VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor TheKeimpe » 13 jul 2010 15:54

Het verloop van het WK voor Nederland zou je kunnen zien als een voorbeeld voor een taktiek van de duivel. Het houdt je een hele poos bezig en aan het einde sta je met lege handen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jul 2010 16:07

JeeWee schreef:De mensen die nu zo hard roepen dat 'alles heel normeel verloopt' en dat het 'maar' een potje voetbal is, weten natuurlijk diep in hun hard dat deze gekte God van zijn eer berooft. Kijk, dat de wereld dit doet, kun je hen niet kwalijk nemen. Maar mensen die de Weg weten?

Ik bedankt je voor de arrogantie dat jij meent beter in mijn hard (sic) te kunnen kijken dan ikzelf...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jul 2010 16:09

Ik heb ook een poosje mn mond gehouden. Me bewust afzijdig gehouden, zelfs niet gelezen. In het begin van dit topic was het of voor, of tegen, er leek geen tussenweg te zijn. Maar gelukkig, toch wel.
Sommigen lijken mij niet helemaal te begrijpen, dat ik als behoorlijk rechts refomeisje, toch mee kan praten over allerlei mensen.
Maar ik leef in een gezin, het gaat niet allemaal zoals IK dat wil.
Mijn principes zijn mijn principes, en iedereen die pubers heeft, weet dat je niks bereikt met alleen maar hakken en verbieden.
Dus zul je af en toe iets toe moeten geven.
Er werd 1 wedstrijd hier gekeken, vorige week dinsdag, ik heb daar 1 kwartier van gezien. (aanvulling, de jongens gingen bij vrienden kijken, steeds)
Zondagavond bleef hij uit, ook gingen de kinderen niet ergens anders kijken.
Het was geen punt van bespreking eigenlijk. Tuurlijk vonden ze het jammer, dat snap ik heel goed.
Ik had geen zin in vrome praatjes otv hen.
Soms is het zelfs beter om te zwijgen.
En het komt heus tzt ter sprake. Dan zeg ik dat ik bewondering voor hen heb, dat ze ook weten wat het is om niet klakkeloos met alles mee te doen en dat dat soms strijd kost. Ze zullen heus wel uitnodigingen van hun vrienden hebben gehad, daar twijfel ik niet aan, maar dan toch, nee zeggen.
De stand was duidelijk, dat was goed te horen via alle buren.
Dus uiteindelijk was de teleurstelling niet groot.
Mijn oudste zoon heeft overigens wel eens in het ziekenhuis gelegen tijdens een ek of wk.
Alle televisies op de kinderafdeling stonden aan.
Je kunt moeilijk met je ogen dicht zitten.
Ook dan slaapt de verleider niet !
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 13 jul 2010 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jul 2010 16:10

JeeWee schreef:Hoe gek wil je 't hebben?

Inktvisorakel Paul ereburger in Spanje

ORENSE - Het wereldberoemde inktvisorakel Paul krijgt een onderscheiding. Het dorp Carballiño in het noordwesten van Spanje heeft het 50 centimeter lange achtarmige dier tot ereburger uitgeroepen, aldus lokale media dinsdag.

Carballiño wil Paul op deze manier bedanken dat hij de zege van Spanje op het WK voetbal voorspeld heeft. Burgemeester Carlos Montes gaat persoonlijk naar Oberhausen om Paul de onderscheiding, een doorzichtige urn met het wapen van Carballiño, te geven. Montes hoopt ook te kunnen regelen dat Paul een tegenbezoekje aflegt aan het Spaanse dorp, dat van de inktvisvangst leeft. „De Duitsers hoeven niet bang te zijn dat we Paul opeten”, aldus Montes, die tevens een visfabriek runt.

Man o man o man. Mensen houden van een lolletje. Dit is nou typisch iets ludieks zonder enig merkbaar effect in " de echte wereld". Alsof je je plant of je auto een naampje geeft. Heb je je gevoel voor humor soms operatief laten verwijderen toen je christen werd?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jul 2010 16:12

@Mortlach, het is geen opspeldmedaille toch zeker ? Zo zielig :lol: :-&

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 13 jul 2010 16:15

Ik ben blij dat de gekte nu over is en hoop dat er weer gewoon gevoetbald gaat worden nu. :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2010 16:17

TheKeimpe schreef:Het verloop van het WK voor Nederland zou je kunnen zien als een voorbeeld voor een taktiek van de duivel. Het houdt je een hele poos bezig en aan het einde sta je met lege handen.

