de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Jo'tje » 12 jul 2010 11:37

Galateia schreef:Even van vrouw tot vrouw: duw je ze dan wel ver genoeg door? Het touwtje raak je echt niet zomaar kwijt en het breekt ook niet zomaar. Man, uhm vrouw!, ik kan niet zonder tampons leven! Ik vind persoonlijk maandverband echt zo smerig. Maar je moet wel even wennen aan tampons, natuurlijk. En je moet ze ver genoeg doorduwen, anders voel je hem zitten!

Ach, eigenlijk is die hele menstruatie gewoon een onding :mrgreen:

Amen, sister! ;)

Maarehm, ik vond het in het begin (tsjonge, das alweer láng geleden haha) ook helemaal niks die tampons.
M'n mamma heeft toen tampons meegenomen met zo'n inbrenghuls, en dat scheelde erg veel.
Nu gebruik ik eigenlijk altijd gewoon tampons, zonder zo'n inbrenghuls. Maar voor het ongemakkelijke wennen in het begin kan het misschien een optie zijn om eens te proberen?
Ik gebruik trouwens beide, maandverband en tampons. Net wat ik aan heb, en waar ik zin in heb.
Ongesteld zijn is gewoon niet leuk. We zijn zielig, dames :cry: :wink:
pobody's nerfect

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 12 jul 2010 11:42

Ik gebruik ook altijd tampons, dan voel ik me veel frisser! Maandverband gebruik ik nog maar zelden, dat vind ik ook niet zo lekker zitten meestal. En het zou toch jammer zijn als je bepaalde dingen niet kunt doen op vakantie doordat je ongesteld bent? Ik zou het gewoon nog eens proberen. En idd, die met zo'n inbrenghuls is misschien wel goed om mee te 'oefenen', dan gaat het allemaal wat makkelijker.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 12 jul 2010 12:10

ach ja... zo enorme ramp vind ik het ook weer niet. Sinds ik de pil slik stelt het werkelijk niets meer voor: twee dagen ongesteld, minimaal bloedverlies en geen tot zelden buikpijn. :D Hoe hebben jullie de veranderingen ervaring m.b.t. de 'ernst' van de menstruatie na pilgebruik? en hoe was het daarvoor? Misschien is dit al een besproken onderwerp geweest(?)

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 12 jul 2010 12:14

Nina87 schreef:Ik gebruik ook altijd tampons, dan voel ik me veel frisser! Maandverband gebruik ik nog maar zelden, dat vind ik ook niet zo lekker zitten meestal. En het zou toch jammer zijn als je bepaalde dingen niet kunt doen op vakantie doordat je ongesteld bent? Ik zou het gewoon nog eens proberen. En idd, die met zo'n inbrenghuls is misschien wel goed om mee te 'oefenen', dan gaat het allemaal wat makkelijker.

Helemaal mee eens. Ik zou mijn vakantie er zeker niet door laten bederven. Tampons zijn inderdaad vrij makkelijk via zo'n inbrenghuls te plaatsen. Zorg ervoor dat hij er ver genoeg inzit (een vingerlengte), anders voel je hem geheit zitten!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 jul 2010 12:36

Wiepie schreef:ach ja... zo enorme ramp vind ik het ook weer niet. Sinds ik de pil slik stelt het werkelijk niets meer voor: twee dagen ongesteld, minimaal bloedverlies en geen tot zelden buikpijn. :D Hoe hebben jullie de veranderingen ervaring m.b.t. de 'ernst' van de menstruatie na pilgebruik? en hoe was het daarvoor? Misschien is dit al een besproken onderwerp geweest(?)

Het is inderdaad stúkken minder sinds ik de pil slik. Maar ik had er ook extreem veel last van. Eén keer flauwgevallen en veel keren bijna. Veel rugpijn, buikpijn, geen eetlust, weinig energie. Pffft. Dan valt het nu inderdaad mee. Maar al is het minder: nog steeds 6 dagen ongesteld en altijd wel last van buik en rug de eerste dagen. Gek lijf :mrgreen:
pobody's nerfect

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 12 jul 2010 13:02

Jo'tje schreef:
Wiepie schreef:ach ja... zo enorme ramp vind ik het ook weer niet. Sinds ik de pil slik stelt het werkelijk niets meer voor: twee dagen ongesteld, minimaal bloedverlies en geen tot zelden buikpijn. :D Hoe hebben jullie de veranderingen ervaring m.b.t. de 'ernst' van de menstruatie na pilgebruik? en hoe was het daarvoor? Misschien is dit al een besproken onderwerp geweest(?)

