VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2010 15:15

schelpje3 schreef:Wat heb ik geschreven ? Hij zit bij een vriendje voetbal te kijken, dat snap ik best.
Ik zit niet met de gordijnen dicht, niet te prevelen !
Iedere ouder die op een uitslag zit te wachten van een ziek kind, weet wat ik bedoel als ik zeg: dat je zo dankbaar kunt zijn voor ONVERDIENDE zegening.

Eerst dit: ik ben erg blij dat de uitslag van je zoontje zo positief was, schelpje, laat daar geen twijfel over zijn.

Maar ik moet zeggen dat ook ik even verbaasd was toen ik je stukje las hoor. Stel dat ie nou géén voetbal was gaan kijken (is toch leuk, met een vriendje wat tijd doorbrengen, maar goed), maar thuis in zijn eentje met zijn lego had zitten spelen, was ie dan meer of minder dankbaar geweest? Is thuis zitten op de een of andere manier beter dan ergens anders zitten?

Het komt zo over dat er een soort lijstje is waaraan dankbaarheid kan worden afgemeten, onderverdeeld in locaties en activiteiten. Ik kreeg ook het beeld van met de gordijnen dicht bidden tot je een ons weegt. Zo ben je niet, schrijf je, maar toch komt het erg vaak zo op me over. Dat geeft verder niks, maar ik vraag me af waar dat verschil dan vandaan komt.

Sorry als ik dit op refoweb zet ! Had geen idee dat er zoveel andersdenkenden zijn hier.

Niet zo passief-aggressief zitten doen hoor, dat staat je niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2010 15:18

Harm J: ik heb het gelezen ! 3 x zelfs.
Maakt niet uit of het hypothetisch is. Het was een rare opmerking: het zal je moeder maar wezen.....
Ik plaats hier als antwoord toch ook niet op : het zal je vader maar wezen.....

Fijn dat ze gewonnen hebben, op naar de volgende wedstrijd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2010 15:18

Spons schreef:Wie zegt dat het onverdiend is ? kunnen wij dat bepalen ? Misschien doe je wel goede werken in de ogen van God en je kind ook ! Zonder dat wij dat zien ! Dat is altijd zo lastig om over te oordelen !

Dat is een stukje refomatorisch gedachtengoed, Spons, wat je niet per sé hoeft te bevechten. De mens kan zelf NIKS doen, en verdient zeker NIKS. Al het enigszins positieve wat de mens mee maakt is puur genade.

Je hoeft het niet eens te zijn met die gedachtegang, dat ben ik zelf ook niet, maar heel vreemd is het niet om dit op een refo-site te lezen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2010 15:22

Nou Mortlach, voor lego is hij te oud :wink: Voorzover je te oud kunt zijn dan.
Ik zocht hier op refoweb gelijkgestemden, die heb je hier in mijn omgeving niet.
Ik zou dit niet op een ander forum zetten.
Het was gedachte van mezelf, NIET uitgesproken naar mijn kind.
De goede uitslag kwam totaal onverwacht, hij zou eigenlijk opgenomen moeten worden in het zknhs.
Ken je dat gevoel dan ? Net alsof je positieve dreun krijgt ? Nou ja, een zet meer.
Ik leg niks op aan dat kind. Misschien dat hij later zegt hoe blij hij was.
Hij is gewend aan goede berichten, maar ook aan slechte !
Het valt me alleen steeds weer op, als je je kwetsbaar en open opstelt hier, je meteen allerlei "zure" opmerkingen krijgt.
Daarom mijn opmerking: die volgens jou passief-agressief is.
Een goeie trouwens ! Past heel goed bij mij nl. Ik ben totaal niet agressief, maar kan wel scherp zijn.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2010 15:42

schelpje3 schreef:Nou Mortlach, voor lego is hij te oud :wink: Voorzover je te oud kunt zijn dan.
Ik zocht hier op refoweb gelijkgestemden, die heb je hier in mijn omgeving niet.
Ik zou dit niet op een ander forum zetten.
Het was gedachte van mezelf, NIET uitgesproken naar mijn kind.