Tja maar als je zo denkt ben je wel erg nationalistisch bezig.... Want Spanje staat niet met lege handen. En veel andere landen zijn al uitgeschakeld. Daarom vind ik het ook zo'n onzin als mensen bidden voor een overwinning of een nederlaag enzo.

@ JeeWee: Volgens mij had die burgermeester zin in een uitstapje. En ja, een beetje dom is het wel. Er is dus een burgermeester van een Spaans dorpje die we als "een beetje gek" mogen typeren.

Jeewee schreef:Wel jammer eigenlijk dat je dus zelfs hier je mond soms maar beter kunt houden. Het gaat ook niet zozeer om het effect. De Heere is zo goed voor ons. Zouden we Hem dan niet alles gunnen?
De mensen die nu zo hard roepen dat 'alles heel normeel verloopt' en dat het 'maar' een potje voetbal is, weten natuurlijk diep in hun hard dat deze gekte God van zijn eer berooft. Kijk, dat de wereld dit doet, kun je hen niet kwalijk nemen. Maar mensen die de Weg weten?

Ik zag vanmiddag een vader met twee van z'n zoons hier in het park voetballen. Prachtig! Dat is pas een 'potje voetbal'. En neem maar van mij aan dat ze plezier hadden!

Kijk en met dit soort reacties heb ik dus moeite. God is inderdaad heel goed voor ons. Voor jou en voor mij. Maar je praat hier in een "ons-vorm" met je medestanders wat betreft de visie op het WK terwijl ik ook weet en geloof dat Hij zo goed is voor ons en alle eer en lof waard is. En die probeer ik Hem ook te geven. Maar volgens jou beroven de mensen die in Hem geloven, hem op de eerste plaats hebben staan en toch het WK Hem gewoon bewust van zijn eer. En ondertussen roep je dat je niet veroordeelt. Je hebt alle WK-kijkende christenen al als halve heidenen afgeserveerd....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jul 2010 16:35

@Marnix: JeeWee is dit topic gestart. Om te waarschuwen tegen een evt gekte. We konden toen nog niet voorzien dat Nederland zo ver zou komen en dat er zoveel uit voort zou vloeien. Ik heb bewondering voor JeeWee dat hij het consequent vol blijft houden.
Jij voelt je nu afgeserveerd als een halve heiden ?
Die bestaan niet, het is een hele heiden dan, denk ik.
Het is goed dat beide kanten zich hebben laten horen.
Je moet het anders zien denk ik. Als het JeeWee niets kon schelen, was hij al gaan zwijgen.
Maar hij heeft ons allemaal op het oog. Hij waarschuwt ons.
Ik voel me ook zeker aangesproken !
Voel me best ook slap in bep beslissingen en dan viel het gelukkig mee, hier thuis.
We kunnen en mogen eigenlijk niet marchanderen.
Ik had het niet aan kunnen zien, als wij uit de kerk gekomen waren en mijn man of kinderen hadden de tv aangezet.
Ik had er door de weeks al moeite mee, onttrok me er zoveel mogelijk aan.
Ik voelde me er gewoon eenzaam door, soms.
Ik was diverse keren alleen thuis (smiddags) en hoorde al die buren "gezellig" met elkaar in de tuinen.
Ik hoorde er niet bij, wilde er ook niet bijhoren.
Als je een navolger wil zijn, loop je grotendeels alleen. Soms komt er een meeloper op je pad, een vriend.
Ik wil JeeWee juist bedanken, hij heeft ons keer op keer een spiegel voorgehouden.
Hij MOET dit doen.
Dus, niet boos zijn op hem, maar hem juist waarderen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jul 2010 17:12

schelpje3 schreef:@Mortlach, het is geen opspeldmedaille toch zeker ? Zo zielig :lol: :-&

O, als ze gek genoeg zijn om hem te onderscheiden, zullen ze ook gek genoeg zijn om een klein maatpakje voor hem te maken. Een zondags kostuumpje met 8 armen/benen

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 13 jul 2010 17:53

JeeWee schreef:
J.A. schreef:Ik heb respect voor o.a JeeWee, Annet76 en Schelpje3
die keer op keer opkomen voor de waarheid!
Ik ben het met jullie eens, maar heb zelf de moed niet om te reageren,
omdat het niets geen effect heeft...

