VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Evelien » 03 jul 2010 08:54

JeeWee schreef:
TheKeimpe schreef:Ik had niet eens door de Nederland gewonnen had, en maar één keer hoorde ik een beetje gejuich...

Wat een oase van rust is ons Bodegraven toch!

En verder ga ik maar weer niet berekenen wat deze zotheid vandaag weer heeft gekost doordat het werk stil lag, de hele middag de winkels veel leger enz.

Alleen de naam al voor degenen die verslagen zijn: de GODDELIJKE KANARIES!

in de zomervakantie is dat net zo... alles gaat van volledig draaiende naar half draaiende. Omdat de meeste mensen op vakantie zijn. Ook vele winkels dicht gaan of een paar uurtjes open zijn.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 jul 2010 09:28

Evelien schreef:in de zomervakantie is dat net zo... alles gaat van volledig draaiende naar half draaiende. Omdat de meeste mensen op vakantie zijn. Ook vele winkels dicht gaan of een paar uurtjes open zijn.

Nee, in de zomervakantie gaat dat NIET net zo. Dan nemen de mensen vrije dagen op.
En naast degenen die dat nu ook doen, is er een grote groep die gewoon op het werk kijken. En de baas faciliteert dat vaak, omdat hij graag z'n mederwerkers tevreden wil houden.
Dat zijn dus gewoon doorbetaalde uren waarin niets wordt gepresteerd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 jul 2010 09:34

Galateia schreef:Sjonge, als je toch zo moet denken, dan heb je best een zwaar leven! Maak je wel eens plezier in je leven? Denk je dan ook over alles zo zwaar na?

Ik begrijp dit soort teksten, maar NIET van een christen en al helemaal niet van een kind van God!
Durf het toch eens zwart/wit te zetten voor je zelf en voor anderen: "Wie niet voor Mij is, is tegen Mij".

En een zwaar leven? Geen plezier? "Mijn juk is zacht en Mijn last is licht"

Echt, wat zijn veel christenen er toch goed in om uitvluchten te zoeken om zichzelf en hun gedrag goed te praten.

"AL wat gij doet, doe dat tot eer van God". Duidelijker kan het toch niet zijn? Was het gisteren weer tot eer van God?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jul 2010 09:42

Gisteravond keek ik het laatste journaal en nog steeds waren mensen aan het hossen, sommige gaven ook meteen toe dat ze dronken waren (!)
Toen dacht ik wel, nou ja, dat je blij bent smiddags, maar duurt dat zo lang ?
Zelfs het 11tal zelf was er toen al rustig onder, en leeft nu toe naar de volgende wedstrijd, dus JeeWee, het begint weer van voren af aan :wink:
Ik denk dat je het beter kunt accepteren, als zijnde, het zij zo.
Er is genoeg gezegd hierover.
Laat de voetballiefhebbers nu maar "genieten" en je kunt je nog afzonderen, al zal dat steeds moeilijker worden, naarmate het dinsdag wordt, en wellicht daarna. De laatste wedstrijd is op zondag ? Klopt dat ?
Dat vind ik heel erg, want hier in de buurt is het dan verschrikkelijk en zeker geen rustdag.
Vandaag en morgen is het in Rotterdam precies hetzelfde hoor ! Moet je ook niet wezen. Ze verwachten 1 miljoen :!: mensen.
Je zult maar iemand in het zknhs hebben liggen, je komt er amper bij.
Er is voetbalgekte, maar vlak het circus van de TdF ook niet uit.
Dat kost Rotterdam net zo goed handen vol geld, maar ja, het trekt toeristen, dus geld in het laadje van de horeca.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 jul 2010 10:14

Dit is nou zo typisch, wat mij zo doet zuchten. Dat jullie zo willen leven, afgezonderd, rustig, etc.... PRIMA! Vooral doen. Ik vind het belangrijk, dat iedereen kan leven zoals hij/zij denkt dat het goed is. Maar waarom zo veroordelend naar mensen die er plezier aan beleven? Ik vind het helemaal leuk, dat de Tour de France hier voorbijkomt. Ik vind het ook helemaal leuk, dat het WK voor Nederland heel erg lang duurt.

Maakt dat mij minder tot een kind van God als dat het jou tot kind van God maakt? Nee. Leef ik nu minder tot eer van God? Nee. Leef jij meer tot eer van God? Nee. God ziet het hart en wat leeft in het mijne en het jouwe kan wel eens verrassend overeenkomen.