Het was gewoon een wat vreemde opmerking, alsof het "beter" was geweest als, ja, als wat eigenlijk? Wat had je zoon dan moeten doen om dankbaar te zijn, behalve thuis zitten? Bij een vriendje voetbal kijken betekent ook niet direct dat ie niet dankbaar is, natuurlijk.

Het valt me alleen steeds weer op, als je je kwetsbaar en open opstelt hier, je meteen allerlei "zure" opmerkingen krijgt.

Dat is apart. Dat idee heb ik namelijk helemaal niet. Niet dat je zure opmerkingen krijgt als je je kwetsbaar opstelt, maar eigenlijk ook niet dat jij je zo kwetsbaar opstelt. Zo komt het in ieder geval niet echt over. Integendeel, posts hebben behoorlijk wat stekels als blijkt dat de mensen op refoweb niet zo reageren als je had gehoopt. Als je je kwetsbaar opstelt hou je de dingen bij jezelf. Dan ga je niet posten hoe "de anderen" het allemaal toch zo fout doen als ze een wedstrijd kijken.

Daarom mijn opmerking: die volgens jou passief-agressief is.
Een goeie trouwens ! Past heel goed bij mij nl. Ik ben totaal niet agressief, maar kan wel scherp zijn.

Passief-aggressief is geen positieve eigenschap hoor, integendeel zelfs. Het zijn van de steken onder water, subtiel duidelijk maken dat het merendeel van de mensen die het hier op refoweb erg gezellig hebben eigenlijk niet refo genoeg zijn.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 jun 2010 15:48

pannenkoek schreef:Kijk, dus de onderwijs inspecie heeft zelf de ruimte gegeven. Wat een zotternij!!

Dat betwijfel ik. Mijn directeur gaf namelijk aan dat de tijd die besteed wordt aan voetbal kijken gecompenseerd moet worden. Of het moet binnen een project passen.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 14 jun 2010 16:02

Evelien schreef:
jeepeecee schreef:johan zit te kijken en die zei van wel :?:

de keeper kopte hem in z'n eigen doel.

Wat een domheid...en dat noemen ze een sport :shock: :?
en daar moet alles voor wijken :-k

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 14 jun 2010 16:04

Schelpje, fijn die goede uitslag! begrijp je reactie wel hoor!
maar als je verwacht op REFOweb te zitten heb je het mis!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 jun 2010 16:09

schelpje3 schreef:@Spons: goede werken ? Dat klinkt als r.k.

Nou laten we een ding voorop zeggen, ik ben absoluut geen katholiek, Ik vindt het pers. maar raar dat ze een paus als leider hebben, die bovendien nogal erg uit deze tijd is.. en dan hebben we het niet over de andere kwalijke zaken die daar spelen !

Heb uw naaste lief als u zelf ? ken je wel toch ?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2010 16:12

Spons schreef:

Nou laten we een ding voorop zeggen, ik ben absoluut geen katholiek, Ik vindt het pers. maar raar dat ze een paus als leider hebben, die bovendien nogal erg uit deze tijd is.. en dan hebben we het niet over de andere kwalijke zaken die daar spelen !

Heb je me nog steeds niet uitgelegd hoe goede werken een reformatorisch gedachtegoed kunnen zijn.
In de r.k. kerk hebben ze het nl altijd erover, je kunt je zaligheid verdienen.
Wij toch niet ?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 14 jun 2010 16:17

schelpje3 schreef:Harm J: ik heb het gelezen ! 3 x zelfs.
Maakt niet uit of het hypothetisch is. Het was een rare opmerking: het zal je moeder maar wezen.....

Het maakt nog al wat uit of iets hypothetisch is geschreven of niet, wat zoveel kan betekenen als op veronderstelling berustend. Het had anders kunnen liggen als ik het in het midden gelaten had of het wel of niet hypothetisch bedoeld was.
Daarbij schreef ik duidelijk dat het ging bij mijn woorden van: "Het zal je moeder maar wezen", dat het een gedachte van mij was. Waarmee ik reageerde op jouw gedachte van: "Ik snap dat wel, maar wat zou het toch groot zijn als hij hier in huis zat, dankbaar jegens de HEERE die zo onverdiend Zijn zegen gaf vanmorgen", wat jij er overigens "eerst" niet bij schreef dat het een gedachte was.

