ajl schreef:ik dus ook niet. Ook al worden je kinderen ouder en groter, de zorg van een moeder blijft altijd. het onbezorgde van nog geen kinderen komt gewoon niet meer terug.
Mantelzorg zie ik an ook niet als jezelf ontwikkelen, maar meer als een 'verplichting' naar anderen toe. Dat is niet iets van jezelf. Ook met studies die je thuis doet, blijf je alleen maar in je eigen wereldje hangen. Met een eigen leven bedoel ik een baan waar je niet moeder, dochter, vrouw van bent, maar waar ik echt mijzelf kan zijn, zonder te denken aan boodschappen, kinderen, huishouden, eten koken etc en andere verplictingen. Daarom ben ik superblij dat ik niet superjong moeder ben geworden.
)
Ik was 26 toen ik moeder werd, dus ook niet heel jong.
Mantelzorg is wel jezelf ontwikkelen hoor !
Toen ik er middenin zat niet, maar achter bezien, ja, een hele waardevolle periode die ik voor geen goud had willen missen.
Ik zag het niet als een verplichting, maar als een daad van liefde tov mijn ouders, ik woonde vlakbij hen, en het ging automatisch.
We moeten eens af van het idee dat alleen een betaalde baan of studie jezelf ontwikkelen is.
Er zijn heel veel gebeurtenissen waardevol, vergeet dat niet.
Je wordt gevormd, door al hetgene wat je meemaakt.