VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

linde
Kapitein
Kapitein

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor linde » 14 jun 2010 14:10

eigen doelpunt was dat van denemarken, maar nu mag er inderdaad wel getoeterd worden
PaSaP Hoogh!!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 jun 2010 14:11

schelpje3 schreef:Schrik hier eerlijk ook wel, dit is refoweb, maar de tegenstanders van de sportgekte (niet alleen voetbal !) zijn veruit in de minderheid. Alle argumenten worden uit de kast getrokken om maar te zeggen dat WE niet gek zijn, WE slechts kijken enz.
In diverse tuinen hier in de buurt, zitten grote groepen mensen "gezellig" met zn allen te kijken. Mn katten komen iedere keer met dikke staarten naar binnen, vanwege de toeters die te pas en te onpas gebruikt worden. En er is nog niet eens een doelpunt gevallen. Ik kijk niet, maar weet ong het verloop v.d. wedstrijd.
1 van mijn kinderen heeft vanmorgen een goede uitslag in het zknhs gekregen. Ik heb hier stilletjes voor zitten danken. Het was nogal onverwacht. Door het geroep en getoeter heen !
Hetzelfde kind zit nu bij een vriendje voetbal te kijken. Ik snap dat wel, maar wat zou het toch groot zijn als hij hier in huis zat, dankbaar jegens de HEERE die zo onverdiend Zijn zegen gaf vanmorgen.
Dus eigenlijk ben ik gewoon een beetje verdrietig, als ik zo om me heen kijk.
Het lijkt wel of ik de enige ben die niet kijkt.
Gisteren vertelde de dominee over een voetballer uit Katwijk.
Hij kreeg een dwarslaesie.
Toen de ds bij hem kwam, kort daarna, kon de voetballer getuigen, dat God hem stilgezet had.
Hij dankte daarvoor, " anders had ik me doodgehold dominee", zo zei hij !
Kijk, en DAAR word ik nou stil van !

kijk en persoonlijk vindt ik dat nu maar weer bangmakerijk, om op deze manier mensen de kerk in te krijgen !

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2010 14:24

em_ma schreef:@ Mortlach: ik denk/vind dat het overgrote deel van de Nl bevolking doorschiet, daarom spreek ik over WE.

Hoe komen we over als christenen als we alle ins en outs weten over voetbal? Dat nog beter kennen dan een bepaald bijbelboek.

Als net echte mensen?

Dan voel ik het schaamrood naar mn kaken stijgen.
We weten best dat rondom dit WK genoeg dingen gebeuren waar je als christen echt niet achter kan staan, zie mijn vorige posts. Moet je je er dan zo in verdiepen? Hoe komt dat over naar de buitenwereld?...

Als mensen die ook gewoon een lolletje weten te maken, en dan op de serieuze momenten weer serieus zijn?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 14 jun 2010 14:28

Spons schreef:kijk en persoonlijk vindt ik dat nu maar weer bangmakerijk, om op deze manier mensen de kerk in te krijgen !

Eens! Vooral de tekst:

schelpje3 schreef:Hetzelfde kind zit nu bij een vriendje voetbal te kijken. Ik snap dat wel, maar wat zou het toch groot zijn als hij hier in huis zat, dankbaar jegens de HEERE die zo onverdiend Zijn zegen gaf vanmorgen.

Deed bij mij de gedachte opkomen van: "Het zal je moeder maar wezen". Of een kind in huis dankbaar zou moeten zitten te zijn, mijn gedachte zou eerder zijn van, laat een kind, kind zijn. Sprak Jezus niet zelf van laat de kinderen tot mij komen... Lees: is het niet beter om een kinderlijk geloof te hebben, dan "hypothetisch" gesproken met de gordijnen gesloten, gebeden te prevelend, tot je een ons weegt... of gewoon God in je hart dankbaar te zijn, te genieten van een kind dat nog kan spelen, bij de buren tv kan kijken...

N.b.

2-0 voor Nederland..... Deze: :-({|= mag gezien worden als een vuvuzela viool, bij gebrek aan een vuvuzelatoeter smiley :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jun 2010 14:31

Die toetertjes zijn best irritant eigenlijk, maar wat zullen de fans met een enorm toegenomen longinhoud terug komen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 jun 2010 14:34

Harm-J schreef:
Spons schreef:kijk en persoonlijk vindt ik dat nu maar weer bangmakerijk, om op deze manier mensen de kerk in te krijgen !

