Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor kwebbel » 09 jul 2010 19:55

ja idd ik sta ook ff te kijken. Wat sommige er wel niet uitkramen....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jul 2010 21:04

Inderdaad vreemde opmerkingen. Ik moet zeggen dat het wel een 'nadeel' kan zijn ( en dat is niet verkeerd bedoeld) als je een kindje adopteert dat een andere huidskleur heeft. Dan meent iedereen dat ze zich ermee kunnen bemoeien, terwijl als je een kindje krijgt met dezelfde huidskleur als jijzelf hebt, mensen hooguit zullen denken 'op wie lijkt hij/zij toch?'.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 jul 2010 21:12

Precies, ajl, men denkt dat ze zich er zomaar mee kunnen/mogen bemoeien. Ach, aan de andere kant, je leert er vanzelf mee omgaan en dan word je er een beetje immuun voor. :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jul 2010 11:45

Goed om te horen/lezen dat jij er boven staat. Het is al heel wat om het zo te moeten "slikken" van vreemde mensen. Je kan wel iedere x een discussie openen maar je ziet ze hooguit nog een keer bij de supermarkt rondscharrelen. Tsja, waar doe je dan die moeite voor? Jij en je gezin zijn gelukkig, dat lees ik aan alle kanten en dat is het belangrijkste!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 10 jul 2010 14:44

idd, jullie zijn een heerlijk gezinnetje zo! moet wel lachen om je, jij kan zo heerlijk adrem zijn. ik zou echt helemaal perplex staan en op de terug weg naar huis allemaal dingen verzinnen die ik had kunnen zeggen ;)
Afbeelding

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 jul 2010 21:23

Wat een opmerkingen dat er soms gemaakt worden, ongelofelijk :roll:

Maar wel herkenbaar hoor. Toen wij nog een pleegkindje in huis hadden, kregen we er ook vaak mee te maken. Mensen vinden het eigenlijk óf heel knap dat je "zoiets doet" of "ontzettend stom". Een middenweg is er simpelweg niet...

Wij kregen ook wel opmerkingen over de toelage die je krijgt voor een pleegkind. Maar omdat het netwerkpleegzorg was, kregen wij lange tijd helemaal niets (ook geen begeleiding) en dat terwijl het kind echt met niets bij ons kwam. Dan is het toch wel fijn dat je met terugwerkende kracht nog wat krijgt (zij het met zeer veel moeite van onze kant uit!!). Bovendien vergeet men vaak dat het niet je eigen kind is wat je 'even' opvoedt cq in huis neemt maar dat het bij pleegzorg feitelijk altijd een kind van een ander blijft dat je tijdelijk in huis hebt! (al kan dat tijdelijk een vrij ruim begrip zijn).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 jul 2010 06:30

Ach, bij (interlandelijke) adoptie krijg je juist weer veel opmerkingen over het geld wat het allemaal gekost heeft. Dan zeggen mensen al snel 'je hebt een kindje gekocht'. Vreemd, want hoewel alles een klein vermogen heeft gekost, hebben we geen cent betaald voor onze zoon. Wel voor een ontzettend dure reis (tickets, beveiliging, inentingen, etc.), documenten, advocaten, etc. etc. Alleen al voor dingen hier in NL die te maken hebben met de adoptieprocedure waren we 2500 euro kwijt (verplichte cursus, bergen documenten, medische keuring, verblijfsvergunning, advocaat voor omzetten naar NL recht). Dat is dus eigenlijk nog niks... Ach, ik heb geleerd dat mensen toch wel kletsen en denken. En dan vaak zonder dat ze echt weten waar ze het over hebben. Oordelen is namelijk makkelijker.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jul 2010 06:58

Ik snap niet waarover mensen zeuren. Mensen die een biologisch kind verwachten geven toch ook vaak honderden euro's uit voor het beste van het beste?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 jul 2010 08:13

ajl schreef:Ik snap niet waarover mensen zeuren. Mensen die een biologisch kind verwachten geven toch ook vaak honderden euro's uit voor het beste van het beste?
En zo is het!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 jul 2010 10:23

Ach, mensen zeuren nu eenmaal.

Zo, hier kriebelt het vandaag echt TE erg. We willen een nieuwe procedure starten. Het wachten tot oktober valt me ZWAAR. Daarna moeten we ook weer maan-den wachten op de volgende stap, maar in oktober kunnen we een nummer aanvragen. Maar wat is oktober nog ver weg...

Ik word gek. Het wachten is weer begonnen. Zo voelt het voor ons echt. Alles loopt zo goed met ons mannetje, dat we er gewoon alweer aan toe zijn. Oktober. Nog 2,5 maanden. Volhouden, volhouden, volhouden....

(Ik ben iemand zonder echt geduld)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jul 2010 10:25

dat noemen andere mensen zwangerschapskriebels en een tikkende klok :lol: .

Ik kan het mij voorstellen hoor! Hoe oud is jullie ventje? Hoe lang moeten jullie dan weer wachten of kan je veel onderzoeken etc overslaan. Willen jullie ook weer een kindje uit het moederland van Samuel of maakt het dan niet uit?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 jul 2010 10:29

Nou ja, kriebels zijn het zeker :mrgreen:

Voor adoptie geldt 46 jaar als de leeftijd waarop het voorbij is en mijn man is 30, ik 28, dus tikkende klok zal het niet zijn. Maar... oelala!

Onze zoon is nu 3 jaar. De verplichte cursus mogen we overslaan. We moeten gewoon weer op de kinderbescherming wachten, dat zal een paar maanden zijn (alles tussen 2 en 6 maanden is mogelijk). Dan het onderzoek zelf dat ook een aantal weken in beslag zal nemen. Dan weer een aantal weken wachten op de papieren, etc. Na oktober zal het dus echt nog maanden duren totdat we weer startklaar zijn voor het opstarten van een procedure.

Natuurlijk zouden we het liefste weer naar hetzelfde land gaan. Maar het is niet te voorspellen of dat over een jaar mogelijk is. Het blijft Afrika, daar verandert alles van de ene op andere dag. We zullen dus wel zien. :mrgreen:

Een kindje uit Afrika zal het sowieso wel worden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jul 2010 10:37

Leuk hoor, wel weer spannend!

Eigenlijk is het bij jullie nu hetzelfde als bij stellen die graag zwanger willen worden. dat kan ook even duren en vervolgens nog de hele zwangerschap wachten :wink: . Willen jullie een kindje dat jonger is dan jullie zoon of maakt dat niet uit?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 jul 2010 10:44

De wet schrijft voor dat een kindje minimaal 1 jaar jonger moet zijn dan het jongste al aanwezige kindje in het gezin. Daarin valt dus weinig te willen :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jul 2010 10:49

Eigenlijk ook wel logisch. "Normaal'krijg je ook altijd een kind dat toch wel minimaal 1 jaar jonger is.

Terug naar “Archief”