Nog even dit:
De Heilige Geest was de grote Inspirator van de Bijbel.
God veranderd niet.
Alles wat in de Bijbel staan daar denkt God dan ook nog steeds hetzelfde over, ook in 2010.
Moderator: Moderafo's
Schipje schreef:En graag zou ik jou Bijbelse onderbouwing willen om WK voetbal WEL goed te keuren?
Schipje schreef:Tja Harm-J, als je zó de Bijbel toch eens uit kon leggen, dat zou makkelijk zijn. Jij vraagt Bijbelse grond waarom ik WK voetbal afkeur. Je krijgt die Bijbelse grond en dan opeens kan je de BIjbel aan het leven in 2010 niet meer toetsen. Ooit gehoord dat de Bijbel een voorbeeld
is -of zou moeten zijn- voor Christenen? Wij zijn 'nieuw-testamentishe' Christenen, alles wat in het het nieuwe testament geschreven staat mogen we toepassen op ons leven. Alles in het oude testament mogen we als voorbeeld zien.
Schipje schreef:Enne... als JIJ geirriteert of geprikkelt of wat dan ook word van mijn postings moet je natuurlijk altijd voor jezelf blijven spreken. Spreek dan niet in WIJ vorm. Jij bent namelijk de enige (in mijn ogen) die zo reageert op mij. Je komt een beetje spottend/geergerd op mij over, blijkbaar klopt die houding van je... je leest mijn post namelijk met een (spottende?) glimlach, wat moet ik met die informatie? Indien je bedoelt mijn reacties niet al te serieus te nemen, meld dat dan even, dan kan ik namelijk mijn tijd elders beter gebruiken.
Schipje schreef:En graag zou ik jou Bijbelse onderbouwing willen om WK voetbal WEL goed te keuren?
schelpje3 schreef:Volgens mij heeft Schipje meerdere keren uitstekend verwoordt wat ze bedoelt. Ik zie daar geen drogredenen, angst voor iets of aangeleerd en aangeprate angstgevoelens. Hoe lief heb ik Uw wet ? DAAR wel eens van gehoord ?
Dus jij draagt enkel kleding van één stof? Om meer één voorbeeld te noemen, als jij stelt dat "alles" in het oude testament mogen we toepassen op ons leven. Als je de vraag met nee beantwoord, waarom het één wel naar 2010 toe halen, het andere niet?
Harm-J schreef:schelpje3 schreef:Volgens mij heeft Schipje meerdere keren uitstekend verwoordt wat ze bedoelt. Ik zie daar geen drogredenen, angst voor iets of aangeleerd en aangeprate angstgevoelens. Hoe lief heb ik Uw wet ? DAAR wel eens van gehoord ?
Niet zo netjes hé, een vraag met een wedervraag beantwoorden, zonder de eerste vraag te beantwoorden van:Dus jij draagt enkel kleding van één stof? Om meer één voorbeeld te noemen, als jij stelt dat "alles" in het oude testament mogen we toepassen op ons leven. Als je de vraag met nee beantwoord, waarom het één wel naar 2010 toe halen, het andere niet?
Probeer het nog maar eens.
schelpje3 schreef:Jij verwart schipje met schelpje !!!
Dus jij draagt enkel kleding van één stof? Om meer één voorbeeld te noemen, als jij stelt dat "alles" in het oude testament mogen we toepassen op ons leven. Als je de vraag met nee beantwoord, waarom het één wel naar 2010 toe halen, het andere niet?
Er waren mensen die duidelijk aangaven: geiriteerd te raken over het geen en hoe jij schreef, zie bijvoorbeeld wat Spons schreef. Daar hoef ik niet voor te gaan lopen speculeren! Gewoon een feit, wat zwart op wit stond weer gegeven.
Het lijkt er weer op dat jij weer iets invult voor mij, blijkens alweer een conclusie trekt voor jou zelf, zonder dat jij eerst een (weder)vraag stelt of het geen wat jij denkt, wel kloppend zou zijn. Zo niet? Gebruik dan eens een vraagteken achter een zin. Het zou verhelderend werken.
Wat ik bedoelde met, met een glimlach jouw postings uit lezen, was simpel, dat ik de belerende toon in jouw teksten niet aan mij laat plakken tijdens het uitlezen. Dit, omdat ik niet kan zien, horen, voelen, met wat voor intonatie, bedoelingen iemand of jij een tekst schrijft. Ik baseer mij liever puur op de basale feiten wat iemand schrijft, daar reageer ik op.
Moet ik dan belerend op gaan treden, en zeggen: Joh pas op dat jij niet verliest, in het WK, het zou wel eens tussen jou en God kunnen komen te staan, lijkt mij persoonlijk van niet. Het zelfde zal voor mij persoonlijk zijn, dat ik iemand aan zou spreken, die sávonds graag bijvoorbeeld 3-4 biertjes drinkt. Moet ik die persoon dan ook al gaan waarschuwen voor alchollisme?
Anders ligt het voor mij, als bijvoorbeeld (let wel, een bekende) dagelijks dronken over straat zou zien gaan. Zelf dan nog zal het belerende vingertje eerder een negatieve werking dan een positieve. Een goed gesprek (proberen) aangaan (te) gaan, lijkt mij wijzer dan gelijk maar stellen dat overmatig gebruik in de bijbel (zijn genoeg teksten over te vinden, anders wel los te weken) zijn persoonlijk geloof in de weg staat.
Faramir schreef:Nog een uurtje en dan kunnen we weer kijken.
Schipje schreef:Ik hou van Christus en vind het pijnlijk om te zien dat de wereld Hem vergeet en Hem niet dankt en looft en prijst! Dat is niet alleen mijn mening, dat is een feit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten