Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Stip
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor Stip » 22 jul 2010 09:53

Ah gelukkig! Goed nieuws!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 22 jul 2010 10:39

@ Fijn, stip, dat je geen last hebt van de warmte!
en nu is het lekker wat koeler!

@TJ: gelukkig weer gerustgesteld nu dan!
Hopelijk kan je weer wat genieten van de laatste weken!
Sterkte hoor!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 jul 2010 11:32

Zuslief moet maandag weer terugkomen en hoefde gelukkig niet te blijven. Ze ziet er echt niet uit. Als er niets verbeterd, dan gaan ze dinsdag - ze is dan 37 weken - de boel opwekken. Gelukkig maar, het is wel genoeg geweest als het zo moet blijven... Als het verbetert dan gaan ze een week later de boel opwekken. Bij 38 weken stopt het sowieso en dat is wel fijn!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 jul 2010 12:58

Houdt ze ook vocht vast, Galateia? Want in combinatie met een te hoge bloeddruk en eiwit in de urine wijst dat natuurlijk sterk op zwangerschapsvergiftiging. Onze oudste is om die reden na 37 wkn en 2 dagen na een ingeleide bevalling geboren. In elk geval fijn als het goed in de gaten gehouden wordt!

Voor de andere zwangeren: fijn dat het weer wat koeler is en probeer van de zwangerschap te genieten, het is zo weer voorbij!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jul 2010 13:15

:lol: dat vind ik altijd zo grappig als mensen zeiden 'geniet van je zwangerschap'. Ik vind er namelijk niets aan. Het is voor een goed doel en dat houd ik mij ook voor, maar genieten nee.....absoluut niet. Genieten van je kraamtijd valt bij mij onder hetzelfde...doodmoe, elke nacht er een paar keer uit, weinig slapen, gierende hormonen.....nee, hoor het echte genieten komt bij mij pas na een aantal weken ( en dan mag je weer aan het werk :wink: )

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 jul 2010 13:19

Uhm, geen idee, ze ziet er niet opgezet uit. Ze is helemaal nergens dikker, ze heeft alleen een buik. Nou ja, hoe dan ook, ze gaan niet langer door dan 38 weken, omdat ze ook nogal wat rugklachten heeft (die had ze voor de zwangerschap al) en het kindje niet te groot mag zijn voor een natuurlijke bevalling...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 jul 2010 13:21

Ik vind een zwangerschap ook niet echt geweldig, ajl, maar het lijkt me heerlijk als je er wél van kunt genieten. Vandaar dat ik dat anderen toewens :wink: !
Tegen de laatste kraamtijd zag ik het meest op: nog 5 andere kinderen die rondlopen, uit hun ritme zijn, vakantie krijgen/hebben, en dan idd weinig slapen enzo, maar het is alles meegevallen. Eigenlijk was de laatste kraamtijd de fijnste en mooiste van alle 5 :D ! Maar echt genieten ga ik ook pas als de kraamhulp weg is, ik weer een beetje in de running ben en iedereen weer in z'n oude ritme is.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 jul 2010 13:23

@ Galateia: Ik kwam op dat vocht omdat je in een eerdere post zei dat ze 'er niet uit zag'. Ik zag er bij de oudste nl. ook niet uit, maar dat kwam door heeeeel veel vocht. Daar word je niet echt knapper van :cry:

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 22 jul 2010 14:28

Galateia schreef:Zuslief moet maandag weer terugkomen en hoefde gelukkig niet te blijven. Ze ziet er echt niet uit. Als er niets verbeterd, dan gaan ze dinsdag - ze is dan 37 weken - de boel opwekken. Gelukkig maar, het is wel genoeg geweest als het zo moet blijven... Als het verbetert dan gaan ze een week later de boel opwekken. Bij 38 weken stopt het sowieso en dat is wel fijn!

Echt aftellen dus....gelukkig dat ze niet hoefde te blijven.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 22 jul 2010 20:13

spannend dus voor alle zwangeren.....hopelijk dat het allemaal goed en voorspoedig mag gaan op de bestemde tijd

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jul 2010 21:01

sophie77: goed dat je eht zegt, dat was ook mijn eerste gedachte als het maar niet..... ik ben zelf met 36 6 ingeleid ivm pre eclampsie.. ik had geen klachten maar voelde juul niet meer al een paar dagen, mijn bloeddruk was torenhoogonderdruk van 125, maar geen last van ook maar een enkel verschijnsel wat op zwangeschapsvergiftiging oid zou lijken.
Nu moet ik daarom ook al een tijdje wekelijks op controlle komen en urne meenemen, zodat ze zeker alels kunnen uitsluiten.

Rosekapje: Hier gaat het prima... wel waren er veel zorgen omdat het een klein kindje is, het zal ook gemiddeld een kleiner kindje worden als het zo door zou groeien op deze manier. Verder ook weinig vruchtwater. Moest rustig aandoen :oops: , Heb het heeeel lang gedaan, maar daar ben ik een klein beetje weer mee gestopt omdat ik voor 37 weken eigenlijk alles rond wilde hebben, en dat is me aardig gelukt. Die warmte vind ik heeerlijk, ben een echte koukleum... dus, daar heb ik gelukkig geen last van.

Tja... als de vliezen om kwart voor twaalf breken mag ik thuis bevallen! anders moet ik alsnog naar het ziekenhuis... maar denk dat het nog wel een tijdje blijft zitten, miss nog wel 5 weken! afwachten maar, wanneer et beepje alles wil bekijken buiten de buik!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 jul 2010 07:33

Ppm, mag je dan wel thuis bevallen, hier was de laatste ook heel klein en werd in doordat hij het in de buik slecht had plotseling ingeleid, maar ik mocht sowieso niet thuis bevallen ivm lage geboortegewicht. (2200 gram bij zwangerschapsduur van 37 weken).

gelukkig kan je goed tegen de warmte! Rustig aan doen is lastig he?! Fijn dat alles klaar is.
Snapt Julia het een beetje dat er een baby komt?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 23 jul 2010 07:34

spannend PPM...komt hard dichterbij! Sterkte met de laatste loodjes!
Dietrich Bonhoeffer

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 jul 2010 07:51

Wat spannend allemaal PPM!!
Hoop voor je dat het goed mag blijven gaan en je een voorspoedige bevalling mag hebben.
Fijn dat je alles klaar hebt kunnen krijgen.
Kan me dat wel voorstellen dat je toch liever alles op orde wilt hebben vlak voor de bevalling.

TJ: Goed om te lezen dat het beter gaat met de baby en jou!!
Het is echt aftellen he!
Hoe vinden je jongens het nu? beseffen ze dat de baby nu heel bijna komt?

Galateia: Dat is spannend voor je zus!
Fijn dat ze toch gewoon naar huis mocht.
Ze zal wel blij zijn als het zover is denk ik!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 jul 2010 08:23

ppm succes met de laatste loodjes!

Terug naar “Archief”