Ik vind het serieus heel erg jammer, dat in dit soort discussies altijd zoveel veroordeling voorkomt. Ik ben zelf niet reformatorisch, maar mijn schoonfamilie wel. En die zijn dan ook zogenaamd 'tegen' voetbal, maar het eerste wat mijn schoonvader elke maandagochtend doet, is op teletekst de voetbaluitslagen bekijken van die zondag. Van mij mag hij dat doen hoor, maar dat heeft me altijd heel erg verbaasd.

Nou ja, goed. Dit zal tussen de zware en de niet-zware christenen altijd wel een discussie zijn.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 jul 2010 10:26

JeeWee schreef:
Evelien schreef:in de zomervakantie is dat net zo... alles gaat van volledig draaiende naar half draaiende. Omdat de meeste mensen op vakantie zijn. Ook vele winkels dicht gaan of een paar uurtjes open zijn.

Nee, in de zomervakantie gaat dat NIET net zo. Dan nemen de mensen vrije dagen op.
En naast degenen die dat nu ook doen, is er een grote groep die gewoon op het werk kijken. En de baas faciliteert dat vaak, omdat hij graag z'n mederwerkers tevreden wil houden.

Leuk van die mensen die denken dat andere mensen maar een soort robots moeten zijn op de werkvloer. Denk je serieus dat alle andere uren dat werknemers op de werkvloer zijn wel productief zijn. Sterker nog, juist door mensen op zo'n moment tegemoet te komen verhoog je de productiviteit op andere momenten enorm. Maar goed, niet voor niets kwam eind vorig jaar in het nieuws dat protestantse managers minder mensgericht waren.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jul 2010 11:39

Galateia schreef:Dit is nou zo typisch, wat mij zo doet zuchten. Dat jullie zo willen leven, afgezonderd, rustig, etc.... PRIMA! Vooral doen. Ik vind het belangrijk, dat iedereen kan leven zoals hij/zij denkt dat het goed is. Maar waarom zo veroordelend naar mensen die er plezier aan beleven? Ik vind het helemaal leuk, dat de Tour de France hier voorbijkomt. Ik vind het ook helemaal leuk, dat het WK voor Nederland heel erg lang duurt.

Maakt dat mij minder tot een kind van God als dat het jou tot kind van God maakt? Nee. Leef ik nu minder tot eer van God? Nee. Leef jij meer tot eer van God? Nee. God ziet het hart en wat leeft in het mijne en het jouwe kan wel eens verrassend overeenkomen.

Ik vind het serieus heel erg jammer, dat in dit soort discussies altijd zoveel veroordeling voorkomt. Ik ben zelf niet reformatorisch, maar mijn schoonfamilie wel. En die zijn dan ook zogenaamd 'tegen' voetbal, maar het eerste wat mijn schoonvader elke maandagochtend doet, is op teletekst de voetbaluitslagen bekijken van die zondag. Van mij mag hij dat doen hoor, maar dat heeft me altijd heel erg verbaasd.

Nou ja, goed. Dit zal tussen de zware en de niet-zware christenen altijd wel een discussie zijn.

Ik weet niet tegen wie je dit zo zegt ? Maar echt rustig leven wij niet hoor. Maar de zondag zou ik wel graag als rustdag willen zien, zonder eens dat eeuwige geluid van zaag, boor, hamer etc. keiharde muziek van een buurman uit midden amerika. schoenzolen die op een bbq worden geroosterd (althans, zo stinkt het)
Wij gaan ook niet buiten zitten met speakers om de kerkdienst te beluisteren !
Waarom doet de buum dat dan wel met een tv van 120 cm ?
Hij legt ons wel op dat wij moeten luisteren, wij zouden dat niet in ons hoofd moeten halen.
Vorige week hadden buren 1 straat verder !!! een feestje, de hele avond jan smit. :mrgreen: niks anders, wat voor feestje geef je dan, een volendam party ?

Dus wij hebben hier in huis ook zo onze pleziertjes :wink: maar niet zo dat de halve straat dat ook moet horen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 jul 2010 12:01

Je kunt ook eens gezellig op zondagmiddag bij je bbq-ende salsamuziekluisterende buurman een praatje gaan maken en een biertje meedrinken. In mijn optiek is dat nog christelijker dan je binnen zitten ergeren aan de levendigheid van je medemensen om je heen...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jul 2010 13:28

Galateia schreef:Je kunt ook eens gezellig op zondagmiddag bij je bbq-ende salsamuziekluisterende buurman een praatje gaan maken en een biertje meedrinken. In mijn optiek is dat nog christelijker dan je binnen zitten ergeren aan de levendigheid van je medemensen om je heen...

