We kunnen de discussie beëindigen wat mij betreft. Benader de dominee en vraag hem naar het waarom van zijn mening. MAARRRRRR: doe het dan wel in liefde, als christenen onder elkaar.
Aan de andere kant: Zijn mening heeft hij gegeven, op verzoek van een vraagsteller. Doet hij wat hem gevraagd wordt, is het weer niet goed...
Ik ben het ook niet (helemaal) eens met zijn mening in dezen. Maar (zoals Henkie ook al aangaf): Tussen de regels doorlezen, daar zijn wij niet zo goed in.. Ook ik kan me daar nog wel wat in oefenen trouwens
Het zou wat zijn als iemand je om je mening vraagt, en je krijgt een dag later een mail van ds. Kempeneers waarin hij je uitmaakt voor rotte vis en dergelijke, waar je toch in naam van alles wat mooi en lelijk is mee bezig bent en dat wat jij schrijft meer dan belachelijk is en dat je idioot bent om dat te vinden etc. Dat zou je ten eerste niet leuk vinden, en ten tweede zou je zeggen dat zijn manier van reageren niet gepast is.
Nu, wat hier gebeurt is precies het omgekeerde... De ds. geeft zijn mening en bijna heel (helaas ook christelijk) Nederland valt over hem heen.....
Nogmaals: ongeacht het feit of je het met hem eens bent of niet; de manier van reageren mag soms wel wat anders.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!