VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Faramir » 07 jul 2010 21:06

Schipje schreef:@Faramir, als ik zo jou laatste reacties lees snap ik werkelijk niet wat je hier doet, volgens mij heb ik daar wel eerder mijn verbazing over uitgesproken (?), je bent ontzettend bevooroordeeld (over dominees bijvoorbeeld), je doet behoorlijk provocerend. Krijg je daar een bevredigt gevoel over ofzo? Is dat jouw manier van doen of jouw 'gevoel' voor humor? Ik lees in ieder geval niets Christelijks in je reactie, is dat de bedoeling? Zo ja, wat is dan je doel tot reageren in dit topic of op refoweb in z'n algemeen?

Het geeft mij een erg bevredigend gevoel ja als ik mensen een spiegel voor hou. Ik reageer slechts op provocaties. Dat men dat niet altijd even goed kan waarderen (zoals duidelijk op te maken valt uit jouw reactie) neem ik voor lief. (Ik ben overigens helemaal niet bevooroordeeld over dominees ik gebruik het nu slechts als voorbeeld)

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 07 jul 2010 21:57

Jammer Faramir, waarom reageer je altijd met een hatelijke ondertoon?
Je bent bewust mensen aan het kwetsen, is dat nu echt nodig?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 jul 2010 22:05

toppie schreef:Jammer Faramir, waarom reageer je altijd met een hatelijke ondertoon?

Ik ben me er niet van bewust dat ik altijd met hatelijke ondertoon reageer. Ik durf wel te stellen dat dat onwaar is. Maar als we dit topic eens bezien en als ik daadwerkelijk de moeite zou nemen om eens wat citaten te gaan verzamelen denk ik dat elk neutraal persoon wel kan opmaken uit welke hoek de berichten met hatelijke en veroordelende ondertoon vandaan komen.

Ik ben niet bewust mensen aan het kwetsen. In het laatste geval hield ik slechts een spiegel voor. Indien het origineel kwetsend was dan zal de spiegeling dat ook wel geweest zijn, dat realiseer ik mij maar in de overige reacties heb ik geenszins bewust mensen gekwetst.

Kortom ik vind dat jij nogal wat forse uitspraken doet betreffende mij, dat is je goed recht, maar ik zou daar dan graag onderbouwing voor willen zien, en dan wel graag in de context. Mijnerzijds zal ik enkele mensen een PB sturen of zij zich kunnen vinden in deze aantijgingen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2010 22:32

Schipje schreef:@Galateia, Reformatorische mensen staan achter de reformatorische leer. Daar hoort de H.C. ook bij. Bij zondag 38 staat dat de zondag (even in hoofdlijnen) is bedoelt om de kerkdiensten te bezoeken, Gods Geest in ons te laten werken als voorbereiding op de grote Rustdag en de armen een Christelijke handreiking te doen. Als je deze zaken serieus en gepassioneerd doet dan heb je daar m.i. een dagtaak aan. Ik denk persoonlijk dat voetbal daar nooit in past. btw: de Bijbelteksten waar de HC op is gebaseert staan erbij. Dat jij aankomt met refo's die hun deuren zo ongeveer op slot draaien op zondag en de hele dag niet te zien zijn dan alleen 2x in het zwart naar de kerk (zoutend zout, lichtend licht?) tja, daar schaar ik me toch echt niet onder. Je hebt wat mij betreft een behoorlijk eenzijdig beeld van de reformatorische Christenen. Kijk zelf eens over de grenzen.

Op zich mee eens. Aan de andere kant dan ook een oproep: verdiep je ook eens in Gods kerk in de wereld, die verder gaat dan reformatorisch Nederland. Het over over over grote deel van de christenen in de wereld heeft geen moeite om op zondag ook ruimte te hebben voor andere dingen, samen even ergens een hapje eten halen enzovoorts. Ik zeg daarmee niet dat de gereformeerde leer onzin is, maar er zijn heel veel mensen die de Bijbel ook heel serieus nemen en op dit punt anders interpreteren. En ik vind dat daar, als ik lees wat er in de Bijbel staat over de sabbat in het nieuwe testament, nog wel wat voor te zeggen is. Dan krijg ik toch het idee dat de functie van de sabbat (of nu de zondag, iets waar je in de Bijbel ook niets over lees) is veranderd ten opzichte van het oude testament. Misschien interessant om daar hier of elders nog eens over door te praten.

