Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor Spons » 26 jul 2010 20:22

Een goede betrouwbare keuken zaak, die lang bestaat. kan bv na 20 jaar nog deurtjes van je keuken namaken , cq in dezelfde kleur leveren , kan je van een zaak als keuken concurrent enzo niet zeggen ! Zo iets noemt men service, dus ga eens voor je zelf en via kennissen kring na of een zaak lang bestaat, hoe de service is , etc ! En onderhandel over de prijs ,

Een goede keukenzaak helpt meedenken ook als je weinig kosten wil of kan maken !

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 jul 2010 21:09

We stapten de zaak in, er kwam een verkoper, deze zei meteen: wij onderhandelen niet !
Okay, dat is duidelijk.
Omdat we bij Mandemakers en andere zaken meteen werden besprongen, we overspoeld werden met folders, leek dit een verademing.
Liever iets meer betalen en degelijk, dan gedoe.
Helaas, het werd toch gedoe.
We moesten het hele bedrag 2 dagen voor plaatsing betalen, dus we hebben geen pressiemiddel meer.
Ik heb steeds brieven gestuurd (mailen kan niet, ze hebben geen mailadres !) dus we hebben intussen een dossier opgebouwd.
Maar tjonge jonge, je moet een lange adem hebben, netjes blijven, maar je bent toch boos/teleurgesteld.
Veel geld betaald en nog zitten we met een keuken die niet in orde is.
De manager is al wezen kijken, schrok ook wel, heeft ons een nieuw blad beloofd.
Steeds thuisblijven, kastjes uitruimen, korte blijdschap, die weer wegloopt als een lekke ballon als blijkt dat het WEER niet adequaat is opgelost.
Inmiddels baal ik als een stekker, daar wederom een pannendrager krom getrokken is, dat weten ze nog niet, dus dat ga ik weer vertellen.
Wat een toestand !

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 jul 2010 09:03

@schelpje3: Kun je voor zoiets onderhand je rechtsbijstandverzekering niet gebruiken?
Mijn ouders hebben ook veel gezeur gehad met hun (hele dure) keuken.
Zodra er 1 iemand van de rechtsbijstand had gebeld, ging het héél snel...
Laatst gewijzigd door Jo'tje op 27 jul 2010 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
pobody's nerfect

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 jul 2010 09:04

O en wat betreft Ikea-keukens, die kunnen ook door monteurs worden geplaatst hoor tegenwoordig.
25 jaar garantie. Ik ken verschillende mensen die er heel tevreden over zijn, ook over de service als er iets mis was.
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 jul 2010 09:09

Wij hebben een ikea keuken (die zat er al in toen we dit huis kochten) volgens mij is de keuken nu 8 jaar oud en hij ziet er nog keurig uit!
Ook al het apparatuur is van de ikea en doet het allemaal nog super!

Wij hebben er zelf nog wat kastjes bijgekocht (is een lachertje wat de prijs betreft) en ''onze'' keuken bestaat nog steeds erg makkelijk. Als wij een nieuwe keuken gaan zetten wordt het zeker een ikea keuken.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 27 jul 2010 09:27

Wist je bijv. dat er een heleboel keukens/slaapkamermeubels uit Duitsland/Frankrijk komen?
Als je de fabriek of importeur kunt opsporen van je favourite keuken/badkamer/slaapkamer, enz en daar een bezoek kunt plannen, ben je stukken goedkoper uit. Al die tussenstations moeten er ook aan verdienen, geloof me, er blijft veel onderweg aan de strijkstok hangen!

Vorig jaar zijn we naar Engeland geweest om een "echte" chesterfield te kopen.
Het was al jaren onze droom, daar hebben we lang voor gespaard.
De fabriek waar ze gemaakt worden, staat heel goed bekend, maar kon niet rechtstreeks aan ons verkopen.
We hebben de betaling via een kennis geregeld die een zakenrelatie in Engeland heeft.
Buiten een leuke ontspannende vakantie week, hebben we ook nog eens duizenden euro's bespaard!
De bezorgkosten waren een lachertje, 200 euro!
We hadden afgesproken in het contract dat als er klachten waren, die kosteloos werden opgelost.
Er waren geen klachten, alles was super geregeld.
We hebben nu een mooi stel staan wat ruim de helft minder kost dan als we het hier hadden aangeschaft!

Hetzelfde hebben we gedaan met de slaapkamermeubels van ons en de kinderen.
Het heeft ons echt honderden euro's gescheeld, en alles was gewoon gloednieuw!