Eens! Vooral de tekst:

schelpje3 schreef:Hetzelfde kind zit nu bij een vriendje voetbal te kijken. Ik snap dat wel, maar wat zou het toch groot zijn als hij hier in huis zat, dankbaar jegens de HEERE die zo onverdiend Zijn zegen gaf vanmorgen.

Deed bij mij de gedachte opkomen van: "Het zal je moeder maar wezen". Of een kind in huis dankbaar zou moeten zitten te zijn, mijn gedachte zou eerder zijn van, laat een kind, kind zijn. Sprak Jezus niet zelf van laat de kinderen tot mij komen... Lees: is het niet beter om een kinderlijk geloof te hebben, dan "hypothetisch" gesproken met de gordijnen gesloten, gebeden te prevelend, tot je een ons weegt... of gewoon God in je hart dankbaar te zijn, te genieten van een kind dat nog kan spelen, bij de buren tv kan kijken...

N.b.

2-0 voor Nederland..... Deze: :-({|= mag gezien worden als een vuvuzela viool, bij gebrek aan een vuvuzelatoeter smiley :mrgreen:

bedoel je zo iets HJ ? AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 14 jun 2010 14:41

Spons schreef:bedoel je zo iets HJ ? AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Jaaaa......!

2-0..2-0...2-0...... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingTooooooooooét

psst.... zijn ze er ook in het oranje?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 14 jun 2010 14:45

Jammer Spons dat je zo negatief tov. de zgn. zware kerken reageert en jammer dat ik meteen een stempel opgedrukt krijg.
Mensen uit lichtere kerken kunnen ook hun vraagtekens bij deze manier van omgaan met voetbal zetten.

@ Schelpje3: fijn die uitslag!
Ik voel met je mee, mn zusje krijgt zo de uitslag van de MRI-scan. Daar ben ik veel meer mee bezig!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2010 14:54

Harm-J schreef:

Eens! Vooral de tekst:

N.b.

Ik zal aan mijn kind vragen of hij blij is met zo'n moeder !
Wat heb ik geschreven ? Hij zit bij een vriendje voetbal te kijken, dat snap ik best.
Ik zit niet met de gordijnen dicht, niet te prevelen !
Iedere ouder die op een uitslag zit te wachten van een ziek kind, weet wat ik bedoel als ik zeg: dat je zo dankbaar kunt zijn voor ONVERDIENDE zegening.
Sorry als ik dit op refoweb zet ! Had geen idee dat er zoveel andersdenkenden zijn hier.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2010 14:54

Emma: veel sterkte hoor ! Hopelijk mag je zusje ook blij en dankbaar zijn !

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 jun 2010 15:05

em_ma schreef:Jammer Spons dat je zo negatief tov. de zgn. zware kerken reageert en jammer dat ik meteen een stempel opgedrukt krijg.
Mensen uit lichtere kerken kunnen ook hun vraagtekens bij deze manier van omgaan met voetbal zetten.

@ Schelpje3: fijn die uitslag!
Ik voel met je mee, mn zusje krijgt zo de uitslag van de MRI-scan. Daar ben ik veel meer mee bezig!

Is inderdaad fijn dat je uitslag niet negatief was ! (en dat meen ik, mijn kind is onderste boven binneste buiten gekeerd toen hij nog geen 3 maanden was dus weet wel hoe het er aan toe gaat in een ziekenhuis ! )

Emma , ik heb ook fam. in zwaardere kerken zitten, en ook vrienden , terwijl ik Hervormd convensioneel ben ! en dat is een andere discussie , ik probeer ook de nuance aan te brengen bij het voetbal , als voetbal je leven beheerst, en het wk boven alles gaat (meeleven en kijken kan , zolang je het in mijn ogen niet je persoonlijke leven en dat van huisgenoten / fam. ten koste gaat ) je gezin daardoor verwaarloosd of je respect verliest voor je medemens dan ben ik het er totaal mee eens, ! Echter. er zullen altijd wel van die idioten zijn die dat zo beleven , echter zijn er zat mensen die enthousiast zijn (of mag dat niet meer... ) en wel normaal kunnen functioneren !

Het schaatsen heb ik ook gevolgd, en de sfeer was daar ook heel leuk, ook in oranje enzo .. moeten we dat dan afkeuren ?

Het is echt niet zo dat ik niet na de kerk ga omdat er een voetbal wedstrijd is , dan is er nog zoiets als een video recorder, hd recorder en kan je het een andere dag nog bekijken !

