hoe slaap jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: hoe slaap jij?

Berichtdoor schelpje3 » 08 jul 2010 14:44

En, is het plakken nog gelukt ?
Wel lekker, een zwembadje in de slaapkamer :lol: vooral als je morgenochtend opstaat.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 12 jul 2010 12:26

van vrijdag op zaterdag heb ik buiten geslapen. Het was zo warm bij mij boven dat ik mijn hangmat heb gepakt en in slaap ben gevallen middels een licht briesje. Heerlijk! Ik wilde dit al zo lang een keer doen. Mede doordat ik dit jaar helaas niet ga kamperen, maar het 'buitenslapen' zo onwijs mis. (vorig jaar zomer 3 weken niets anders gedaan).

blondjeu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor blondjeu » 12 jul 2010 14:10

Ik slaap meestal op m'n buik en soms op m'n zij.
Ik moet 's ochtends tegen 7uur er uit om naar de wc te gaan
Ik heb een gewoon bed, zonder electrische deken.
En nu slaap ik alleen onder een laken.
Helaas word ik wel gauw ergens van wakker, dus uitslapen kan ik alleen als het heel rustig is in én om het huis!
" Vrolijkheid geneest je, neerslachtigheid verslindt je krachten. "

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 19 jul 2010 21:38

Ik lig eerst op mijn rug, vlak voor ik in slaap val ga ik op mijn zij liggen. Dan slaap ik door tot de ochtend. Vorige week is hier in Kampen een uitgaansgelegenheid afgebrand. De brandweerwagens met sirene aan, kwamen onder raam door, maar ik ben er niet wakker van geworden...Gelukkig maakte een huisgenote mij wakker en heb ik nog even kunnen kijken. Aan de andere kant ben ik echt een miep met licht. Als het licht op de gang aan gaat, wordt ik er wakker van, al lig ik al tijden te slapen.
Ik heb een gewoon bed. In de winter heb ik twee dekens over en nu nog een dunne, ik slaap beter met wat gewicht op me.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Jut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jut » 23 jul 2010 21:52

Slaap vrij snel (behalve op Zondag avond) op een gewoon bed (alleen lakentje en ondergoed plus kussen), begin op mijn rechter zijde, met wat opgetrokken benen en met de armen opgetrokken voor mijn borst waarmee ik het laken vasthoud. Beetje een foetis houding dus of hoe je dat ook noemt. Draai me altijd een keer om, (zelfde houding) om vervolgens weer terug te draaien. Dan slaap ik al (gok op 5-10 minuten). Hoe ik lig als ik wakker wordt weet ik niet . Soms lig ik wel te kleumen van de kou omdat alles ernaast ligt behalve ikzelf (hing vroeger weleens half naast het bed).

Kan ook op mijn rug slapen als ik bijv mijn rug voel.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 24 jul 2010 20:47

grappig ,

Ik slaap op mijn zij, inslapen is afhankelijk hoe moe ik ben, of dat ik nog door loop te malen met dingen in mijn hoofd !

Hou het liefst van een kussen wat je kan proppen, kneden , en het moet koud zijn , heerlijk ! wakker ben ik meestal vrij snel, heel soms niet ..

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 25 jul 2010 17:30

Afgelopen nacht op luchtbed met slaapzak en heb eigenlijk heel de tijd op mijn zij gelegen. Alleen af en toe benen blijkbaar wat verdraaid want slaapzak zat om mijn benen gewikkeld.
Leef je droom.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 16 aug 2010 11:27

Ik slaap meestal op m'n zij, heel soms op m'n buik, nooit op m'n rug. Verder slaap ik erg slecht, kom moeilijk in slaap en word heel vaak 's nachts wakker. Met als gevolg dat ik nooit echt uitgerust ben.
Ik kan heel slecht tegen warmte, maar wil wel altijd een deken hebben. In de winter heb ik meestal meerdere dekens om even op te warmen, maar na een half uurtje gooi ik de helft weer van me af.

We krijgen straks (of nouja, die staat er sinds vrijdag) een boxspring van 1.80 bij 2m met 2 losse matrassen en een topdekmatras.
Alleen ligt ons topdekmatras momenteel in Zuid-Frankrijk (foutje van de winkel) en een nieuwe kan pas een dag na de bruiloft geleverd worden. Zucht. Verder hebben we per ongeluk 2 verschillende matrassen gekregen, dus dat moet ook weer veranderd :?
Hopelijk slaap ik daar in ieder geval wat beter op dan op/in m'n eigen bed.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 aug 2010 22:42

Hm ja, ik hoop dat het helpt! Zou wel lekker zijn. Ben je wel echt moe als je naar bed gaat, of stiekem nog te wakker? En ik weet niet hoe je avonden er uit zien, maar het schijnt ook te helpen om niet tot vlak voor het slapen gaan nog te computeren, tv te kijken, zwaar denkwerk te doen enzovoorts... Kweenie of daar nog mogelijke verbeteringen in zitten? :)

