Moderator: Moderafo's
JeeWee schreef:De mensen die nu zo hard roepen dat 'alles heel normeel verloopt' en dat het 'maar' een potje voetbal is, weten natuurlijk diep in hun hard dat deze gekte God van zijn eer berooft. Kijk, dat de wereld dit doet, kun je hen niet kwalijk nemen. Maar mensen die de Weg weten?
JeeWee schreef:Hoe gek wil je 't hebben?Inktvisorakel Paul ereburger in Spanje
ORENSE - Het wereldberoemde inktvisorakel Paul krijgt een onderscheiding. Het dorp Carballiño in het noordwesten van Spanje heeft het 50 centimeter lange achtarmige dier tot ereburger uitgeroepen, aldus lokale media dinsdag.
Carballiño wil Paul op deze manier bedanken dat hij de zege van Spanje op het WK voetbal voorspeld heeft. Burgemeester Carlos Montes gaat persoonlijk naar Oberhausen om Paul de onderscheiding, een doorzichtige urn met het wapen van Carballiño, te geven. Montes hoopt ook te kunnen regelen dat Paul een tegenbezoekje aflegt aan het Spaanse dorp, dat van de inktvisvangst leeft. „De Duitsers hoeven niet bang te zijn dat we Paul opeten”, aldus Montes, die tevens een visfabriek runt.
TheKeimpe schreef:Het verloop van het WK voor Nederland zou je kunnen zien als een voorbeeld voor een taktiek van de duivel. Het houdt je een hele poos bezig en aan het einde sta je met lege handen.
Jeewee schreef:Wel jammer eigenlijk dat je dus zelfs hier je mond soms maar beter kunt houden. Het gaat ook niet zozeer om het effect. De Heere is zo goed voor ons. Zouden we Hem dan niet alles gunnen?
De mensen die nu zo hard roepen dat 'alles heel normeel verloopt' en dat het 'maar' een potje voetbal is, weten natuurlijk diep in hun hard dat deze gekte God van zijn eer berooft. Kijk, dat de wereld dit doet, kun je hen niet kwalijk nemen. Maar mensen die de Weg weten?
Ik zag vanmiddag een vader met twee van z'n zoons hier in het park voetballen. Prachtig! Dat is pas een 'potje voetbal'. En neem maar van mij aan dat ze plezier hadden!
schelpje3 schreef:@Mortlach, het is geen opspeldmedaille toch zeker ? Zo zielig![]()
JeeWee schreef:J.A. schreef:Ik heb respect voor o.a JeeWee, Annet76 en Schelpje3
die keer op keer opkomen voor de waarheid!
Ik ben het met jullie eens, maar heb zelf de moed niet om te reageren,
omdat het niets geen effect heeft...
Wel jammer eigenlijk dat je dus zelfs hier je mond soms maar beter kunt houden. Het gaat ook niet zozeer om het effect. De Heere is zo goed voor ons. Zouden we Hem dan niet alles gunnen?
De mensen die nu zo hard roepen dat 'alles heel normeel verloopt' en dat het 'maar' een potje voetbal is, weten natuurlijk diep in hun hard dat deze gekte God van zijn eer berooft. Kijk, dat de wereld dit doet, kun je hen niet kwalijk nemen. Maar mensen die de Weg weten?
Ik zag vanmiddag een vader met twee van z'n zoons hier in het park voetballen. Prachtig! Dat is pas een 'potje voetbal'. En neem maar van mij aan dat ze plezier hadden!
J.A. schreef:JeeWee schreef:J.A. schreef:Ik heb respect voor o.a JeeWee, Annet76 en Schelpje3
Wel jammer eigenlijk dat je dus zelfs hier je mond soms maar beter kunt houden. Het gaat ook niet zozeer om het effect. De Heere is zo goed voor ons. Zouden we Hem dan niet alles gunnen?
Ik heb verschillende keren een reactie willen neerzetten, maar ik kan er moeilijk tegenop,
ik volg het allemaal niet, en ben niet iemand die het goed neer kan zetten...dat vind ik het moeilijke
dat we hier niet elkaar zien...vandaar!
Maar daarom steun ik jullie wel, en zijn jullie reactie's precies hoe ik erover denk, en ben blij dat anderen het voor mij wel goed kunnen formuleren!
J.A. schreef:JeeWee schreef:J.A. schreef:Ik heb respect voor o.a JeeWee, Annet76 en Schelpje3
Ik heb verschillende keren een reactie willen neerzetten, maar ik kan er moeilijk tegenop,
ik volg het allemaal niet, en ben niet iemand die het goed neer kan zetten...dat vind ik het moeilijke
dat we hier niet elkaar zien...vandaar!
Maar daarom steun ik jullie wel, en zijn jullie reactie's precies hoe ik erover denk, en ben blij dat anderen het voor mij wel goed kunnen formuleren!
Marnix schreef: Want Spanje staat niet met lege handen.
JeeWee schreef:Marnix schreef: Want Spanje staat niet met lege handen.
O nee? Noem jij dat dan gevulde handen?
Is dat vulling? Echt Marnix en anderen, ik wil jullie niet je spelletje afnemen. Ik wil geen veroordeling uitspreken. Want wie ben ik? Toch zegt God zelf in Zijn Woord dat het drekgoden zijn. Klatergoud. Lucht en leegte.
Ezechiel zegt het zo treffend in hoofdstuk 20:
en verontreinigt u niet met de drekgoden van Egypte; Ik, de HEERE, ben uw God.
Ja echt, het mág allemaal. Maar als God bezit van je hart heeft genomen, dan neem je daar geen genoegen meer mee. Dan laat het leeg en blij je met een leegte achter die alleen Hij kan vervullen.
Ik kán het niet laten want Ezechiel laat het niet bij afkeuren alleen. Hij zet er een prachtige belofte tegenover in hoofdstuk 37 en dát gun ik jullie allemaal zo:
En zij zullen zich niet meer verontreinigen met hun drekgoden, en met hun verfoeiselen, en met al hun overtredingen; en Ik zal ze verlossen uit al hun woonplaatsen, in dewelke zij gezondigd hebben, en zal ze reinigen; zo zullen zij Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn.”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten