Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor kwebbel » 26 jul 2010 19:56

ik merk wel dat olijfolie harder spettert en dat vind ik minder. Maar of het aanbakt heb ik nog niet gemerkt. Zal er eens op letten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 26 jul 2010 21:19

als het een maal in de rand zit ingebakken doe je er volgens mij niets meer aan. behalve dat het een rot gezicht is maakt het verder voor het bakken toch niet uit?

als er wel een middeltje is hou ik me aanbevolen. heb ook nog wel een paar pannen zo staan.
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 jul 2010 09:14

Olijfolie is wel wat gezonder dan boter toch?
Ik gebruik het wisselend. Sommige dingen vind ik lekkerder als ze in olie gebakken zijn, andere dingen juist in boter.

Wij hebben met de bruiloft een Herman den Blijker-wok gekregen. Echt een fantastisch ding!
We gebruiken hem zo'n beetje dagelijks en het bakt/wokt heerlijk :)
pobody's nerfect

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 27 jul 2010 09:39

Wij gebruiken druivepit olie, dat spettert niet zo, is reukloos en alles smaakt heerlijk.
Ook voor de fondue gebruiken wij dit.
K zal niet zeggen dat onze pannen er nog gloedjenieuw uit zien, maar de meeste koekepannen/wokpan zien er nog niet echt aangebrand uit.

Even een andere vraag, hoe bergen jullie je panty's op na het wassen?
Ik vouw ze allemaal netjes op,net als een legging en stapel ze daarna in een mandje.
Bijna iedereen die dit ziet moet er om lachen, dat doet bijna niemand in mijn omgeving.
Toch vind ik het heerlijk om het zo te doen, het spaart ruimte in de kast en staat erg opgeruimd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jul 2010 09:44

ik draag geen panty's ;-). Maar ik vouw/rol ze gewoon op en maak er een rolletje van en stop ze in de la.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 jul 2010 11:21

@ Jo'jte en de andere, over de pannen: Olijfolie schijnt inderdaad gezonder te zijn, ik geef er ook de voorkeur aan, maar als we in de BK-pan bakken gebruikt m'n hubbie toch het liefst vloeibare boter (is van Becel, wel een 'gezondere' variant dus). We hebben ook Tefal-koekenpannen en daar geef ik echt de voorkeur aan.

@ toppie, over de panty's: mijn moeder vouwt de panty's ook keurig netjes op. Ik heb dat ook een tijdje gedaan, toen ik ze nog een laatje had liggen, maar inmiddels heb ik een grote kist gekocht (met een zachte binnenkant, zonder scherpe randjes) en daar mik ik ze gewoon zo in, hoor. Dat scheelt een boel tijd :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 jul 2010 11:38

Jo'tje schreef:Olijfolie is wel wat gezonder dan boter toch?
Ik gebruik het wisselend. Sommige dingen vind ik lekkerder als ze in olie gebakken zijn, andere dingen juist in boter.

Wij hebben met de bruiloft een Herman den Blijker-wok gekregen. Echt een fantastisch ding!
We gebruiken hem zo'n beetje dagelijks en het bakt/wokt heerlijk :)

Dat ligt er aan.
In natuurkringen (bron: gezondheid) wordt aangeraden biefstuk en andere kortbakkend vlees, in echte boter te bakken.
Frituren in olijfolie, vanwege de bloedvaten. In de landen rond de middell zee komen weinig vaatproblemen voor.
Maar moet wel een goede olijfolie zijn, van koude persing.
Dus merk Bertolli valt dan geloof ik af.
Zonnebloemolie is ook prima.
Tegenwoordig is rijstolie in opkomst.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2010 08:05

panty's vouw ik gewoon een beetje op en leg ze in de la. Geen speciale manier van opvouwen eigenlijk. Sokken doe ik dan wel in een bolletje (daar heeft m'n man zo'n hekel aan :-oo ) dan heb je tenminste altijd één paar die je dan aankunt. Tenzij ze verdwijnen :-oo
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 jul 2010 20:16

ik draai de panty's in de lengte helemaal in elkaar en leg er dan een knoop in. heb een mandje met allemaal panty bolletjes erin.
Afbeelding

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 28 jul 2010 20:26

vouwen, vouwen, vouwen, en als laatste als bolletje maken, net als sokken eigenlijk.
Tenminste...als ze meer dan 1 keer dragen overleven! En ramp die dingen!
Neeltje Jans

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 jul 2010 20:51

Ik vouw m'n panties ook in een bolletje,net als sokken. Als één been laddert knip ik die eraf en draag dan twee halve panties, want anders blijf ik kopen...

Hier is het een bende... echt verschrikkelijk. De voorgevel wordt opnieuw gevoegd, en die mannen blijven keurig buiten, maar toch ligt de troep door het hele huis. Nou ja, ik heb nog twee dagen een goed excuus om niet meer toen als af en toe stofzuigen, want verder gaan boenen heeft toch niet zoveel zin :wink:

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 28 jul 2010 20:54

Erg is dat he, die troep van dat voegen, en een herrie bij het uitfrezen!!

Een paar jaar geleden is het bij ons ook gebeurd. Een voordeel: we hadden last van muizen, maar die hadden toen snel hun koffers gepakt!
(Helaas zijn ze dit jaar weer terug)
Neeltje Jans

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 jul 2010 21:07

Het frezen is inmiddels gebeurd, gelukkig. Al dat stof kwam onder de deur door, bah wat een vieze bende.

Nou, dan hoop ik maar dat onze huismuis ook de schrik te pakken krijgt, want hier wandelt er ook regelmatig eentje door de kamer...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 28 jul 2010 21:37

Haai schreef:Het frezen is inmiddels gebeurd, gelukkig. Al dat stof kwam onder de deur door, bah wat een vieze bende.

Nou, dan hoop ik maar dat onze huismuis ook de schrik te pakken krijgt, want hier wandelt er ook regelmatig eentje door de kamer...

Een beetje rijst vastplakken op een muizenval... kaas peuteren ze eruit.
tenminste, als je hem of haar wilt vangen :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 jul 2010 21:56

Hee, die ga ik onthouden pannenkoek! Alleen hebben wij een hele slimme muis, want totnogtoe loopt ie altijd gewoon om de muizenvallen heen, en ook het gif laat ie staan... Maar wie weet kan hij de verleiding van rijst niet weerstaan!
Ghe, ik haalde pas een pak wcpapier uit de kast, en daar had vriendje muis zich ook al doorheen gevreten.

Terug naar “Archief”