Wat warmte betreft, wij hebben nu zo'n plafondventilator gekocht, maakt nauwelijks lawaai maar zorgt wel voor een constante luchtcirculatie zonder dat je weg wordt geblazen zoals bij een gewone ventilator. Ideaal als het heel warm is, heb je veel minder last van warmte.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 20 aug 2010 07:08

Ik heb alles al geprobeerd, tot melatonine pillen vd dokter aan toe.
Maar nog niks helpt echt. Ook geprobeerd om pas heeel laat te gaan slapen, of juist wat vroeger, maar dat had ook geen effect. We zullen over een week zien of een nieuw bed werkt (als de matrassen tegen die tijd goed geleverd zijn)

Zo'n plafondventilator klinkt wel ideaal :) maar eens hard over nadenken.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 aug 2010 15:07

Wel handig als het snel warm is op de slaapkamer. Met raam open komt er op zo'n manier ook extra frisse lucht binnen. Hoeft niet zo duur te zijn en is niet heel lastig op te hangen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 aug 2010 17:16

Liesien schreef:Ik slaap meestal op m'n zij, heel soms op m'n buik, nooit op m'n rug. Verder slaap ik erg slecht, kom moeilijk in slaap en word heel vaak 's nachts wakker. Met als gevolg dat ik nooit echt uitgerust ben.
Ik kan heel slecht tegen warmte, maar wil wel altijd een deken hebben. In de winter heb ik meestal meerdere dekens om even op te warmen, maar na een half uurtje gooi ik de helft weer van me af.

We krijgen straks (of nouja, die staat er sinds vrijdag) een boxspring van 1.80 bij 2m met 2 losse matrassen en een topdekmatras.
Alleen ligt ons topdekmatras momenteel in Zuid-Frankrijk (foutje van de winkel) en een nieuwe kan pas een dag na de bruiloft geleverd worden. Zucht. Verder hebben we per ongeluk 2 verschillende matrassen gekregen, dus dat moet ook weer veranderd :?
Hopelijk slaap ik daar in ieder geval wat beter op dan op/in m'n eigen bed.

Nou geef mij maar een hand, nog zo'n beroerde slaper !
Ik slaap goed als ik een allergietablet op heb, tenminste in 1 stuk door.
Kijk altijd uit naar het weekend, met name de zaterdag, maar nee, ook dan word ik vroeg wakker, zucht.
Van zeer jong af slaap ik al slecht en kort, zeker in een vreemd bed :?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 24 aug 2010 20:19

Hmmm ik heb slecht geslapen, maar de laatste jaren slaap ik gewoon goed. HEb er niets bijzonders voor gedaan.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 24 aug 2010 20:21

Ik slaap meestal in op mn zij. Maakt niet echt uit welke. Als ik slecht in slaap kan komen, wil het nog wel es helpen om op mn buik te gaan liggen en dan mn handen onder mn kussen. Als ik op mn zij slaap, lig k meestal met opgetrokken benen. En k kan ook makkelijk in slaap komen als k op mn rug lig. Ik schijn wel heel druk te zijn in mn slaap (terwijl k dat niet ben als k wakker ben :lol: ) Ik rol vaak van de ene zij op de andere... dekbed ligt wisselend óf bij t voeteneind óf ik lig er ingerold. Mn dekbed moet wel altijd goed vast zitten bij het voeteneind. Ik hou niet van ronddobberende dekbedden... Dan krijg k koude voeten :wink:
Zomer en winter slaap k onder hetzelfde dekbed. Naarmate het warmer is/wordt, zakt mn dekbed steeds verder naar het voeteneind. Ik slaap op een normaal bed. Een waterbed is niks voor mij... kZou zeeziek worden hahaha :lol: Ik heb het liefst een zo hard mogelijk bed en een stevig kussen waar k lekker in kan duiken.
De laatste weken moet k er 'snachts wel es uit, maar dat is meestal maar een uurtje of 2 nadat k in slaap gevallen ben. Dus kheb nog een heel aantal uren achter elkaar te slapen. De afgelopen week heb k superslecht geslapen. Om de haverklap wakker en dan niet een paar minuten, nee, gelijk een uur tot anderhalf uur wakker. Dan kom je goed brak op je werk, dat weet k wel!
Gisteravond ben k rond kwart voor 8 al in slaap gevallen, want k was helemaal bekaf. kWerd om kwart voor 11 wakker gemaakt door mn vriend, hij dacht dat k kaarten zat te maken... :-k Daarna vrij snel weer ingeslapen totdat mn wekker om 7 uur ging. kHoop dat t nu beter gaat met slapen... kDenk dat k ongemerkt toch wel wat zenuwachtig was voor mn sollicitatiegesprek van vanmiddag... (Dat was ook voor niks, want k ben gewoon aangenomen oeps-smile )
Szent az Úr

Terug naar “Archief”