J.A. schreef:JeeWee schreef:
Want dan is het ook ónze verantwoordelijkheid dat volgens een redelijk recent onderzoek van RefoAnders, zo´n tweederde van de homoseksuele refo´s de kerk de rug hebben toegekeerd.
Of is het zo dat hun geweten spreekt?
Het is een oprechte vraag, geen aanvallen van wie dan ook!!
De kerk de rug toekeren omdat je geweten spreekt? Die vat ik niet.
Corrie ten Boom zei ooit: God is wel goed, maar het is zo tobben met Zijn grondpersoneel.
En als het grondpersoneel de toegang tot Christus en tot Zijn kerk verspert, zijn we ver heen.
Deden de dicipelen dat ook niet met de kinderen die door hun moeders tot Jezus werden gebracht?
En kijk hier even naar een andere versperring van het grondpersoneel:
22 En ziet, een Kananese vrouw, uit die landpalen komende, riep tot Hem, zeggende: Heere! Gij Zone Davids, ontferm U mijner! mijn dochter is deerlijk van den duivel bezeten.
23 Doch Hij antwoordde haar niet een woord. En Zijn discipelen, tot Hem komende, baden Hem, zeggende: Laat haar van U; want zij roept ons na.
24 Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israëls.
25 En zij kwam en aanbad Hem, zeggende: Heere, help mij!
26 Doch Hij antwoordde en zeide: Het is niet betamelijk het brood der kinderen te nemen, en den hondekens voor te werpen.
27 En zij zeide: Ja, Heere! doch de hondekens eten ook van de brokjes die er vallen van de tafel van hun heren.
28 Toen antwoordde Jezus, en zeide tot haar: O vrouw! groot is uw geloof; u geschiede, gelijk gij wilt. En haar dochter werd gezond van diezelfde ure.