Echt, het is de moeite waard om je eerst eens grondig te verdiepen naar de afkomst van iets, als je dure dingen wilt kopen.
Vaak kun je heel verrassend iets tegen komen, waarbij je hetzelfde product voor veel minder geld kunt kopen.
Met een beetje netwerken kun je echt verder komen dan je denkt!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 jul 2010 10:46

Jo'tje schreef:@schelpje3: Kun je voor zoiets onderhand je rechtsbijstandverzekering niet gebruiken?
Mijn ouders hebben ook veel gezeur gehad met hun (hele dure) keuken.
Zodra er 1 iemand van de rechtsbijstand had gebeld, ging het héél snel...

Daar gaan wij nu wel over denken ja.
Maar je wilt niet meteen alles in de strijd gooien, gingen van het goede uit (nog steeds hoor, al duurt het wel errug lang nu)
Ze maken op deze manier antireclame voor zichzelf, iedereen die hier komt:
istie nu nog niet klaar ?
Tjonge, wat ziet dat er lelijk uit zeg.
Iemand die van plan is om een nieuwe keuken te kopen, ziet bij ons dus hoe het niet moet.
Ik hou jullie op de hoogte.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 jul 2010 11:02

Vervelend inderdaad. En het is ontzettende anti-reclame. Die keuken bij m'n ouders ook. Hij is schitterend hoor, maar zoveel gedoe: daar betaalt niemand nog eens zoveel geld voor!

Maar daar hielp het dus erg goed om rechtsbijstand in te schakelen.
Het is niet fijn dat het nodig is, maar ja, die verzekering heb je tenslotte ook niet voor niets ;)
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 jul 2010 11:41

toppie schreef:Wist je bijv. dat er een heleboel keukens/slaapkamermeubels uit Duitsland/Frankrijk komen?
Als je de fabriek of importeur kunt opsporen van je favourite keuken/badkamer/slaapkamer, enz en daar een bezoek kunt plannen, ben je stukken goedkoper uit. Al die tussenstations moeten er ook aan verdienen, geloof me, er blijft veel onderweg aan de strijkstok hangen!

Vorig jaar zijn we naar Engeland geweest om een "echte" chesterfield te kopen.
Het was al jaren onze droom, daar hebben we lang voor gespaard.
De fabriek waar ze gemaakt worden, staat heel goed bekend, maar kon niet rechtstreeks aan ons verkopen.
We hebben de betaling via een kennis geregeld die een zakenrelatie in Engeland heeft.
Buiten een leuke ontspannende vakantie week, hebben we ook nog eens duizenden euro's bespaard!
De bezorgkosten waren een lachertje, 200 euro!
We hadden afgesproken in het contract dat als er klachten waren, die kosteloos werden opgelost.
Er waren geen klachten, alles was super geregeld.
We hebben nu een mooi stel staan wat ruim de helft minder kost dan als we het hier hadden aangeschaft!

Hetzelfde hebben we gedaan met de slaapkamermeubels van ons en de kinderen.
Het heeft ons echt honderden euro's gescheeld, en alles was gewoon gloednieuw!

Echt, het is de moeite waard om je eerst eens grondig te verdiepen naar de afkomst van iets, als je dure dingen wilt kopen.
Vaak kun je heel verrassend iets tegen komen, waarbij je hetzelfde product voor veel minder geld kunt kopen.
Met een beetje netwerken kun je echt verder komen dan je denkt!

Als iedereen dit zou doen, kunnen de winkels hier wel sluiten. Je maakt mensen brodeloos :wink:
Ook is niet iedereen in staat naar het buitenland te gaan om daar meubels e.d. te gaan uitzoeken.
Veel mensen hebben nog geen computer/internet, dus hoe kom je dan aan gegevens ?
En als er dan iets mee is ?
Je bank gaat scheuren, het leer barst, wat gebeurt er dan ?
Ik zie het nu met de keuken, moet er niet aan denken dit met iemand in wladiwostok op te lossen :mrgreen:

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 27 jul 2010 13:38

schelpje3 schreef:We stapten de zaak in, er kwam een verkoper, deze zei meteen: wij onderhandelen niet !
Okay, dat is duidelijk.
Omdat we bij Mandemakers en andere zaken meteen werden besprongen, we overspoeld werden met folders, leek dit een verademing.
We moesten het hele bedrag 2 dagen voor plaatsing betalen, dus we hebben geen pressiemiddel meer.
Ik heb steeds brieven gestuurd (mailen kan niet, ze hebben geen mailadres !) dus we hebben intussen een dossier opgebouwd.
Maar tjonge jonge, je moet een lange adem hebben, netjes blijven, maar je bent toch boos/teleurgesteld.
De manager is al wezen kijken, schrok ook wel, heeft ons een nieuw blad beloofd.
Steeds thuisblijven, kastjes uitruimen, korte blijdschap, die weer wegloopt als een lekke ballon als blijkt dat het WEER niet adequaat is opgelost.
Inmiddels baal ik als een stekker, daar wederom een pannendrager krom getrokken is, dat weten ze nog niet, dus dat ga ik weer vertellen.
Wat een toestand !

