trouwen, tips enz. deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Re: trouwen, tips enz. deel2

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 jun 2010 12:07

Wat leuk en spannend Jannoek!!!!

Evelien, het gaat idd heel snel :shock:
Wij straks in okt alweer 5 jaar getrouwd, voor je gevoel lijkt het korter, al moet ik zeggen dat het ook wel weer klopt met sommige dingen.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 18 jun 2010 12:44

Ja ik zag de kaart ook deze week, leuk! :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 jun 2010 12:18

Hier de binnenkant van de kaart, met wat dingen weggehaald, want ik vind het geen prettig idee als alles open en bloot op internet staat ;-)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Aan de linkerkant staat nog spreuken 3:3 en ons adres. Kaart is gedrukt op geschept papier, waar onze namen in zijn gepreegd. Heel eenvoudig... :)

Verder wordt de to do list steeds korter! Van 't weekend vakantie geboekt, liturgie gemaakt, en ringenkussen geregeld.
Nu (volgens mij) alleen nog boekjes voor de daggasten, bloemen, tafelschikking en aankleding van de locaties!

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 21 jun 2010 12:26

Een mooie kaart Jannoek, klassiek. Ik zal eens kijken of mij het lukt om onze ook een beetje meer anoniem te maken en dan kan ik hem hier ook laten zien .
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 jun 2010 20:59

Stijlvol, Jannoek!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 jun 2010 09:04

Dat was ook de bedoeling, le chat :mrgreen:

Gisteren voor het eerst m'n jurk weer gepast. Was nog steeds helemaal verliefd er op! :-oo
En hij zat perféct! Hoeft bijna niets aan te gebeuren! Lengte was goed, lijfje zat goed, alleen borstwijdte moet waarschijnlijk iets worden ingenomen.
Wel bizar, want hij is een maat groter besteld dan het pasmodel, en bij de leverancier hadden ze aangegeven dat er best veel verschil tussen de maten zou zitten, daardoor zou ie al te groot zijn, en na 10 kilo extra afvallen helemaal, dus in de winkel dachten ze dat ze flink moesten gaan innemen.
Viel de jurk veel kleiner dan gedacht! Is het maar goed ook dat ik nog 10 kilo ben afgevallen, anders moesten ze 'm gaan uitleggen... :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jun 2010 09:57

Wat leuk Jannoek. Het komt steeds dichterbij he. :wink:

leuk dat theo jullie trouwt

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 29 jun 2010 20:45

Vandaag kon ik eindelijk m'n jurk passen, die was eindelijk binnen.
En er hoeft helemaal niets aan veranderd te worden, 't zat helemaal perfect :D
Dus nu niks meer aankomen of afvallen de komende 8 weken ;)

=)

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 29 jun 2010 21:18

Mijn vriend heeft vandaag het hotel geboekt voor onze huwelijksnacht ;). We blijven het weekend na onze bruiloft nog in Schotland. Erg leuk, we gaan verder niet op huwelijksreis omdat we net aan nieuwe banen zijn begonnen, dus ik heb er erg veel zin in.

Afgelopen zaterdag hebben we voor het eerst afgesproken met de priester die ons gaat trouwen. We hebben in grote lijnen de invulling van de trouwdienst besproken en verteld waarom we willen gaan trouwen etc. Het was een erg fijn gesprek en we hopen elkaar nog twee keer te ontmoeten voor de bruiloft. Hebben jullie ook meerdere gesprekken met de dominee gehad? Bij ons is het ook wel een beetje gek want hij is ook een goede vriend van ons dus we kennen elkaar al goed. Voor hem is het zijn eerste bruiloft dus het is voor ons allemaal een beetje aftasten. Maar het wordt vast een mooie dienst.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 jun 2010 21:31

Hehe. Wij hadden wel 4 gesprekken met de dominee. Dat was wel een beetje veel, vooral omdat het de helft van de tijd helemaal niet over de bruiloft ging :)

Maar uh, veel plezier met voorbereiden. Leuk dat het een vriend van jullie is, dan gaat het vast wel een mooie persoonlijke dienst worden!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 29 jun 2010 21:37

Leuk Nina! Weet jij ook welk hotel of is dat nog een verrassing?

Wij hebben nog niet echt een gesprek met 'de dominee' gehad. Bij ons gaat mijn as schoonvader ons trouwen. We hebben t al wel over de liturgie gehad enzo, de rest moet nog komen ;)

=)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 jun 2010 05:58

Wij hadden 1 gesprek met de ds. In dat gesprek hebben we samen het huwelijksformulier doorgenomen en daar met elkaar over gepraat en dat was wel prima zo.
Met de ambtenaar van de burgelijke stand hebben we wel 2 'gesprekken' gehad. Dat was vrienden van mijn mans ouders, dus dat was niet echt heel formeel. Heel erg gezellig!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 jun 2010 08:20

*denkt even goed na* volgens mij hebben wij twee keer met de dominee gepraat, was erg tof :)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 30 jun 2010 12:07

Wij praten volgens mij één keer met de dominee namens de kerkenraad van de kerk waarin we hopen te trouwen en we hebben nog minstens 1 gesprek met de dominee die de dienst hoopt te leiden.
Verder volgen we huwelijkscathechisatie, ook echt enorm leuk, gezellig en ook nog wel leerzaam:D
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2010 18:06

heerlijk, al die laatste voorbereidingen, Jannoek en Liesien!
Wij hadden 1 gesprek met de dominee, alleen over de liturgie. Ik vond het wel jammer. Nu was hij toen ook nog niet zo lang bij ons, wij waren het eerste stel dat hij in 1 van zijn gemeentes (hij heeft er nu 2) trouwde. Maar dan juist lijkt het me goed om wat dieper erop in te gaan. Maargoed, onze dominee is niet zo heel erg persoonlijk, dus in de preek zou hij dat toch niet echt gedaan hebben denk ik. Het was goed zo.

In onze gemeente trouwt vrijdag een stel, waar wij 's avonds ook het feest van hebben. Maar het wordt zo gruwelijk warm, dat zou ik toch ook niet wensen als ik trouwde. Toen wij trouwden was het 's morgens alleen maar regen, dat is niet zo leuk, maar die hitte, pfff...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”