Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:@Evelien: eerst de HEER en dan het andere ?? Nou heel fijn dat er nog een uurtje op de zondagmorgen overblijft.
Als je er zo over denkt, vraag ik me af hoe jij in de kerk zit, met je gedachten al bij smiddags ?
Of misschien kun je Hem danken voor de overwinning ?
schelpje3 schreef:@Evelien: eerst de HEER en dan het andere ?? Nou heel fijn dat er nog een uurtje op de zondagmorgen overblijft.
Als je er zo over denkt, vraag ik me af hoe jij in de kerk zit, met je gedachten al bij smiddags ?
Harm-J schreef:Schelpje, heb je zelf niet in de gaten, dat je weinig of niet ingaat op inhoudelijke argumenten? Om nog maar niets te schrijven over de drogredenen die ik jou veelvuldig zie plaatsen.
Evelien schreef:schelpje3 schreef:@Evelien: eerst de HEER en dan het andere ?? Nou heel fijn dat er nog een uurtje op de zondagmorgen overblijft.
Ho ho,
dat zeg jij. Dat zijn niet mijn woorden en al helemaal niet mijn daden.
Als ik op de zondagmiddag een feestje heb zit ik echt niet tijdens de dienst met de gedachten bij dat feestje.
schelpje3 schreef:Ik zag eens een ouderling kort voor het einde van de dienst zitten huilen.
Ik sprak hem in die week erna.
Ik vroeg: waarom moest u nu zo huilen ?
Hij zei: ik heb niks van de hele preek gehoord, ik was in gedachten bezig met het nieuwe tuinhuisje, wat ik deze week in elkaar zou gaan zetten.
Toen de dominee Amen zei, schrok ik op.
Hoe vaak zitten wij (ik net zo goed hoor) niet in de kerk, onze gedachten dwalen af. Je hoort iets, je ziet iets, zeker als er iets op stapel staat.
Maar als ik van jou lees eerst de Heer en dan.... geef je dus te kennen dat daarna gewoon van alles kan.
Dat is dan toch wel een beetje jammer. Kijk, dat je er zelf niet om geeft is prima, maar er zijn een hoop mensen die dat wel - en gewoon op een gezonde manier - doen. Nu lijkt het net of je hen hun pleziertje niet gunt.
Dus dat de (overdreven) voorstanders van het WK sommige Christenen ergeren maakt niet uit. Maar als je zegt dat je hoopt dat deze gekte snel voorbij is (omdat je vind dat je Koning voorbijgelopen word bijv.) dan gun je opeens een ander zijn pleziertje niet.
Je had het dan wel niet tegen mij maar toch reageer ik er even op: ik gun een ander alle plezier van de wereld! Echt waar! Namelijk het ECHTE PLEZIER! Dat wens ik iedereen van harte toe.
En als ik er al plezier in had gehad dan had ik dat spontaan niet meer na Elbert zijn reactie, ik vind he theel reeel wat hij schrijft. Zo is het inderdaad. En natuurlijk zeg ik nu NIET dat je geen plezier mag beleven aan aardse dingen, je mag ook van het leven genieten natuurlijk het is ons gegeven! Ik heb het hier over het WK, waar hoeren hun geld aanverdienen en voetballers vereerd worden maar blijkbaar vergissen sommige Christenen zich (en dat doe ik zelf ook wel eens hoor, beste mensen) in de 'vrijheid in Christus', je bent als Christen 100% vrij....in CHRISTUS!
Dorah schreef:Het valt me op dat er nauwelijks wordt gereageerd op wat hij aanhaalt m.b.t. de problematiek die er in Zuid-Afrika speelt. Dit jaar kijk ik voor het eerst bewust niet naar de wedstrijden. Ik walg ervan als ik berichten lees als: 'veel extra prostituees ingezet'
, een bepaalde bierbrouwer die hoofdsponsor is, een andere bierbrouwer die blonde vrouwen geld en tickets geeft om tijdens een wedstrijd in strakke oranje jurkjes met merknaam erop te gaan 'dansen'.
Of een bericht in Trouw, waarin aan een zwarte vrouw wordt gevraagd waarom ze het Zuid-Afrikaanse lied meezingt. Nou, tijdens het WK wordt er namelijk niet afgeslacht, dan is Zuid-Afrika één...
Als ik kijk naar de hoeveelheid kratten bier die er in de supermarkt worden verkocht...
Afgelopen maandag rond vier uur moest ik nog wat boodschappen doen. De mannen die ik in de winkel tegenkwam, stonken allemaal (ik overdrijf niet) naar alcohol. Gezellig hoor, moet allemaal kunnen.
Oh ja, na een overwinning van Zuid-Korea vlogen de condooms de winkels uit. Mannen wilden 'spontaan de overwinning met hun vrouw vieren'..??
En wat te denken van het gegeven dat veel mannen vrij hebben genomen voor de eerste wedstrijd? Bij sommige bedrijven lagen de werkzaamheden gewoon bijna stil omdat zoveel mensen hadden vrijgevraagd. Het schijnt de economie ongeveer 100 miljoen euro te kosten. Ach ja, moet kunnen toch?
En dan spreek ik nog niet over de gekte die ontstaat. Vorig jaar ben ik naar een (wetenschappelijke) lezing geweest over de kenmerken van religie. O.a. WK-voetbal werd vergeleken met religie. En wat bleek? Er zijn wel erg veel overeenkomsten te noemen. Er zijn bijvoorbeeld echt mensen die enorm kwaad, chagrijnig of down worden als Nederland niet wint, er wordt uitbundig feestgevierd als Nederland wel wint.
Evelien schreef:schelpje3 schreef:@Evelien: eerst de HEER en dan het andere ?? Nou heel fijn dat er nog een uurtje op de zondagmorgen overblijft.
Ho ho,
dat zeg jij. Dat zijn niet mijn woorden en al helemaal niet mijn daden.
Als ik op de zondagmiddag een feestje heb zit ik echt niet tijdens de dienst met de gedachten bij dat feestje.
Evelien schreef:grinnikt nog steeds..... Als ik nu naar buiten kijk zie ik bij mijn Turkse overburen oranje vlaggetjes hangen. Heb hier heerlijk om gelachen toen hij die vlaggetjes ging ophangen.
Op zondag voetbal kijken? niks mis mee. Ik zeg altijd: Eerst de HEER en dan het andere. Maar dat is niet alleen op zondag zo. Ook door de weeks.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten