Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor LauraC » 14 jun 2010 12:14

Sterretje schreef:Gefeliciteerd Schipje.. eerste verjaardag is bijzonder he!

Anna Sofie eet bijzonder goed. Maar als ze geen zin heeft dring ik niets op. Dan maar niet.
Ga dan niet direct een alternatief (fruit of yoghurt) geven. Dat doe ik wel iets later. Anders wordt het nog beloond ook :-oo

Maar ze wil tegenwoordig geen broccoli meer eten. (eerst at ze het niet maar 'vrat' ze het)
En ze eet wel gewoon paprika maar als ze het in een groentetaart heeft haalt ze het eruit ](*,)

Ach... fruit is voor haar snoep, zo lekker vindt ze het. Ik ben blij dat we nog niet aan snoep e.d. begonnen zijn. Ze krijgt nu af en toe een Nijntjekoekje en verder rijstewafels of snoep als tussendoortje.

Afgelopen zaterdag vierden we mijn man zijn verjaardag met een tuinfeest. We hadden een chocoladefondeu.. Anna Sofie heeft genoten. Ik heb maar voor een keer gedaan alsof ik het neit zag.. soesjes, lange vingers, spekjes.... (moest me er echt overheen zetten om het haar te laten eten 8) )

Hahaha, jij lijkt wel een beetje op mij qua eten Sterretje ;) Zaterdag hadden we als toetje aardbeien, frambozen en meringue (soort van schuimgebakje) en Michael ruilde zijn hele meringue om voor papa's aardbeien :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jun 2010 12:30

Hugo is ook bezeten van fruit, helemaal nu Cato aan de fruithap is begonnen, dan staat hij echt naast haar te stuiteren voor een 'happie'. Snoep heeft hij tot op heden ook niet gehad en eigenlijk wil ik daar nog zo lang mogelijk mee wachten. Wat Hugo wel heel lekker vindt, is een plakje ontbijtkoek of een volkoren biscuitje.

Broccoli wilde Hugo pas ook niet eten, want hij wilde geen bomen eten :lol: Toen ik er een prakje van had gemaakt, ging het wel naar binnen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jun 2010 13:11

Als je echt goed fruit heb (geen melige appels etc) dan is dat ook heerlijk. Wij kunnen er hiet (als volwassenen) al niet genoeg van krijgen. hmmm. Zaterdag lekker grote aardbeien gekocht (2 bakjes voor 6 euro) en die zijn toch lekker.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 14 jun 2010 13:26

Evelien schreef:Zaterdag lekker grote aardbeien gekocht (2 bakjes voor 6 euro) en die zijn toch lekker.

O Evelien, Wat zijn ze duur bij jullie?!
Hier haal ik ze uit de kas voor 1,50 de pond!
Is er een kas o.i.d. bij jullie in de buurt waar je kan kopen?
Alles wat ik bij kwekers/fruittelers e.d in de buurt kan kopen, koop ik daar.
Dat scheelt echt vele euro's!

Onze kids zijn gek van aardbeien, we eten ze echt met grote regelmaat. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jun 2010 13:28

geen idee ze komen bij de groenteboer vandaan. Ze zijn mega lekker en goed. Beter dan van de supermarkten en de groenteboer hier om de hoek. Dit waren wel enorm grote bakjes.

Maar goed ik betaal liever meer voor fruit dan snoep/chips/cola etc.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 14 jun 2010 13:40

MissF schreef:Gefeliciteerd Lenthe!

ajl, daar ben ik het mee eens hoor, als ze wat ouder zijn moet het idd gewoon. Of zelf op laten scheppen als ze nog wat ouder zijn, en dat gewoon eten.
Wij mochten vroeger 2 groenten die we niet hoefden te eten, en 2 waar we appelmoes bij mochten. Dat stond keurig op een briefje die in de la lag, en als we dachten dat een broertje/zusje eens loog dat ze die groente niet hoefde, dan pakten we het briefje erbij ;) Dat werkte ook best.

Jurian eet gelukkig ongelooflijk goed fruit, dat eet hij het liefst de hele dag, dus zijn vitaminen krijgt hij wel binnen.

haha, zo ging het bij ons ook =D>
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jun 2010 15:05

Matteo heeft nu 40,3.. hij slaapt nu net even.. heel onrustig.. hij was net duizelig (alles djaait mama) en heeft buikpijn en last van hoesten..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jun 2010 15:52

moet koorts eigenlijk zakken door paracetamol en zo ja hoeveel?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 jun 2010 16:09

de koorts moet zakken met pcm, hoeveel is niet te zeggen want ieder kind is anders. Heb je een sup of tabletten? 2 tabletten van 500mg = 1 sup (1000mg) maar het lijkt mij dat kinderen geen 1000mg krijgen.... tenminste niet op zo'n jonge leeftijd. Sterkte! Matteo had een tijdje geleden ook zo'n koorts! Is het nu hetzelfde of weet je het niet? Vervelend dat hij (weer) ziek is!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 14 jun 2010 16:15

trijntjejohanna schreef:moet koorts eigenlijk zakken door paracetamol en zo ja hoeveel?

Wat vervelend joh, zo ziek...koorts is een afweermiddel, dus hij ´vecht´ ergens tegen...
maar meer dan 40 graden is veel..
koorts moet zakken, zetpil werkt beter dan tablet, hoeveel het moet zakken weet ik niet, sorry!
Sterkte hoor! En als je het niet vertrouwd, bel de huisarts!!
Beter te veel gebeld dan te weinig!
Je moedergevoel is de beste raadgeefster!!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 14 jun 2010 19:27

Nog gefeliciteerd met Lenthe :D

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 jun 2010 21:32

`s avonds loopt de koorts vaak omhoog,door een zetpil 240 mg hoor ik vaak dat het dan wel rond 1 graad zakt.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 jun 2010 21:43

Koorts moet wel zakken met pcm, maar vaak pas na meerdere. Geef het maximale wat hij mag hebben. Na een dag pcm moet het zeker helpen want dan is er een spiegel opgebouwd. Beterschap!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 jun 2010 22:20

Nog gefeliciteerd met Lenthe!

Markus wordt morgen alweer 6 jaar. Hij heeft zo'n zin in zijn verjaardag en nu heeft hij (en onze andere kinderen) ook nog de hele dag vrij want morgen gaan de hoogste groepen op schoolreis.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 jun 2010 22:22

Lenthe, nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag! Heb je leuke cadeautjes gehad?

Tj, beterschap voor je mannetje. Ik hoop dat hij gauw opknapt.

Hihi, ik kwam er vandaag achter dat Timon alle getallen van 0-9 herkent. Alleen de 1 en de 7 verwisselt hij nog weleens. En de 10 snapt ie ook nog niet, dat is 1-0 volgens hem. Nu gaan we dus maar aan de letters beginnen :mrgreen:

Oh, Markus, jij ook alvast gefeliciteerd!!

Terug naar “Archief”