VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Faramir » 11 jun 2010 21:58

Mortlach schreef:Het moet toch handig zijn om één klein groepje overal de schuld van te kunnen geven. In dit geval is het D66...

Het is idd wel schattig om te zien dat christenen hier over vervolging (of een afgeleide daarvan) spreken terwijl in andere gebieden christenen om het leven gebracht worden in constante angst leven en dat kerken worden afgebrand. Dat plaatst het toch wel in perspectief. Volgens mij mogen we vrij blij zijn met de Nederlandse situatie.

Wat mij betreft maken ze van christelijke feestdagen gewoon werkdagen en geven ze elke werknemer een x aantal dagen per jaar vrij die hij/zij zelf in kan delen.

Ik ga voetbal kijken maandag. In ieder geval de eerste wedstrijd kijken we met de hele school, en op andere scholen waar ik werk gaan ze dat ook doen. De kinderen die niet willen kijken mogen vaak spelletjes meenemen van huis om dan te spelen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jun 2010 22:04

Er was net in het nieuws dat idioten een meeuw oranje hadden geverfd. De mevrouw van de opvang hoopte dat ze het beestje in leven konden houden tot de rui, zo niet, moesten ze hem ws in laten slapen. Hoe verwijder je zoveel verf van zo'n beestje ? :cry:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jun 2010 22:07

Spons schreef:
schelpje3 schreef:Maandagmiddag moet 1 van mijn zoons voor controle naar ziekenhuis.
Ze hebben het speciaal nu voor hem ONGEVRAAGD, op smorgens gezet. :!:
De dokter baalt dat hij moet werken. :wink: Is voetbalfan, weten wij.

Tsja ik denk niet dat een dokert als hij moet werken , dit zou verzetten omdat hij voetbal wil kijken, ik mag er toch wel van uitgaan dat men (en zeker ) een dokter een prof. instelling heeft !

Er kunnen andere belangen in het spel zijn , ik weet hoe hectisch het in een zieken huis er aan kan toegaan !

Ik zou zeggen als je er maandag bent vraag het eens op de man af zonder meteen te oordelen !

Nee hoor, mijn zoon is chronisch ziek en bekend in het ziekenhuis.
Hij was vorige week in het zknhs en moet dus a.s. maandag weer. De arts zag hem beetje sip kijken en bood aan om hem er smorgens tussen te frommelen.
Wij kennen de arts heel goed ! Ontzettend aardige man. Je bouwt een band op als je vaak in het zknhs bent.
De poliassistente plaagde hem een beetje en vroeg: waarom ? Wat is er dan ?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 12 jun 2010 08:03

schelpje3 schreef:Er was net in het nieuws dat idioten een meeuw oranje hadden geverfd.

Ik zag hier net een vogel die helemaal zwart was geverfd. Zat op m'n huis.... Of was het een kraai?

Nee, alle gekheid op een vogelstokje: dit is natuurlijk absurd, maar dit soort gekke dingen heb je helaas niet alleen bij voetbal.
Ik ben benieuwd hoe lam het land ligt als Nederland straks gaat spelen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 jun 2010 08:32

1. Kris, geniet ervan.
2. Wederom niet goed gelezen Mortlach, 'mede dank aan'..... is niet 'overal de schuld van geven.'
3. Galateia: er is ook nog iets tussen: voetbal kijken en lekker sikkeneuren.
4. Faramir: ik heb het niet over vervolging, ben blij dat we nog in vrijheid leven maar er word wel geprobeerd die vrijheid in te perken. Dat is een andere discussie maar doe je oogkleppen af zou ik zeggen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 jun 2010 08:55

Schipje schreef:4. Faramir: ik heb het niet over vervolging, ben blij dat we nog in vrijheid leven maar er word wel geprobeerd die vrijheid in te perken. Dat is een andere discussie maar doe je oogkleppen af zou ik zeggen.

Ik zou zeggen schaam je diep als je loopt te miepen over pietluttige dingen en dan kijkt naar broeders en zusters in Christus in andere delen van de wereld.

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 12 jun 2010 11:09

Schipje schreef:1. Kris, geniet ervan.

Nou, die wedstrijden gisteren waren zo slecht dat er weinig te genieten valt en die vuvuzela's zijn verschrikkelijk irritant, maar ik heb nog hoop voor de rest van het toernooi, dus dank je wel. :mrgreen:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 jun 2010 12:02

De meeste versiersels hangen bij mensen die bij nat. feestdagen te lui zijn om de vlag uit te steken.
Ach, ja dat is maar voor 1 dag. Dit gaat (misschien) ff duren.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 12 jun 2010 21:10

schelpje3 schreef:De meeste versiersels hangen bij mensen die bij nat. feestdagen te lui zijn om de vlag uit te steken.

Tsja, dat zien we hier ook. Hele huizen zijn oranje opgefleurd. Met feestdagen zie je niks.
Misschien toch niet zo vaderlandlievend, maar voetballievend?!

Ik kan het me niet voorstellen, ben totaal geen voetbalfan.
Eeerlijk gezegd vind ik dit hele gedoe onpasselijk overdreven, kan nergens komen of wordt geconfronteerd met oranje dit, oranje dat.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 13 jun 2010 13:16

Als jij dan ook gewoon jezelf niet gek laat maken heb je er ook het minste last van. Jij hebt er alleen maar zelf last van als je je op gaat lopen winden, die personen zelf interesseert het geen bal wat je er van vind.

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 13 jun 2010 13:46

ik kijk normaal nooit voetbal maar als Nederland speelt kijk ik altijd.

hopelijk ben ik maandag vrij van school(rond 1 uur) om het voetbal te kijken anders moet ik zelf maar vrij nemen van school
niet gereformeerd wel lid

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 13 jun 2010 15:06

onze dominee begon er vanmorgen zn preek mee. of we geloven dat de duivel machtig is.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 jun 2010 15:38

meisje20 schreef:onze dominee begon er vanmorgen zn preek mee. of we geloven dat de duivel machtig is.

Zou je iets meer kunnen vertellen over zijn preek dan?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jun 2010 15:38

Hier moet ik dan even grinniken. Want bij ons tijdens het kindermoment hebben we het WK lied gezongen (een christelijk liedje wel te verstaan). Want het ging over Zuid Afrika. En omdat het WK in Zuid-afrika werd gehouden had men wat oranje spulletjes mee genomen voor op het podium tijdens het kindermoment.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jun 2010 17:48

Faramir, ik schaam me nergens voor omdat ik niet 'miep' maar gewoon een feit constateer. Bovendien kijk ik liever niet naar mijn broeders en zusters in o.a. Noord-Korea, ik bid er liever (helaas, altijd te weinig) voor.

Meisje20, ik denk dat dat de hele essentie is van deze discusie. Christenen zien de machten van de duivel vaak niet meer. Natuurlijk is er op het kijken naar een wedstrijdje voetbal niks op tegen. Maar iets wat de wereld zo in beslag neemt en wat (en dat is het belangrijkste) NIET naar God toe leidt, dat komt niet van God al kan Hij natuurlijk alles gebruiken om mensen tot Hem te trekken. En van niet alles kan je direct zeggen of het naar God toe leidt of niet, maar het mag toch duidleijk zijn dat iets wat leidt tot o.a. geldverspilling en prostitutie nooit bij God vandaan kan komen?

Terug naar “Archief”