Schelpje 3,
Mag ik vragen welke winkel dit was?
Wij hebben nl. onze keuken ook gekocht bij iemand die gelijk aangaf niet te gaan onderhandelen...
Is nog niet geleverd.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 jul 2010 14:40

Wij gaan voor een Ikea keuken. Heel bewust. Horen er goede verhalen over, hebben een keuken naar onze zin kunnen uitzoeken, mijn man is superhandig om hem zelf te plaatsen, service is goed en de prijs ook! Wij hopen nog een paar jaar in de woning te wonen, dus dat is ook prima. Nu hebben we een vanille keuken met kersenhouten deurtjes (uit 2002, Brugman) en we willen een semihoogglans wit met houten blad. Voor de verkoop over een paar jaar dus ook goed :wink: . We zijn nu aan het puzzelen met de keukenplanner op internet. Maar binnenkort gaat het er wel van komen.

Was zaterdag bij de keukenconcurrent binnengelopen en die beginnen gelijk: 'wij zijn geen verkopers mevrouw, wij zijn adviseurs'. Toen ik zei: 'dat komt goed uit want ikw il graag advies, maar niets kopen' was hij ineens heel stil :wink: . En dingen als 'deze korting geldt alleen vandaag' 'u tekent voor een lage prijs' etc. houd ik al helemaal niet. En zie er dan maar eens vanaf te komen. Nee, voor ons geen zaak die aangesloten is bij Mandemakers!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 jul 2010 14:42

Anne 80 schreef:
schelpje3 schreef:We stapten de zaak in, er kwam een verkoper, deze zei meteen: wij onderhandelen niet !
Okay, dat is duidelijk.
Wat een toestand !

Schelpje 3,
Mag ik vragen welke winkel dit was?
Wij hebben nl. onze keuken ook gekocht bij iemand die gelijk aangaf niet te gaan onderhandelen...
Is nog niet geleverd.

Wil het je wel vertellen, maar dan per p.b.
Wil niemand beschadigen, lijkt me niet goed.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jul 2010 15:28

Daatje123 schreef:Was zaterdag bij de keukenconcurrent binnengelopen en die beginnen gelijk: 'wij zijn geen verkopers mevrouw, wij zijn adviseurs'. Toen ik zei: 'dat komt goed uit want ikw il graag advies, maar niets kopen' was hij ineens heel stil :wink: . En dingen als 'deze korting geldt alleen vandaag' 'u tekent voor een lage prijs' etc. houd ik al helemaal niet. En zie er dan maar eens vanaf te komen. Nee, voor ons geen zaak die aangesloten is bij Mandemakers!

:lol: :lol: geweldig. Lekker bij de hand :wink: .

Maar zo'n keukenplanner via internet is super leuk (ik kan er niet echt mee overweg). Op die manier willen wij ook een nieuwe keuken gaan doen en ook via Ikea.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 jul 2010 15:39

Daar krijg je geen goed gevoel van als je zo behandeld word in de keukenzaak en dan ook nog eens lange tijd thuis met een onafgemaakte keuken zitten =;
Wij hebben een aantal weken terug ook een keuken gekocht bij Mandemakers.
Wij hadden als verkoper de baas zelf.
Hij kreeg al snel in de gaten dat wij niet de hoogste prijs zouden gaan betalen.
We hebben uiteindelijk alle apparaten voor (per stuk) 50% korting gekregen, een tweede keuken bijgekregen en een toch flink wat korting gekregen op de keuken voor in het woonhuis, de andere kommt in het kantoor.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 28 jul 2010 08:49

Ik dacht van de week ik ga eens lekker mn kamer ombouwen, dus schuiven met mn kastje, tafeltje en bankje... Puntje bij paaltje staat alles weer gewoon op dezelfde plek, heb alleen de lamp aan de andere kant van mijn bankje gezet :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”