Zo, ik ben gebroken. Kindlief en ik gingen vandaag naar de dierentuin. Eerst met de trein, toen met de tram. Nou, dat is natuurlijk op zichzelf al een avontuur, hij keek zijn ogen uit, wat was hij blij en vrolijk en wat luistert hij goed. Ik was zo trots! In de dierentuin gingen we eerst met het treintje naar de andere kant, naar de vissen. Daar heb ik een wandelwagen gehuurd, daarmee zijn we het hele park door gecrosst, echt, kindlief is een kind naar mijn hart. Even kijken en verder lopen. En hij onthoudt echt alles. Hij was wel heel serieus en wilde weten hoe elk dier heette. Alleen de okapi, dat geloofde hij niet, want een 'apie', dat is toch echt iets anders...
Na een paar uren lekker wat gegeten, helemaal teruggelopen om met het treintje weer naar de andere kant te rijden. Groot feest natuurlijk. Weer met de tram en de trein terug naar huis. In de tram was hij een ander kindje alle dieren aan het noemen die hij had gezien. Ik kon hem wel opvreten. Toen manlief net binnen kwam, lagen we op de bank te slapen. Kindlief boven op mij. We zijn kapot, maar het was echt onwijs gezellig. Gaan we vaker doen. Volgende week gaan ook we samen met de trein en de tram naar de boulevard en het strand van Scheveningen. Zal hij vast wel cool vinden