@Marnix, ik mis één ding in je reactie. Paulus zei ook: 'ik zal in der eeuwigheid geen vlees eten" als hij een broeder of zuster in het geloof daardoor tot aanstoot zou zijn.

En toch zegt Paulus niet: Doe het dus maar niet, dat is het veiligst. Hij zegt ook tegen de ander: Hoe kan je iemand die dat wel doet veroordelen? We moeten elkaar overigens inderdaad geen aanstoot geven. Dat houdt dus in dat als er iemand langs komt die bijvoorbeeld moeite heeft met tv-kijken, ik de tv niet aan zet. Als ik hier voetbal kijk en die persoon zit thuis en weet van niks, ben ik hem ook niet tot aanstoot.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 07 jul 2010 23:17

Volgens de NOS hebben 12.3 miljoen mensen gekeken gisteren.

*rent snel weg * :P

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 jul 2010 09:58

Dat geloof ik wel. Ik heb zelfs gekeken :lol: . ( ik moet zeggen dat ik nu weer weet waarom ik het niet leuk vind, ben veel te ongedurig om 2x 45 minuten naar een rollende bal te kijken)

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 08 jul 2010 12:08

ajl schreef:Dat geloof ik wel. Ik heb zelfs gekeken :lol: . ( ik moet zeggen dat ik nu weer weet waarom ik het niet leuk vind, ben veel te ongedurig om 2x 45 minuten naar een rollende bal te kijken)

Ik ook.
Ging ook vol goede moed zitten, maar had het na 8 minuten al gezien....niks voor mij :shock:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 jul 2010 13:20

Annet76 schreef:
ajl schreef:Dat geloof ik wel. Ik heb zelfs gekeken :lol: . ( ik moet zeggen dat ik nu weer weet waarom ik het niet leuk vind, ben veel te ongedurig om 2x 45 minuten naar een rollende bal te kijken)

Ik ook.
Ging ook vol goede moed zitten, maar had het na 8 minuten al gezien....niks voor mij :shock:

Wat gebeurde er na 8 minuten, goal van de tegenpartij ?
Of vond je het gewoon saai ?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 jul 2010 14:00

Dat laatste waarschijnlijk. Nederland scoorde pas na ongeveer 20 minuten en de gelijkmaker viel een kwartier later. Sommige mensen vinden voetbal gewoon niet leuk om naar te kijken :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 08 jul 2010 14:12

toppie schreef:Jammer Faramir, waarom reageer je altijd met een hatelijke ondertoon?

En dit is natuurlijk niet kwetsen :P

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 jul 2010 14:42

Marnix schreef:Dat laatste waarschijnlijk. Nederland scoorde pas na ongeveer 20 minuten en de gelijkmaker viel een kwartier later. Sommige mensen vinden voetbal gewoon niet leuk om naar te kijken :)

Dat had ik kunnen weten :wink: achteraf dan, er werd gejuicht, maar wist niet precies wanneer.
Ik heb ook even meegekeken, 10 minuutjes, maar het kon ook mij niet bekoren.
Toen viel trouwens net het tegendoelpunt :-&
Ik vond ze op dat moment nogal oninspirerend spelen, vandaar misschien die goal ? (zeg ik als leek)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 jul 2010 15:51

De wedstrijd was op een paar vlagen na sowieso niet geweldig. ik hoop dat dat in de finale anders is... maar ja, slecht spelen en winnen is op zich prima :D

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 jul 2010 17:20

Marnix schreef:De wedstrijd was op een paar vlagen na sowieso niet geweldig. ik hoop dat dat in de finale anders is... maar ja, slecht spelen en winnen is op zich prima :D

We gaan toch alsjeblieft hier geen wedstrijden bespreken...
Radio, tv en bladen worden toch al verziekt door iedereen die iets van voetbal vindt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 08 jul 2010 17:30

En waarom zouden we dat hier niet doen? Het is altijd toegestaan geweest op Refoweb om sportwedstrijden te bespreken, alleen niet op zondag. Wel is het toegestaan wedstrijden die op zondag plaats hebben gevonden doordeweeks te bespreken. Afijn de huldiging is dinsdag op het museumplein en bij winst in de finale is er ook nog een rondvaart door de grachten.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 jul 2010 19:03

De woonbootbewoners zijn al in angstige verwachting :?

Terug naar “Archief”