Loëlla schreef:Getuigen uit een ander gebied die niet op de hoogte waren? Is me ook al overkomen.![]()
Trouwens, af en toe krijgen niet-beladressen toch nog Getuigen over de vloer, om te polsen of hun mening veranderd is. Situaties veranderen he, mensen verhuizen of krijgen door omstandigheden toch interesse of willen iets vragen. Maar als ze nog steeds niet geïnteresseerd zijn is dat prima en zijn we zo weer weg hoor.
Het is jammer dat na een aantal keren aangegeven te hebben dat ze niet meer welkom zijn dat ze toch langskomen,ik heb daar in ieder geval geen probleem mee.
Loella schreef:Dit plaatje is inderdaad van Jehovah’s Getuigen. En voor zover jij en ik kunnen zien hangt het bord inderdaad boven zijn hoofd, nee?Ongeveer een halve meter schat ik.
Dan is het plaatje van de Jehova's dus al fout,ten eerste laten ze het bord boven Zijn handen zien terwijl er letterlijk in de bijbel staat dat het boven Zijn hoofd hangt en niet boven Zijn handen.
loella schreef:Het bord hoeft niet persé vlak boven zijn hoofd hoor; Mark 15:26 en Luk 23:38 zeggen gewoon "boven hem" en Joh 19:19 zegt alleen dat het bord werd aangebracht.
Mattheus zegt letterlijk boven Zijn hoofd,dat gegeven kun je niet ontkennen.De Jehova's stellen het boven Zijn handen,daar zit een wezelijk verschil in.Met een paal heb je een probleem waar je het bord moet laten hangen.
loella schreef:Ik sprak toch ook over meervoud? Er zijn waarschijnlijk 2 nagels gebruikt: 1 voor zijn handen(/polsen) en 1 voor zijn voeten. Thomas mocht dus terecht in het meervoud spreken.
Ten eerste is dus het plaatje fout in deze,er staat duidelijk dat er nagelen in Zijn handen zijn geslagen,een goede uitleg voor dit zou zijn dat er in elke hand 1 nagel (dan heb je dus meervoud) geslagen werd en dat kan een 'bewijs'zijn dat de handen horizontaal 'laggen'.Dus toch een Kruis?
loella schreef:Eigenlijk berust dit vraagstuk op interpretatie, want de hele bijbel spreekt niet eens over hoe Jezus aan de paal werd vastgemaakt! De bijbel zegt gewoon dat Jezus aan de paal werd gehangen. In andere vertalingen staat eenvoudig dat Jezus gekruisigd werd. Nergens staat hoe ze dat deden.
Best mogelijk dus dat Jezus met 1 spijker in de handen/polsen werd vastgenageld, of met 2 spijkers waarbij hij zijn handen naast elkaar boven zijn hoofd had. Minstens 2 spijkers dus in totaal, misschien 3 of zelfs 4. We weten het niet zeker, dus wat leert de geschiedenis?"Uit Romeinse geschriften en experimenteel onderzoek blijkt echter dat de spijkers tussen de handwortelbeentjes in de pols werden geslagen en niet door de handpalmen. Spijkers door de handpalmen zouden het gewicht van een mens niet kunnen dragen, ze zouden tussen twee vingerstralen door naar buiten komen. "
Interessant: de Romeinen sloegen 1 nagel door de handwortelbeentjes in de pols, zodat de slachtoffers niet losscheurden. Hoezo polsen? Thomas zegt toch duidelijk handen?
Heb je ook een link naar die Romeinse geschriften?
loella schreef:De bijbel laat zien dat polsen in bijbelse tijden ook als handen werden bezien:* Gen 24:47: "… Bijgevolg deed ik de neusring in haar neusgat en de armbanden aan haar handen."
Hier worden telkens de polsen bedoeld waar ze handen zeggen.
* Rechters 15:14: "… zodat zijn boeien van zijn handen wegsmolten."
Het is dus niet gek dat Jezus met 1 nagel in zijn polsen vastgenageld werd. Maar nogmaals, het kan evengoed zijn dat Jezus in elk hand (of pols) een nagel kreeg.
De polsen hoorden bij de handen,dat klopt.
Loella schreef:Het is waar! Enfin, ’t is te zeggen.![]()
Hij kwam uiteraard niet letterlijk naar de aarde. Het waren sinds 1914 Jezus’ bezittingen, want dan is hij door God aangesteld als Koning van het hemels koninkrijk. Het was tijd om zij die beweerden discipelen van hem te zijn, te inspecteren. Dat heeft hij gedaan.
Hoe bewijs je dat?
Loella schreef:Ach kom op zeg! Meen je nu serieus dat deze 'tekens' bewust in de plaatjes zijn verwerkt? Of erger nog, dat Satan himself persoonlijk meewerkt?![]()
Komaan, dit is echt onzin.
Het valt wel degelijk op dat die tekens telkens naar voren toekomen en dat ze vaak te zien zijn.Onzin zijn ze niet want ze zijn zeer duidelijk zichtbaar in de plaatjes en de tekenaar is niet meer gevraagd toch?