Ik lust geen bier en buum drinkt het teveel ! Hij slaat dan zijn vrouw.
Ben een keer opgekomen voor zijn vrouw, sindsdien roept ze "*censuur*" of nog lelijker, maar niet geschikt voor dit forum :wink: naar me.
Of ze schaamt zich, of ze wil het niet voor zichzelf en anderen weten.
Dus heb me christelijk genoeg opgesteld dacht ik.
Ik erger me niet, maar nogmaals, waarom wordt dit opgedrongen ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 jul 2010 14:48

Galateia schreef: Ik vind het belangrijk, dat iedereen kan leven zoals hij/zij denkt dat het goed is.
Heb je daar niet de kern van alles? Het gaat om ONS terwijl we eigendom van Christus zijn, als het goed is.

Galateia schreef: Maakt dat mij minder tot een kind van God als dat het jou tot kind van God maakt
Je kunt niet meer of minder een kind van God zijn. Je bent van Hem of niet. Niet een beetje. ALLES achterlaten en Hem volgen. Niet alleen als het jou uitkomt. Alles doen tot Zijn eer...

Galateia schreef:Ik vind het serieus heel erg jammer, dat in dit soort discussies altijd zoveel veroordeling voorkomt.
Voor zover het mij aan gaat, heb je mij geheel verkeerd begrepen. Ik veroordeel niemand. Ik stel wel vragen, zoals ik mezelf vragen stel. Zo heb ik het topic ook geopend: met een vraag.

Galateia schreef:...maar het eerste wat mijn schoonvader elke maandagochtend doet, is op teletekst de voetbaluitslagen bekijken van die zondag.
Ik geloof in Christus en ben alang niet meer verbaasd over het gedrag van christenen. Daar moet je 't echt niet van hebben. Jezus zegt niet voor niets: Volg MIJ en niet: Volg christenen...
Wel zouden we heel veel op Hem moeten gaan lijken.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 jul 2010 15:01

Galateia schreef:

Beste Galateia,
Dat is dus precies waar ik me in deze discussie aan stoorde een poosje geleden. ALs je geen voetbal wil kijken word je gelijk afgedaan als 'zwaar'. Het grappige is dat ik door mijn schoonfamilie als behoorlijk 'licht' en 'evangelisch' word gezien! Terwijl ik nog steeds reformatorisch ben (PKN, gereformeerde bond). Ik heb ook al 100 keer aangegeven hier dat ik niet wettisch ben (en ik versta onder wettisch alle dingen die verboden worden en niet in de Bijbel terug te vinden zijn) maar blijkbaar word dat nog steeds gezien alsof dat wel zo is.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 03 jul 2010 15:13

Weet je ik krijg zo langzamerhand het idee dat je klasse christenen hebt..

De GG ( of iets anders vul maar in ) boven aan, en alles wat daaronder is is een slecht christen omdat die bv wel een wk volgt (of tour de france ) ondanks dat hij / zij wel op zondag naar de kerk gaat !

Het komt een beetje over als jezelf boven andere Christen verheffen omdat het volgens iemands inzicht niet doet wat de ander wel naleeft !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2010 16:00

JeeWee schreef:
Marnix schreef:Mensen maken gewoon verlofuren of dagen op waar ze recht op hebben... lijkt me niet zo'n punt.

Wat mij opvalt is dat veel mensen hier recht proberen te praten wat krom is. Zo ook met dit punt.
Natuurlijk zijn er mensen die vrij nemen.
Maar ik werk bijvooorbeeld voor een groot bedrijf, waar tijdens voetbal alleen het allernoodzakelijkste wordt gedaan. Verder kijkt iedereen via de computer of in de kantine naar voetbal. Verlofuren? Nee! Gewoon uren van de baas die geen ruzie wil.

En zolang jij niet kan indenken dat er christenen zijn die wel voetbal kunnen kijken. In mijn optiek is dat niet krom. Daar dragen we ook argumenten voor aan en dan kom jij weer met je "ach je praat recht wat krom is". Discussier nou eens normaal. Anders krijgen we een zinloze welles/nietus-discussie. Jij praat recht wat krom is. Niet, jij praat krom wat recht is.