Wel jammer eigenlijk dat je dus zelfs hier je mond soms maar beter kunt houden. Het gaat ook niet zozeer om het effect. De Heere is zo goed voor ons. Zouden we Hem dan niet alles gunnen?
De mensen die nu zo hard roepen dat 'alles heel normeel verloopt' en dat het 'maar' een potje voetbal is, weten natuurlijk diep in hun hard dat deze gekte God van zijn eer berooft. Kijk, dat de wereld dit doet, kun je hen niet kwalijk nemen. Maar mensen die de Weg weten?

Ik zag vanmiddag een vader met twee van z'n zoons hier in het park voetballen. Prachtig! Dat is pas een 'potje voetbal'. En neem maar van mij aan dat ze plezier hadden!

Ik heb verschillende keren een reactie willen neerzetten, maar ik kan er moeilijk tegenop,
ik volg het allemaal niet, en ben niet iemand die het goed neer kan zetten...dat vind ik het moeilijke
dat we hier niet elkaar zien...vandaar!
Maar daarom steun ik jullie wel, en zijn jullie reactie's precies hoe ik erover denk, en ben blij dat anderen het voor mij wel goed kunnen formuleren!

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 13 jul 2010 18:47

Het begeleiden van het verkeersvliegtuig waarmee de voetballers terug kwamen naar Nederland door F-16's en het vervoer per Chinook is waarschijnlijk allemaal door Defensie geregeld enkel om mensen over te halen om bij de KLu te komen werken. Verder slaat het helemaal nergens op en is het gewoon (zoals zoveel dingen) weggooien van belastingcenten. Dat het voor de piloten goed zou zijn als oefening durf ik te betwijfelen, die komen hoe dan ook wel aan hun uren. Het kost je alleen maar vlieguren van de desbetreffende kisten (en ik weet dat ze de uitzend-druk van de Chinooks in Afghanistan terug hebben moeten schroeven vanwege een chronisch tekort aan kisten en onderhouds-personeel).
Ook vergt het nog extra onderhoud omdat vlakbij zee werd gevlogen en in zanderig gebied.

Als de KLu nou gewoon een beter beleid had gevoerd hadden ze dit soort gekkigheid niet nodig om personeel te werven.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jul 2010 18:57

J.A. schreef:
JeeWee schreef:

Wel jammer eigenlijk dat je dus zelfs hier je mond soms maar beter kunt houden. Het gaat ook niet zozeer om het effect. De Heere is zo goed voor ons. Zouden we Hem dan niet alles gunnen?

Ik heb verschillende keren een reactie willen neerzetten, maar ik kan er moeilijk tegenop,
ik volg het allemaal niet, en ben niet iemand die het goed neer kan zetten...dat vind ik het moeilijke
Maar daarom steun ik jullie wel, en zijn jullie reactie's precies hoe ik erover denk, en ben blij dat anderen het voor mij wel goed kunnen formuleren!

Fijn J.A. dat je dit ons laat weten ! OOK dit is een reactie !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2010 20:14

J.A. schreef:
JeeWee schreef:

Probeer het gewoon eens. Verwoorden wat je wil zeggen is voor een deel wel een leerproces. (overigens, mensen die niet reageren maar alleen meelezen zijn niet minder of zo, integendeel. Misschien zijn het wel de slimste mensen op het forum omdat ze geen uren steken in uitzichtloze discussies. Zwijgen is soms verstandiger dan spreken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 jul 2010 21:28

Marnix schreef: Want Spanje staat niet met lege handen.

O nee? Noem jij dat dan gevulde handen?
Is dat vulling? Echt Marnix en anderen, ik wil jullie niet je spelletje afnemen. Ik wil geen veroordeling uitspreken. Want wie ben ik? Toch zegt God zelf in Zijn Woord dat het drekgoden zijn. Klatergoud. Lucht en leegte.

Ezechiel zegt het zo treffend in hoofdstuk 20:
en verontreinigt u niet met de drekgoden van Egypte; Ik, de HEERE, ben uw God.

