Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

J.A.
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor J.A. » 19 jul 2010 15:50

Mijn kinderen hebben er ook erge last van gehad,
en kreeg de tip om er niets aan te doen,
en het is nu zo goed als weg bij de kleinste!
Bij de anderen deed ik het ook met olie, maar iedere keer kwam het
heftiger terug...dus nu laten doen, en ik kon er gelukkig afblijven 8)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 jul 2010 20:25

Hannah heeft het ook, net voor ze d'r helmpje kreeg. nu werkt dat olie niet meer voor mij, want ze moet de hele dag het helmpje op. ziet er niet lekker uit als je 'm afdoet, maar ze gaat dan toch gelijk ik bad. ik hoop dat het niet al te erg jeukt. heb ook wel eens gehoord dat je het moet wassen met een gistdodende shampoo, maar toen ik dat ik de drogist vroeg stonden ze me aan te kijken van, 'bestaat dat dan??'
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jul 2010 21:18

de haren niet met shapmoo wassen is mij hier als tip gegeven. Hier heeft ze twee kleine plekjes, sinds ik niet meer met shampoo het haar was, is het aardig weg. Overigens spoel ik wel de haren uit, dat is meer dan voldoedne, ook volgens de kapper.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jul 2010 06:30

@jpc je kan ook de olie s'avonds op haar haar doen ( na het badderen), s'morgens helmpje 20 sec. af, haar alleen even uitkammen en nieuwe olie erop tot s'avonds en dan weer haren wassen. Dan moet het volgens mij wel weggaan.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 20 jul 2010 09:28

Olie is inderdaad fijn tegen berg, shampoo verergert het, dus dat vooral niet gebruiken.
Met badolie in bad wordt je kindje ook wel goed schoon en dat scheelt ook weer voor de berg.
Hier niet het idee dat ze jeuk heeft van de berg (tis er nu nauwelijks trouwens).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 20 jul 2010 19:24

heb het idee dat heel erg zweten ook wel helpt. het weekt een soort van los :? aan olie onder het helmpje ga ik denk ik nogmaar niet beginnen, dan trekt het denk ik ook helemaal in het helmpje en dat lijk me niet zown succes.

Ze zweet peentjes met deze warmte :(
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 jul 2010 22:44

J.A. schreef:dus nu laten doen, en ik kon er gelukkig afblijven 8)

Effe off-topic, maar jij bent zeker een zeeuw :wink: ? Da's echt een zeeuwse opmerking volgens mij.

Tegen berg werkte het hier ook het beste om geen shampoo te gebruiken. Nu gebruik ik het max. een keer per week, en dat gaat goed.

@JPC: wat vervelend dat Hannah zo zweet! Ik kan me voorstellen dat het met de warmte helemaal niet lekker is, zo'n plastic geval op je koppie.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 21 jul 2010 07:35

Haai schreef:
J.A. schreef:dus nu laten doen, en ik kon er gelukkig afblijven 8)

Effe off-topic, maar jij bent zeker een zeeuw :wink: ? Da's echt een zeeuwse opmerking volgens mij.

Tegen berg werkte het hier ook het beste om geen shampoo te gebruiken. Nu gebruik ik het max. een keer per week, en dat gaat goed.

@JPC: wat vervelend dat Hannah zo zweet! Ik kan me voorstellen dat het met de warmte helemaal niet lekker is, zo'n plastic geval op je koppie.

@ Haai: oekomje di noe bie 8)
grappig dat je dat eruit kan halen, dacht dat ik het nog netjes in ABN had gezet, nog niet :lol:

Ik gebruik ook absoluut geen zwitsal of andere produkten met parfum, maar alleen Neutral en dat vind ik ook beter voor de berg!

@ JPC: het lijkt me idd niet fijn met deze warmte, hopelijk gaat het vandaag beter nu ze koeler weer afgeven?!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 jul 2010 08:31

'Laat maar doen' is echt de lastigste Zeeuwse opmerking die er is.
Als je dat namelijk tegen niet-Zeeuwen zegt, denken ze precies he tegenovergestelde :lol:
pobody's nerfect

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 21 jul 2010 13:48

Hierbij ons meisje in haar 'zandbakzwembadje'
Laatst gewijzigd door Lidia op 02 aug 2010 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 jul 2010 14:34

Jo'tje schreef:'Laat maar doen' is echt de lastigste Zeeuwse opmerking die er is.
Als je dat namelijk tegen niet-Zeeuwen zegt, denken ze precies he tegenovergestelde :lol:

Dan ben ik al aardig ingeburgerd 8) (Of kwam dat in 't Flakkees nou ook voor, ik weet 't al niet eens meer :wink:)

Leuke foto, Lidia!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 jul 2010 21:33

@Lidia: wat een leuk meisje!

Sylke bezorgde ons vanmiddag een grote verrassing: toen ik haar uit bed wilde halen stond ze in d'r bedje! Sinds vorige week gaat ze (eindelijk) zelf zitten, en nu dus ook staan. Erg leuk als ze zoveel nieuwe dingen leren, maar we moeten nu toch echt afscheid nemen van onze baby :o

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 22 jul 2010 07:38

Jo'tje schreef:'Laat maar doen' is echt de lastigste Zeeuwse opmerking die er is.

Nooit geweten dat dat typisch zeeuws is...weer wat geleerd!

@ Lidia: wat een leuke foto!

@ Haai: hoe oud is jou meisje? Moeilijk hoor, afscheid nemen van de echte baybtijd!

Mijn kleinste is nu 8 maanden en 3 weken, en doet alles al, behalve losstaan en lopen.. :? :roll:
zelfs 'papa' en 'mama' roept ze, en nog op het juiste moment ook :mrgreen:
t'gaat echt veel te hard!! Maar het is wel leuk om te zien, en tegenhouden kan je het toch niet :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2010 08:01

Mijn jongste neefje is nu 9 maanden en het is een enorme boef aan het worden. Het is echt een lekker ding. Vanmiddag weer even een paar uurtjes oppassen bij m'n zus en zwager op 3 kinderen, waarvan hij er 1 is. als het lekker weer blijft en droog lekker naar buiten in het gras. Gisteren al heel de dag op gepast.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 jul 2010 20:50

@J.A.: Sylke wordt zondag 1, dus dan hebben we officieel geen baby meer, maar een dreumes :D

Terug naar “Archief”