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 14 jun 2010 15:07

schelpje3 schreef:
Harm-J schreef:

Eens! Vooral de tekst:

N.b.

Ik zal aan mijn kind vragen of hij blij is met zo'n moeder !
Wat heb ik geschreven ? Hij zit bij een vriendje voetbal te kijken, dat snap ik best.
Iedere ouder die op een uitslag zit te wachten van een ziek kind, weet wat ik bedoel als ik zeg: dat je zo dankbaar kunt zijn voor ONVERDIENDE zegening.
Sorry als ik dit op refoweb zet ! Had geen idee dat er zoveel andersdenkenden zijn hier.

Wie zegt dat het onverdiend is ? kunnen wij dat bepalen ? Misschien doe je wel goede werken in de ogen van God en je kind ook ! Zonder dat wij dat zien ! Dat is altijd zo lastig om over te oordelen !

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 14 jun 2010 15:11

schelpje3 schreef:Ik zal aan mijn kind vragen of hij blij is met zo'n moeder !

Lezen, lezen Schelpje!

Het ging mij om jij schreef, van wat jij van jouw kind "verwachtte" Jouw eigen woorden:
Hetzelfde kind zit nu bij een vriendje voetbal te kijken. Ik snap dat wel, maar wat zou het toch groot zijn als hij hier in huis zat, dankbaar jegens de HEERE die zo onverdiend Zijn zegen gaf vanmorgen.

Ik schreef niet dat jij met de gordijnen dicht zat te prevelen, ik gebruikte het woord "hypothetisch"! Natuurlijk mag je dankbaar zijn voor zulk een zegen! Waarom zou het trouwens onverdiend zijn? Is het misschien niet beter om dat soort dingen aan God zelf over te laten, aan Hem die het al beslist.

Nu weer terug naar de Voetbalgekte? Het is nog geen feest hier op straat, ik zie geen verdwaasde mensen rondspringen... 8-[ Het lijkt er toch een meer op dat alles weer zijn gewone gangetje gaat, Hollander eigen he, zullen we maar denken... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Harm-J op 14 jun 2010 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2010 15:13

@Spons: goede werken ? Dat klinkt als r.k.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 14 jun 2010 15:14

pannenkoek schreef:
TheKeimpe schreef:
pannenkoek schreef:Onze 2 oudste zitten op een vrijgemaakte school. Ze hebben een verkort lesrooster om daarna voetbal te kunnen kijken. Als ze dat niet willen moeten ze verplicht een andere film kijken. Dwaze school!!
Ik heb net een brief per mail gestuurd, ben benieuwd naar de reactie.

Tja, ik snap je bezwaren, al vrees ik dat je er weinig tegen in kunt brengen.
Wat laat je je kinderen trouwens doen?

Ik heb gezegd dat de op de gewone tijd naar huis mogen van mij.
Bij de oudste wilde niemand vb kijken, dus die verwacht ik eerder thuis. de 2e is normaal om half 3 vrij. Met verkort rooster om kw over 1 of zo. Hij komt om half 3 naar huis.
Ze geven eerst een verkort rooster, en daarna verplichten ze om vb of een andere film te kijken.

Ik heb net mail gekeken, heb nog niets gehoord.

Misschien kunnen we er ook weinig tegenin brengen, we maken in ieder geval kenbaar dat we het hier niet mee eens zijn. we hoeven niet alles voor zoete koek te slikken toch?

Ik kreeg een mail terug. Die gaat als volgt:

"(schoolnaam) breed worden de kinderen inderdaad in de gelegenheid gesteld om voetbal te kijken. Er is al ruim van tevoren gecommuniceerd dat kinderen naar huis mogen op de originele tijd, dus dat was al opgelost. Verder hebben wij besloten om niet-voetballiefhebbers een alternatief aan te bieden.
Tenslotte gaan wij niet aan absentieregistratie doen, temeer om dat de Onderwijsinspectie hier zelf ruimte voor gegeven heeft.

Ik respecteer uw argumenten, maar kijk hier zelf anders tegenaan."
tot zover de mail.

Kijk, dus de onderwijs inspecie heeft zelf de ruimte gegeven. Wat een zotternij!!

(ze hebben trouwens geen voetbal gekeken, en waren dus lekker vroeg thuis.)
Laatst gewijzigd door pannenkoek op 14 jun 2010 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”