Het valt mij een wat op, dat jij snel Jouw stekels op lijkt te zetten, als iemand het niet met jou eens. Dat het een refo-forum is wil m.i. niet zeggen dat je het allemaal eens met elkaar moet zijn. Lees: gelijk gestemd. Een forum is m.i. iets waar je over bepaalde zaken kunt/mag discussiëren. Zou het gaan om een plek waar iedereen het met elkaar eens is, dan zou dat geen forum meer (mogen) heten. Het is trouwens een utopie om te denken dat zulk een plaats bestaat.

Daarbij mag je wel van de deelnemers verwachten op een reformatorisch forum, er respect wordt geboden, voor de of een reformatorische grondslag. Één en ander wil m.i. niet zeggen dat je dan bepaalde discussie regels kunt ontduiken, zoals een mening neerplempen, zonder te onderbouwen waarom je iets vindt, of op welke gronden, bronnen je tot een mening bent gekomen. Net zo goed als iemand van Reformatorische grondslag respect heeft te tonen, voor iemand die, die grondslag niet deelt, maar zich wel houdt aan de forum, gangbare discussieregels.

E.e.a geldt ook m.b.t het onderwerp van dit topic: " VOETBALGEKTE: wat doet het jou?". Dat jij van alles opwerpt, dat het kijken naar voetbal, duivelswerk zou zijn, zonder dit op een goede manier, te onderbouwen, waarom jij dat vind, hoe jij tot die conclusie gekomen bent, op wat voor gronden etc etc.. Daarbij verwijt jij mensen nogal wat door bepaalde stellingnames die jij inneemt. Dit discussiert niet lekker. Het zal er eerder toe leiden dat andere mensen ook hun stekels op zetten, er op de man, vrouw gespeeld gaat worden etc..etc..
Laatst gewijzigd door Harm-J op 14 jun 2010 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 jun 2010 16:20

J.A. schreef:
Evelien schreef:
jeepeecee schreef:johan zit te kijken en die zei van wel :?:

de keeper kopte hem in z'n eigen doel.

Wat een domheid...en dat noemen ze een sport :shock: :?
en daar moet alles voor wijken :-k

Dom . tjsa het schijnt dat die bal niet helemaal lekker ligt op de voet , kan er niet over oordelen ik voetbal niet dus heb geen ervaring er mee !
Dus tsja dat kan gebeuren, net als ik een tennisbal naar jou gooi, jij hem op moet vangen en uit je handen glipt... is dat dan dom ? eerder een onhandigheid !

En alles wijken ? ik denk dat dat wel mee valt, winkels waren open, arbeiders werkten door op de bouw, en politie brandweer, ziekenhuis , verpleeginstellingen werkte ook, zelfs de postbode liep op straat te werken toen ik keek !

Ik denk dat er een wereld van verschil is tussen een wk of ek voetbal, qua gevoel op straat, en bijbehorende bij (ellendig )zonder heden en de normale competitie !

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 jun 2010 16:25

schelpje3 schreef:
Spons schreef:

Heb je me nog steeds niet uitgelegd hoe goede werken een reformatorisch gedachtegoed kunnen zijn.
In de r.k. kerk hebben ze het nl altijd erover, je kunt je zaligheid verdienen.
Wij toch niet ?

even een kleine zijsprong !

Ik zeg niet dat als ik braaf alle cathecesatie volg, elke bijbelkring, en elke kerkdienst bezoek, 3 x bid en dank op een dag en studeer dat ik zalig wordt ! maar volgens mij is het wel de bedoeling (even in jip en janneke taal ) dat we goed zijn voor onze medemens, het is niet aan ons om te oordelen of dat we dat goed doen ! Moeten we dan maar mensen op straat laten liggen als ze een ongeluk hebben gehad met een fiets, geen deur meer open doen voor iemand, iemand niet helpen met bv verhuizen omdat hij geen geld heeft, niet met iemand in discussie gaan over het geloof, want tenslotte heeft persoon X het enige ware geloof en is de rest niet meer te redden , ze zijn toch al verloren dus waarom zou ik vertellen over Jezus de verlosser, die gestorven is voor onze zonde ,

En moet ik er nu maar op los leven nu Jezus gestorven is voor onze zonde ? volgens mij werkt dat zo namelijk niet !

