Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor LeChat » 21 jul 2010 19:34

Wow! Wat leuk allemaal! Echt creatief en 't resultaat ziet er profi uit! :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 21 jul 2010 19:49

zijn er mensen die met Eyelets werken

wat is jullie ervaring hier mee?
hoe brengen jullie het aan, of beter gezegd waarmee?

wilde het vandaag voor het eerst proberen, heb een tang, maar die bleek te groot, nu met een hamer, maar das een behoorlijke herrie, en helaas lukt het daar niet zo goed mee.

nu schijnt er iets te koop te zijn iets met staafjes??

iemand een idee?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 21 jul 2010 20:10

Sorry, geen idee. Heb zelfs eerst even gegoogled wat eyelets waren. Ziet er leuk uit, ben benieuwd naar de resultaten wanneer je iets af hebt!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 21 jul 2010 20:19

@bumba

haha nou weet je ik kwam erachter toen ik een kaartenboek kocht en dacht mmmh dat wil ik ook, nu sla ik ze er met een hamer in, maar dat maakt zo`n kabaal,

heb net een kaart af, het ziet er eigenlijk wel leuk uit, het geeft iets extra`s

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2010 08:08

hoe staat het met je vingers? (hamer slaan) :P :wink:

Maar dat ziet er ook erg grappig uit. Eyelets.

@de rest van de dames: ziet er leuk uit allemaal (leuke traktaties, jurkje enzoo).

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 22 jul 2010 08:15

[quote="Evelien"]hoe staat het met je vingers? (hamer slaan) :P :wink:

Maar dat ziet er ook erg grappig uit. Eyelets.

haha, nou ik mistte mijn vinger gisteravond net, dingetje begon te schuiven (maar ik lig ook nog steeds op mn bed, dus ik moet er dan even beetje uithangen om op het krukje naast me ze dr in te slaan ook niet echt handig dus), maar goed. Mn vingers functioneren nog naar behoren.

Vanmiddag toch maar even een beter setje kopen om ze aan te brengen, want heb gister echt nog een heel leuke kaart gemaakt

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 22 jul 2010 13:28

foto?
Toch leuk dat je zo creatief bent (en kunt zijn) terwijl je herstelt

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 jul 2010 13:42

Wow, als ik van die traktaties zie, dan voel ik me echt slecht. Ik weet nu al zeker dat manlief voor de traktaties van de kids (ik spreek maar even positief in het meervoud) zorg mag gaan dragen. Nou ja, jammer dan. Er zijn vast wel kant-en-klaar dingen, lekker makkelijk! Maar ik vind het echt prachtig!

Zodra mijn zolder klaar is, heb ik een mooiere naaiplek enzo. Ik krijg 3 kamers op zolder, eentje voor studie/werk, een relaxruimte met (bed)bank, tv, muziek, film en een kamer voor mijn kleding met een naaihoek, joehoe! En dan is er nog een wasruimte over voor manlief 8)

Nog even en dan is 'mijn appartement' zoals ik het noem klaar en kan ik weer lekker creatief aan de slag. Ik heb nog een allerschattigst rokje wat ik in elkaar wil draaien en een jurkje met jasje.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jul 2010 13:48

Ik ben ook inderdaad onder de indruk van de traktaties...echt super. Die met pannenkoeken vind ik wel super voor het kdv, daar mag niets gebruikt worden wat snoep is. Houd ik in gedachten!
Laatst gewijzigd door ajl op 22 jul 2010 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 jul 2010 13:53

Galateia schreef:Wow, als ik van die traktaties zie, dan voel ik me echt slecht. Ik weet nu al zeker dat manlief voor de traktaties van de kids (ik spreek maar even positief in het meervoud) zorg mag gaan dragen. Nou ja, jammer dan. Er zijn vast wel kant-en-klaar dingen, lekker makkelijk! Maar ik vind het echt prachtig!

Je bent niet slecht als je geen traktaties knutselt voor je kids hoor :wink: ! Toevallig heb ik er veel plezier in, dus maak ik ze zelf, maar kant-en-klare traktaties zijn ook leuk natuurlijk!

Als onze verbouwing klaar is (eind van het jaar), heb ik ook een werkplek voor mezelf; met een bureau voor m'n computer en de naaimachine, kasten voor naaispullen en de papiervoorraad en een grote tafel (om patronen uit te raderen, stof te knippen etc.). Lijkt me echt heerlijk!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 22 jul 2010 13:56

Afbeelding

bij deze het resultaat met de eyelets..
foto is aanklikbaar
weet niet hoe ik hem groter op de site kan krijgen :oops:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 jul 2010 14:39

Leuk, Nita! Als ik weer meer tijd heb om te hobbyen, ga ik ook eens proberen met eyelets te werken!

Toen ik jaren geleden begon met kaarten maken, knipte en plakte ik veel. Later ben ik overgestapt op vnl. fotokaarten. Hieronder een van m'n creaties. Na een paar duizend exemplaren :mrgreen: begin ik een beetje uitgekeken te raken op fotokaarten, dus ik stap weer over naar het echte werk ...

Afbeelding

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 22 jul 2010 15:04

Mooi mooi mooi !! :D

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 22 jul 2010 16:13

Sophie77 schreef:Leuk, Nita! Als ik weer meer tijd heb om te hobbyen, ga ik ook eens proberen met eyelets te werken!

Toen ik jaren geleden begon met kaarten maken, knipte en plakte ik veel. Later ben ik overgestapt op vnl. fotokaarten. Hieronder een van m'n creaties. Na een paar duizend exemplaren :mrgreen: begin ik een beetje uitgekeken te raken op fotokaarten, dus ik stap weer over naar het echte werk ...

Afbeelding

dank je sophie, maarre die fotokaarten van jou zijn super gaaf zeg!!
wat voor kaarten wil je nu gaan maken?
en die fotokaarten, maakte je die zelf op de computer en liet je ze bij een fotograaf afdrukken, of deed je dat zelf? of hoe werkt het anders??

dank je petra :wink: (kan me ergens nog herinneren dat jij met een quilt bezig was?? of heb ik dat mis?

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 22 jul 2010 16:22

Nita:
ja klopt !

Die is al een heel eind!
Heb je Hyves?

Terug naar “Archief”