Hier en daar heb ik het al wel eens genoemd dat ik momenteel te kampen heb met een oververmoeid hoofd. Ik ben weer een beetje aan het werk (50%).
Nu ben ik er inmiddels achter dat, wanneer mijn hoofd een slechte dag heeft, het erg goed werkt als ik een eind ga fietsen. Helaas is het weer de laatste dagen echt niet aantrekkelijk om te fietsen (benauwd, regen, teveel wind etc.)
Wat ik mij nu afvraag, waar zit het hem in dat ik mijn hoofdpijn er gewoon uit kan fietsen. Is het de beweging, is het de buitenlucht, of is het de combinatie?
Als het de beweging is, dan zou ik mogelijkheden tot beweging binnenshuis moeten zien te creëren.
Als het de buitenlucht is, dan moet ik maar eens diep nadenken hoe ik mijzelf zover krijg om buitenlucht te happen zonder nat te regenen.
Als het de combinatie is, tja, dan moet ik iets bedenken om mijzelf over het niet-prettige-fietsweer heen te zetten.
Voor wie het weten wil: de oorzaak voor mij oververmoeide hoofd ligt in langdurige overbelasting (gezin, werk, studie). Volgens de huisarts was ik gelukkig nog wel op tijd om een volledige burn-out voor te zijn.
[edit: topic-titel even aangepast om het nog iets duidelijker te maken]