Het is inderdaad stúkken minder sinds ik de pil slik. Maar ik had er ook extreem veel last van. Eén keer flauwgevallen en veel keren bijna. Veel rugpijn, buikpijn, geen eetlust, weinig energie. Pffft. Dan valt het nu inderdaad mee. Maar al is het minder: nog steeds 6 dagen ongesteld en altijd wel last van buik en rug de eerste dagen. Gek lijf :mrgreen:

Nou inderdaad. Zo zie je maar weer dat elk vrouwenlijf volstrekt anders in elkaar zit! Die buikpijn vond ik echt het vervelendst, maar ben er nog nooit van flauwgevallen. Wel had ik, toen ik nog op de middelbare school zat, een keer zo veel last van buikpijn dat ik helemaal wit wegtrok en klasgenoten gingen vragen of het wel goed met me ging... dat was onder biologieles :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 jul 2010 13:49

@Wiepie: hier ook (nog) minder last van de 'ongesteldheid' sinds ik de pil gebruik.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 jul 2010 14:51

Over tampons: begin ook met een kleintje en niet gelijk mega super plus XL.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2010 16:33

kwebbel schreef:het voelde idd heel erg raar en dat was ook tevens de laatste keer. Ik moet er nog een keer moed voor verzamelen (de laatste x was eind 2007...) :|

Nou, je leest het hier.. je moet een beetje doorzetten in meerder opzicht, maar dan heb je ook wat :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jul 2010 17:53

Die hele enkele keer dat het bloedheet is, en ik wil zwemmen en ook nog eens tegelijk ongesteld ben, dan gebruik ik wel tampons, maar ik vind dat zo vies. Ik voel hem heus niet zitten ofzo, en het werkt prima, maar het is gewoon niet mijn 'ding' ;) Dus ik zie niet helemaal in waarom je door zou moeten zetten, als het niks voor jou is, en je vindt het prima om niet te zwemmen, mooi toch?
Ik vind maandverband veel fijner, het geeft mij echt wel een veiliger gevoel. Met deze hitte is het wel fijn dat tampons bestaan, en dat het ook prima werkt, maar ik sta vooraan bij de aanbiedingen van Always maandverband ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 jul 2010 18:33

MissF schreef:Die hele enkele keer dat het bloedheet is, en ik wil zwemmen en ook nog eens tegelijk ongesteld ben, dan gebruik ik wel tampons, maar ik vind dat zo vies. Ik voel hem heus niet zitten ofzo, en het werkt prima, maar het is gewoon niet mijn 'ding' ;) Dus ik zie niet helemaal in waarom je door zou moeten zetten, als het niks voor jou is, en je vindt het prima om niet te zwemmen, mooi toch?
Ik vind maandverband veel fijner, het geeft mij echt wel een veiliger gevoel. Met deze hitte is het wel fijn dat tampons bestaan, en dat het ook prima werkt, maar ik sta vooraan bij de aanbiedingen van Always maandverband ;)

Me too! Always Fress 8) Ik heb ook één keer geprobeerd tampons te gaan gebruiken, maar ik kreeg hem er niet meer uit. Hij bleef achter een soort 'iets' hangen en kheb volgens mij een kwartier op de wc gezeten (4 jaar geleden ofzo :roll: ) en zag me al helemaal bij de dokter zitten met de vraag of hij me kon helpen :lol: dus no way, voor mij geen ob's meer! Alhoewel ik het soms wel erg jammer vind en het weer eens wil gaan proberen, maar kheb er de moed niet meer voor :wink:
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jul 2010 18:52

MissF, het was geen "je moet gewoon blijven proberen" hoor, het ging me er om dat je ook niet na 1x kan zeggen: het is helemaal niks. Sommige dingen moeten nou eenmaal even wennen, en je kan de eerste keer iets niet goed doen... Te groot, niet goed ingebracht...

@dippie: had je de gebruiksaanwijzing gelezen? Daar staat ook hoe hij makkelijk uit kan als je daar moeite mee hebt. Heb ik me zojuist laten vertellen :D moet je op een bepaalde manier staan of zo. Verder weet ik er weinig van.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 12 jul 2010 19:11

Hahaha, sorry, ik moet even lachen om de zogenaamde wijsheden van mijn husband :lol:

Maar het is inderdaad wel zo. De eerste keer is het gewoon raar, en soms zit er wel eens iets dwars, maar overal zijn weer foefjes voor. En spookverhalen van afbrekende touwtjes en tampons die er niet meer uit kunnen... ik heb er nog nooit in het 'echt' van gehoord!

Soms moet je dingen wel even doorzetten. Er zijn wel meer dingen de eerste keer niet zo fijn, daar stop je dan toch ook niet direct definitief mee? ;)
pobody's nerfect

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 12 jul 2010 19:14

Jo'tje schreef:Maar het is inderdaad wel zo. De eerste keer is het gewoon raar, en soms zit er wel eens iets dwars, maar overal zijn weer foefjes voor. En spookverhalen van afbrekende touwtjes en tampons die er niet meer uit kunnen... ik heb er nog nooit in het 'echt' van gehoord!

Of verhalen waarbij tampon met touw en al verdwijnt in baarmoeder whaha :mrgreen:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 jul 2010 19:54

Tampon met inbrenghuls: Tampax.
Ideaal. Daar heb ik het ook mee geleerd;-)
En inderdaad daarna niet met Tampon druppie5 :mrgreen: beginnen.
Ik vind tampons ideaal. Maandverband is voor de nacht bij mij..

Maar... ik doe net zo hard mee offtopic...

DE PIL>........ :mrgreen:
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”