Verreweg de meeste mensen hebben een dag, een halve dag of een paar uur vrijgenomen, een klein deel kijkt indien mogelijk op het werk. En tja, dan ligt op een warme vrijdagmiddag in juli het werk maar eventjes stil. Veel mensen maken verlofuurtjes op en hebben dus gewoon recht op hun vrij en de paar mensen die nog wel werken op vrijdagmiddag na 16:00 en wat minder doen... Als je dat al zo erg vindt zit je wel erg vast in ons west-europese werken-werken-werken-systeem waardoor er zoveel mensen overspannen zijn (vergelijk het maar eens met landen waar ze iets relaxter zijn op dat gebied). Nederlanders zijn wat dat betreft gewoon workaholics en dat is ook niet altijd goed.

Overigens, voor je beeldvorming: 61% van de mensen die normaal werkt op vrijdag heeft verlof opgenomen. 69% van de Nederlanders wil de wedstrijd zien.

JeeWee schreef:

Dat geldt maar voor een klein deel van de Nederlanders en dan nog. Als een baas zegt dat he wel 1,5 uur voetbal mag kijken onder werktijd omdat werken dan toch niet zo opschiet zie ik je probleem niet zo.

JeeWee schreef:
Galateia schreef:Sjonge, als je toch zo moet denken, dan heb je best een zwaar leven! Maak je wel eens plezier in je leven? Denk je dan ook over alles zo zwaar na?

Ik begrijp dit soort teksten, maar NIET van een christen en al helemaal niet van een kind van God!
Durf het toch eens zwart/wit te zetten voor je zelf en voor anderen: "Wie niet voor Mij is, is tegen Mij".

En een zwaar leven? Geen plezier? "Mijn juk is zacht en Mijn last is licht"

Echt, wat zijn veel christenen er toch goed in om uitvluchten te zoeken om zichzelf en hun gedrag goed te praten.

"AL wat gij doet, doe dat tot eer van God". Duidelijker kan het toch niet zijn? Was het gisteren weer tot eer van God?

Het is duidelijk dat je het niet begrijpt. En je komt weer met je "krom/recht" stokpaardje. Uitvluchten om gedrag goed te praten. Vermoeiend. De reden waarom heb je al genoemd: JIJ begrijpt het niet. Gelukkig is jou begrijpend vermogen niet de maatstaf voor wat goed en wat kwaad is. Verder ga ik niet teveel zeggen want ik heb het gevoel dat ik tegen een muur praat. Het is in jou ogen toch allemaal krom en we doen niets anders dan ons goddeloze gedrag, waarvan we diep in ons hart toch weten dat het helemaal verkeerd is, een beetje

Heb je daar niet de kern van alles? Het gaat om ONS terwijl we eigendom van Christus zijn, als het goed is.

Nee. Het feit dat we eigendom zijn van Christus wil nog niet zeggen dat we niet van ontspannende dingen mogen genieten. Potje voetbal, mooie wandelingen, hobbies etc. Dat je dat doet omdat je het leuk vindt wil niet zeggen dat het verkeerd is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jul 2010 16:13

We kunnen inmiddels ook een topic TOURDEFRANCEGEKTE openen. Het staat daar 10 rijen dik te kijken naar een optocht !
Het lijkt wel een carnavalsoptocht. Hoe bedoel je commercie ? :-&
Het publiek wordt nu opgewarmd (het regent pijpenstelen) en pas daarna komen de wielrenners voorbij, zoefffffff :?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jul 2010 16:15

Spons schreef:Weet je ik krijg zo langzamerhand het idee dat je klasse christenen hebt..

De GG ( of iets anders vul maar in ) boven aan, en alles wat daaronder is is een slecht christen omdat die bv wel een wk volgt (of tour de france ) ondanks dat hij / zij wel op zondag naar de kerk gaat !

Het komt een beetje over als jezelf boven andere Christen verheffen omdat het volgens iemands inzicht niet doet wat de ander wel naleeft !

Klasse 1: zeer zeer refo, geen radio, tv of internet
klasse 2: wel radio, geen tv, filterinternet
klasse 3: wel radio en tv, open internet

bedoel je zoiets ? Rijtje kan nog langer gemaakt worden :wink:

Terug naar “Archief”