, zoals de rechtstaat, moeten onder geen geval worden opgegeven.

Verder hoop ik dat Wilders' kliek zo verschrikkelijk wordt uitgekleed dat heel het volk kan zien dat Wilders en zijn dienaren net als de kleermakers uit "de nieuwe kleren van de keizer" zijn: een grote waffel, maar nul resultaat. (en nu maar hopen dat Beatrix een betere kledingadviseur m/v heeft).

Wat kapper betreft mag ze ook gerust een eeuw opschuiven.
Volgens mij realiseert nauwelijks iemand zich in wat voor een ellendige, onbestuurbare situatie Nederland zich bevindt.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 jul 2010 10:42

Bastiaan30 schreef:Wat kapper betreft mag ze ook gerust een eeuw opschuiven.
Volgens mij realiseert nauwelijks iemand zich in wat voor een ellendige, onbestuurbare situatie Nederland zich bevindt.

Overdrijven is ook een kunst. Alle lopende dingen gaan gewoon door en de gewone burger merkt er helemaal niets van aangezien die veelal enkel met lokaal bestuur te maken hebben. Alles functioneert nog (althans net zo goed als een jaar geleden).

En nu duurt het wat lang voordat ze er in Den Haag uit zijn. Niet dat er anders veel gedaan werd in de zomermaanden. En als ze er helemaal niet uitkomen schijven ze toch gewoon nieuwe verkiezingen uit. Dan zijn de kaarten weer anders geschud. Morgen komt de zon ook nog gewoon op.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2010 10:19

Faramir schreef:En nu duurt het wat lang voordat ze er in Den Haag uit zijn. Niet dat er anders veel gedaan werd in de zomermaanden. En als ze er helemaal niet uitkomen schijven ze toch gewoon nieuwe verkiezingen uit. Dan zijn de kaarten weer anders geschud. Morgen komt de zon ook nog gewoon op.

Ik ben niet bekend met de kieswet op dat detail. Kunnen er "zo maar" nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven in dit geval?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 jul 2010 10:25

Mortlach schreef:
Faramir schreef:En nu duurt het wat lang voordat ze er in Den Haag uit zijn. Niet dat er anders veel gedaan werd in de zomermaanden. En als ze er helemaal niet uitkomen schijven ze toch gewoon nieuwe verkiezingen uit. Dan zijn de kaarten weer anders geschud. Morgen komt de zon ook nog gewoon op.

Ik ben niet bekend met de kieswet op dat detail. Kunnen er "zo maar" nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven in dit geval?

Ik moet zeggen dat ik evenmin bekend ben met de kieswet op detail. Ik heb het eens horen opperen door politici en ik nam/neem aan dat die daar wel verstand van hebben.

Maar uiteindelijk moet er toch een kabinet komen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jul 2010 13:27

Er kan door de regering een besluit worden genomen dat de Tweede Kamer wordt ontbonden, waarna er binnen 40 dagen verkiezingen worden uitgeschreven. (Art. 64 van de Grondwet). Er is dus geen beletsel om de Kamer te ontbinden als er geen regering kan worden gevormd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2010 14:11

Pff, dan moet ik weer gaan stemmen vanuit het buitenland en dat lijkt me zo'n gedoe... :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 jul 2010 14:14

Mortlach schreef:Pff, dan moet ik weer gaan stemmen vanuit het buitenland en dat lijkt me zo'n gedoe... :mrgreen:

Dat lijkt mij ook eigenlijk. Misschien krijg je een gratis pint Murphy's bij de dichtstbijzijnde pub. Zo'n exotisch stemformulier is natuurlijk leuk decoratiemateriaal voor in een pub.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 26 jul 2010 19:23

Als het CDA gaat mee regeren is dat ook wel vreemd, het land is CDA moe (wat men er ook van mag denken ) en is door de kiezer afgestraft met hun verlies.... dat geeft dan ook weer te denken aan hun geloof waardigheid...

Het zou op zich niet verkeerd zijn om even buiten de ring te staan en met een fris blik ergens tegen aan gaan staan kijken !

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jul 2010 22:12

Mortlach schreef:Pff, dan moet ik weer gaan stemmen vanuit het buitenland en dat lijkt me zo'n gedoe... :mrgreen:

Je mag me altijd machtigen :P

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 27 jul 2010 07:41

Een combinatie van een rechts kabinet mag dan nu wel ter tafel liggen, maar het is wel uiterst vreemd:

VVD - grootste partij
PVV - grootste winnaar
CDA - grootste verliezer
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 27 jul 2010 21:59

Waarom altijd dat denken in termen van grootste winnaar en grootste verliezer? Politiek is geen wedstrijd!

21 zetels voor het CDA betekent nog altijd dat een aanzienlijk deel (14%) wél vertrouwen heeft in deze partij. Ze hebben meer zetels behaald dan D66 en GroenLinks samen. Dát is wat telt en niet of men heeft gewonnen of verloren t.o.v. de vorige keer...

Daarenboven mag ook wel meetellen dat het merendeel van de VVD-stemmers liever voor rechts dan voor paars gaat. Zo onlogisch is het dus allemaal niet.
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 jul 2010 14:56

En toch is oppositie voor het CDA nu beter dan regeren.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jul 2010 12:28

Eens, ik denk ook dat de oppositie nu beter is voor het CDA.

Aan de ene kant hoop ik zelfs dat de PVV mee gaat regeren en dat er geen minderheidskabinet komt. Ik ben helemaal niet voor de PVV, maar ik hoop eigenlijk dat zij tijdens een kabinetsperiode hopeloos door de mand vallen. Net zoals indertijd met de LPF is gebeurd. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat als zij niet gaan regeren dat zij de grootste partij gaan worden bij volgende verkiezingen en dat wil ik helemaal niet.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 jul 2010 12:36

ajl schreef:Aan de ene kant hoop ik zelfs dat de PVV mee gaat regeren en dat er geen minderheidskabinet komt. Ik ben helemaal niet voor de PVV, maar ik hoop eigenlijk dat zij tijdens een kabinetsperiode hopeloos door de mand vallen. Net zoals indertijd met de LPF is gebeurd. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat als zij niet gaan regeren dat zij de grootste partij gaan worden bij volgende verkiezingen en dat wil ik helemaal niet.

Dat denk ik inderdaad ook. Laat maar eens zien wat ze (niet) in huis hebben.

Wat het CDA betreft: ze hebben veel verloren t.o.v. de vorige verkiezingen, maar zijn nog steeds een grote partij! Ze moeten daarom ook niet direct aan de kant worden gezet, wat nu in de media wel een beetje gebeurde. De grote verliezer die niets in te brengen heeft? Ze hebben nog steeds veel stemmers achter zich!
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”