Ja echt, het mág allemaal. Maar als God bezit van je hart heeft genomen, dan neem je daar geen genoegen meer mee. Dan laat het leeg en blij je met een leegte achter die alleen Hij kan vervullen.

Ik kán het niet laten want Ezechiel laat het niet bij afkeuren alleen. Hij zet er een prachtige belofte tegenover in hoofdstuk 37 en dát gun ik jullie allemaal zo:

En zij zullen zich niet meer verontreinigen met hun drekgoden, en met hun verfoeiselen, en met al hun overtredingen; en Ik zal ze verlossen uit al hun woonplaatsen, in dewelke zij gezondigd hebben, en zal ze reinigen; zo zullen zij Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn.”
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2010 22:14

JeeWee schreef:
Marnix schreef: Want Spanje staat niet met lege handen.

O nee? Noem jij dat dan gevulde handen?
Is dat vulling? Echt Marnix en anderen, ik wil jullie niet je spelletje afnemen. Ik wil geen veroordeling uitspreken. Want wie ben ik? Toch zegt God zelf in Zijn Woord dat het drekgoden zijn. Klatergoud. Lucht en leegte.

Ezechiel zegt het zo treffend in hoofdstuk 20:
en verontreinigt u niet met de drekgoden van Egypte; Ik, de HEERE, ben uw God.

JeeWee, lees nou eerst eens even waar ik op reageerde. TheKeimpe had het over de uitdrukking "met lege handen staan". Wat wel betekent bij sporten dat je de beker misloopt. Het heeft geen zin om dat te vergeestelijken. Ik bedoelde gewoon dat Spanje de 1e prijs en dus de beker heeft gewonnen. Dat er belangrijker dingen in het leven zijn dan dat weet ik, daar ging het helemaal niet over.

Maar goed, toon alsjeblieft aan dat Ezechiel naast het aanbidden van Egyptische goden ook over voetbal gaat. Je stelt wel dat voetbal gelijk staat aan de goden die men in Egypte aanbad (en waar de Israelieten zich toe aangetrokken voelden, denk aan het gouden kalf) maar ik zie niet hoe jij voetbal daarmee op 1 lijn kan stellen... en ik mis er de onderbouwing voor. Volgens mij is voetbal op zich geen afgod en het WK voetbal ook niet. Misschien is het voor sommigen zo. Maar als ik een WK-wedstrijd kijk met wat vrienden, een biertje drink, meeleef, juich etc, leg mij dan eens uit op welke manier ik afgoden heb aanbeden.

En zoals ik al heel vaak heb gezegd: Voetbal is mijn afgod niet. De meeste christenen in Nederland en zeker in de rest van de wereld kijken naar voetbal. Minstens de helft van dit forum heeft de wedstrijden gekeken. Maar omdat jij geen onderscheid kan maken tussen mensen die er verkeerd mee omgaan en mensen die dat niet doen pas jij die tekst toe op het voetbal en veroordeelt wel gewoon al die christenen. Ze beroven God van hun eer, dienen afgoden en weten diep in hun hart ook nog wel dat jij kijk op deze zaken de Bijbelse, juiste kijk is.

Ja echt, het mág allemaal. Maar als God bezit van je hart heeft genomen, dan neem je daar geen genoegen meer mee. Dan laat het leeg en blij je met een leegte achter die alleen Hij kan vervullen.

Ik kán het niet laten want Ezechiel laat het niet bij afkeuren alleen. Hij zet er een prachtige belofte tegenover in hoofdstuk 37 en dát gun ik jullie allemaal zo:

En zij zullen zich niet meer verontreinigen met hun drekgoden, en met hun verfoeiselen, en met al hun overtredingen; en Ik zal ze verlossen uit al hun woonplaatsen, in dewelke zij gezondigd hebben, en zal ze reinigen; zo zullen zij Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn.”

Bedankt dat je ons, voetbalkijkers, dat gunt. Maar.. Hij is mijn God. En jou God. We zijn dus broeder en zuster van elkaar in Christus. Jammer dat jij zo'n bijzaak als voetbal daar tussenin laat komen en mij ziet als een verdwaalde heiden, waarvan je hoopt dat hij verlost zal worden.

Terug naar “Archief”