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 14 jun 2010 16:26

Spons schreef:En alles wijken ? ik denk dat dat wel mee valt, winkels waren open, arbeiders werkten door op de bouw, en politie brandweer, ziekenhuis , verpleeginstellingen werkte ook, zelfs de postbode liep op straat te werken toen ik keek !

Er liep hier zelfs een postbode rond met een Beesiepet op zijn hoofd, of het is uniform technisch is toegestaan weet ik niet? Daarin tegen vond ik het best leuk om te zien.... Het fleurt het straatbeeld tenminste een beetje op. :lol:
Waarom alleen op Koninginne dag alles oranje... Ik geniet er met volle teugen van, als zou het niet om de wedstrijden gaan, dan wel om het opgefleurde straatbeeld. Het is weer eens wat anders...
Laatst gewijzigd door Harm-J op 14 jun 2010 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2010 16:26

Harm-J schreef:
schelpje3 schreef:Harm J: ik heb het gelezen ! 3 x zelfs.

Het maakt nog al wat uit of iets hypothetisch is geschreven of niet, wat zoveel kan betekenen als op veronderstelling berustend. Het had anders kunnen liggen als ik het in het midden gelaten had of het wel of niet hypothetisch bedoeld was.
Daarbij schreef ik duidelijk dat het ging bij mijn woorden van: "Het zal je moeder maar wezen", dat het een gedachte van mij was. Waarmee ik reageerde op jouw gedachte van: "Ik snap dat wel, maar wat zou het toch groot zijn als hij hier in huis zat, dankbaar jegens de HEERE die zo onverdiend Zijn zegen gaf vanmorgen", wat jij er overigens "eerst" niet bij schreef dat het een gedachte was.

Het valt mij een wat op, dat jij snel Jouw stekels op lijkt te zetten, als iemand het niet met jou eens. Dat het een refo-forum is wil m.i. niet zeggen dat je het allemaal eens met elkaar moet zijn. Lees: gelijk gestemd. Een forum is m.i. iets waar je over bepaalde zaken kunt/mag discussiëren. Zou het gaan om een plek waar iedereen het met elkaar eens is, dan zou dat geen forum meer (mogen) heten. Het is trouwens een utopie om te denken dat zulk een plaats bestaat.

Daarbij mag je wel van de deelnemers verwachten op een reformatorisch forum, er respect wordt geboden, voor de of een reformatorische grondslag. Één en ander wil m.i. niet zeggen dat je dan bepaalde discussie regels kunt ontduiken, zoals een mening neerplempen, zonder te onderbouwen waarom je iets vindt, of op welke gronden, bronnen je tot een mening bent gekomen. Net zo goed als iemand van Reformatorische grondslag respect heeft te tonen, voor iemand die, die grondslag niet deelt, maar zich wel houdt aan de forum, gangbare discussieregels.

Excuus Harm J als ik je dus verkeerd begrepen heb !
Ik heb het echt anders gelezen.
Ik zet geen stekels op als iemand het niet met me eens is, maar als je als "andersdenkende" hier op het forum bent en je wordt getypeerd. Misschien lees ik wel te scherp. Dat zou kunnen.
Je bent nogal snel te "refo", zo komt het althans op mij over.
Niet alleen op forum, maar ook de vragenrubriek.
Als het nu PKN web, of christelijk web had geheten, had ik idd kunnen verwachten dat er vogels van allerlei pluimage op zitten.
Op refoweb kan dat natuurlijk ook, iedereen mag lid worden.
Ik zie dat refo gewoon niet zo vaak terug.
Ik heb al zoveel voorbij zien komen, wat niet refo is.
Dat moet dus allemaal kunnen.
De gekte: wat doet het jou ? Nou dat dus, wat ik eerder zei. Een stukje eenzaamheid.

Terug naar “Archief”