Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor kwebbel » 08 jul 2010 14:53

kamille1984 schreef:
Nina87 schreef:Saartje, ik vind het enorm bijzonder dat jullie dit gaan doen! Veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat jullie een mooie tijd tegemoet gaan met dit kindje!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 jul 2010 14:56

kwebbel schreef:
kamille1984 schreef:
Nina87 schreef:Saartje, ik vind het enorm bijzonder dat jullie dit gaan doen! Veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat jullie een mooie tijd tegemoet gaan met dit kindje!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 08 jul 2010 14:58

bedankt voor de reacties! We vinden het zelf ook bijzonder dat we voor dit meisje MOGEN zorgen!
Psalm 25:2 (ber.)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 jul 2010 14:59

saartje schreef:bedankt voor de reacties! We vinden het zelf ook bijzonder dat we voor dit meisje MOGEN zorgen!

En zo is het maar net! Jullie zijn de gelukkige mensen die van haar mogen genieten! Het is niet eens zozeer bijzonder, dat jullie voor haar willen zorgen: het is pas bijzonder dat zij aan jullie wordt toevertrouwd!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jul 2010 15:12

kwebbel schreef:
kamille1984 schreef:

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 08 jul 2010 15:20

dank!

Mensen kunnen echt onnadenkend zijn soms zeg. Ik heb inmiddels een vrij 'gladde rug' gekregen, maar soms... Er was iemand die vond dat wij het toch wel erg getroffen hadden: Kijk, we kunnen dan zelf geen kinderen krijgen, maar goed, we kunnen nu toch kiezen voor een kind. En dan krijgen we nog maandelijks geld op de koop toe ook, en niet te vergeten: een kortingspas op entree's van dierentuinen/pretparken enz.enz.... Dat had zij niet met haar eigen kinderen. Om jaloers op te zijn...

Toen heb ik maar gezwegen, en niet de moeite genomen om uberhaupt iets uit te leggen, en gezegd dat we heel blij met ons meisje zijn (wat we ook echt zijn natuurlijk).

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jul 2010 15:23

pfff sommige mensen =;

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 jul 2010 15:31

Hahaha, ja dat zul je nog wel vaker krijgen. Nu zal het bij adoptie en pleegzorg wel weer heel verschillend zijn (hier immers geen geld of kortingskaarten), maar mensen hebben altijd wel iets te zeggen. Je went er aan, hoor, het hoort erbij. Sommige mensen kunnen echt zo dom zijn, dan geef ik ook altijd een dom antwoord terug met een heel serieus gezicht. Om eerlijk te zijn heb ik dan nog de grootste lol ook :mrgreen:

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 08 jul 2010 16:11

En met dat geld toe zal het ook wel meevallen, ik heb weleens een documentaire gezien over pleegzorg waarin toch naar voren kwam dat het bedrag wat je krijgt lang niet toereikend is voor de volledige zorg van een kind. In die aflevering kwamen bijv. pleegouders aan het woord die zelf de beugels van hun pleegkinderen betaalden, want uit het budget van de pleegzorg kon dat niet bekostigd worden, etc.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 08 jul 2010 16:16

dan heb ik nog wel een leuke, er was er ook 1 die dacht dat je heel veel geld voor zo'n pleegkind zou krijgen, dus het zat ons wel erg mee natuurlijk! Toen heb ik geantwoord dat dat ook de reden is dat we voor pleegzorg kiezen, het verdient heerlijk, we nemen er een stuk of 3 en we zijn rijk... en dan het gezicht........
Weet je het geld boeit gewoon niet, als je een eigen kindje krijgt kost het ook geld. Wat we nu gaan krijgen is prima mee rond te komen. Alleen qua aanpassingen moet nog gekeken wat er allemaal vergoed kan worden en wat niet.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 jul 2010 16:32

Heerlijk, zo'n antwoord! :lol:

Gisteren nog kwam er een wildvreemde vrouw naar me toe in de winkel. Zegt ze met een heel ernstig gezicht: "Hij is bruin."
Mijn antwoord met een heel geschrokken gezicht: "Echt waar?"

Gekke mensen.

Laatst vroeg er iemand, of hij misschien iets had, omdat een vriendin van haar dochter en dan die haar buurvrouw (ofzo) een kindje uit China had en die miste een onderarm. Ik keek haar heel indringend aan en zei: "Ja, hij heeft geen hart." En ben verder gelopen.

Mensen kunnen echt rare dingen vragen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jul 2010 17:29

vooral jouw reactie: "Echt waar?" :mrgreen:
dat vond ik dan ook wel weer echt twee stomme vragen van die mensen. Alsof blanke mensen geen bruine kinderen kunnen hebben/krijgen. Gemengd huwelijk? Adoptie? Pleegkind?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2010 18:04

Galateia schreef:Heerlijk, zo'n antwoord! :lol:

Gisteren nog kwam er een wildvreemde vrouw naar me toe in de winkel. Zegt ze met een heel ernstig gezicht: "Hij is bruin."
Mijn antwoord met een heel geschrokken gezicht: "Echt waar?"

Gekke mensen.

Laatst vroeg er iemand, of hij misschien iets had, omdat een vriendin van haar dochter en dan die haar buurvrouw (ofzo) een kindje uit China had en die miste een onderarm. Ik keek haar heel indringend aan en zei: "Ja, hij heeft geen hart." En ben verder gelopen.

Mensen kunnen echt rare dingen vragen.

Die antwoorden.... :lol: :lol:

Maar goed sommige mensen denken niet echt na.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 jul 2010 18:51

Ach, er zijn ook hele schattige reacties. Een heel lief oud dametje zei een keer tegen mijn man: "Ah, wat een schatje, is hij er eentje van Unicef?" :mrgreen:

Maar dat was gewoon echt lief bedoeld en is natuurlijk uiterst schattig.

Een paar weken terug was ik in de supermarkt en kocht appels, die ik aan het afwegen was en net toen ik de sticker op de zak wilde plakken, kwam er een vrouw echt van 20 meter afstand naar me toe benen. Ik dacht echt, dat er iets aan de hand was, of dat ik iets echt vreselijk fout aan het doen was, maar er was nergens vuur en alles stond keurig op de juiste plek...

Zegt ze, met een vinger naar mijn zoon wijzend: "Die wil HIJ op de zak plakken, hoor, dat vinden kinderen leuk!"
Mijn reactie: "Pardon?!"
Zij: "Ja, ik dacht, ik zal je helpen."
Ik: "Waarmee dan? Ik kan mijn kind prima zelf opvoeden, hoor."
Zij: "Ja, maar ik dacht, omdat hij niet echt van jezelf is..."

En precies op dat moment, toen ik net iets wilde terugzeggen, loste zoonlief alles te mooi voor woorden op. Hij vond die vreemde mevrouw maar niets, strekte zijn armpjes naar me uit en riep keihard door de winkel: "Mama! Mama!" en begroef zijn hoofd in mijn nek. Toen heb ik maar even lekker in zijn oren gebeten :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 jul 2010 19:05

Galateia schreef:Zij: "Ja, maar ik dacht, omdat hij niet echt van jezelf is..."

:shock: :shock: :shock: