Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor MissF » 12 jun 2010 07:26

Pff, wat een tegenslag Laura! Sterkte!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 14 jun 2010 15:09

mamavansophie schreef:
Ik heb overigens afgelopen week zowel de SGJ als de plaatselijke pleegzorg organisatie eens gebeld, om te checken of er niets voor ons was. Niet nu direct, maar we zijn weer even onder de aandacht, dus wie weet....

bij ons komt er waarschijnlijk via een omweg een kindje in huis van nog geen jaar...
Psalm 25:2 (ber.)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 jun 2010 15:51

spannend! Hoe dat zo ineens Saartje?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 jun 2010 18:34

Wow Saartje, dat is spannend!
Is dit dan wel via pleegzorg of doen jullie dat zonder een instelling?
Weet je ook al per wanneer?

Wij hopen in okt naar de infoavond van pleegzorg te gaan.
De datum is al een aantal maanden bekend en ik moet bekennen dat ik toch wel erg naar okt uit kijk.
Zou het zo mooi vinden als er eindelijk eens actie kan worden ondernomen om voor een kindje te mogen zorgen!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 14 jun 2010 20:31

ik kan er niet al te gedetailleerd op in gaan ivm privacy, maar wel iets meer. Pleegzorg is altijd al iets wat we wilden, alleen pas nadat we een eigen gezin gevormd zouden hebben met kinderen, natuurlijk of wel via adoptie. Maar dit meisje ken ik al, en het voelt als op onze weg geplaatst. Nu loopt het wel gewoon via pleegzorg, al gaat het allemaal wat sneller dan normaal gesproken.... Dit is in 5 minuten iets samengevat waar we al heel lang over denken, bidden, overleggen enz enz...
Psalm 25:2 (ber.)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jun 2010 16:50

Fijn saartje, dat jullie hopelijk snel een kleintje hebben om voor te mogen zorgen!
Helaas vandaag van de SSAFA gehoord dat zij ons liever ook pas over 1-1,5 jaar jaar willen zien. Ze zei min of meer dat we onszelf in de vingers hebben gesneden door Michael zo jong te krijgen, waardoor het '2 jaar leeftijsverschil tussen kinderen' uitloopt op minstens 4 jaar wachten voor ons :? 'k Weet nog niet zo goed wat wij nu gaan doen...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 jun 2010 17:06

Wat een stomme gedachte, dat je jezelf in de vingers zou hebben gesneden... Michael hoort bij jullie, punt.

Ik snap natuurlijk wel wat ze bedoelen. Wanneer je 2 jaar leeftijdsverschil hanteert en er zijn geen hele jonge kindjes... tja, dan kunnen ze natuurlijk niets voor jullie betekenen. Wat lijkt me dit moeilijk. Je bent zo toe aan een tweede kindje, je verlangt er zo naar en er is gewoon plaats en liefde voor in jullie gezin. Dan is dit echt moeilijk.

Je weet nog niet zo goed wat jullie gaan doen. Wat bedoel je daar precies mee? Pleegzorg toch als optie? Andere mogelijkheden? Wat zijn nog eventuele dingen die jullie kunnen ondernemen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jun 2010 17:14

Tsja, rationeel gezien begrijp ik het ook wel....maar in mijn hart doet het wel erg zeer! Ik ga het eerst maar eens aan manlief vertellen. Daarna kunnen we kijken om evt 'zelfstandig' te gaan, nl een adoptie bureau dat door andere instanties wordt gesubsidieerd, maar het 'probleem' daarvan is dat zij uiteindelijk 'hun' kinderen van de council krijgen dus dat zijn ook weer oudere kinderen. Het lijkt er dus een beetje op dat de deuren worden gesloten op adoptiefront voor de komende 1,5-2 jaar. Pleegzorg moeten we goed over nadenken want ik denk niet dat ik daar emotioneel gezien sterk genoeg voor ben. Ik ga me denk ik veel te veel hechten aan zo'n kindje en om het dan weer te laten gaan....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 jun 2010 17:25

Ik snap je helemaal. Precies de reden, waarom wij ook niet voor pleegzorg hebben gekozen. Dat kan ik gewoonweg niet.

Sjonge. 1,5-2 jaar wachten. Dat voelt als een eeuwigheid. Want het is gewoon lang :(
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 jun 2010 17:34

en is dat dan 2 jaar wachten voor je je weer in mag schrijven?
en hoelang duurt het dan gemiddeld genomen daarna voordat er ook daadwerkelijk een kindje aan je wordt toegewezen?

moeilijk zeg... :(
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jun 2010 17:42

Ja, 2 jaar voordat we weer het traject in mogen. Daarna duurt het +/- 1 jaar om goedgekeurd te worden en dan is het wachten totdat er een match is. Daar is verder niets over te zeggen maar ik denk dat Michael al wel op de basisschool zal zitten eer er een brusje komt...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 jun 2010 17:47

He, wat jammer Laura!

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 15 jun 2010 21:10

Wat jammer Laura.

Maar als je dus weer een kindje mag adopteren dan is de kans toch niet zo groot dat je weer een baby krijgt? En als Michael 4j is en je krijgt een kindje van 2 jaar. Dan hebben ze nog een nette leeftijdsverschil. Is dat dan niet daarom dat je nog even moet wachten?
Ik probeer beetje in te zien waarom ze het zo doen, snap wel dat voor jullie niet leuk is.
Leef je droom.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 jun 2010 20:05

Jammer Laura. Wat duurt wachten dan lang.
Veel sterkte.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 19 jun 2010 20:36

phoe, laura wat moeilijk zeg.... Heb echt met jullie te doen....
Ik vind het wachten op een (pleeg)kindje voor ons nu ook al zo lang duren. In totaal wachten we alweer 1,5 jaar. Niemand die het aan je ziet. Maar het knaagt wel soms...(enne, pleegzorg kan dus helaas ook heel lang duren. Het kan zeer snel gaan, maar ook helemaal niet zoals bij ons dus het geval is nu).

Saartje, netwerkpleegouders dus? Is alles wel een beetje geregeld? Wij zijn (ook) netwerkpleegouders geweest en dat is een lang, lang en moeilijk verhaal geweest. Niemand die het kind in zijn bestand wilde opnemen, dus geen hulp, dus geen vergoeding etc.
Mocht je vragen hebben, dan mag je me altijd prive een berichtje sturen, hoor. Enne, succes met alles natuurlijk!

Tuinfluiter, spannend! jammer dat jullie nog zo lang moeten wachten he... Maar goed, je kunt in ieder geval aftellen. is het bij de SGJ of een lokale vvp?
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Terug naar “Archief”