Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor kirsten » 11 jun 2010 13:11

Manlief gaat vanaf morgen mee doen met een programma bij de sportschool. Hij heeft een aangepast weekmenu gekregen en gaan 3 keer in de week daarbij sporten. Ik ga dan gewoon gezellig meedoen, zij het dat ik niet heel het weekmenu mee ga doen. Voor mij is het echt veel te veel.
Ik ben benieuwd of dit gaat werken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2010 13:53

-1 (en gewoon gegeten) sinds we terug zijn van vakantie. :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jun 2010 14:58

Ik heb mijn beweging voor vandaag weer gehad in totaal 18km gefietst in 42 minuten met giga veel wind... \

Ik eet alles dus ook gewoon pasta kan goed als je zelf de saus maakt want dan zitten er maar weinig calorieën in. Ik eet alles volkoren behalve rijst dan heb ik het liefst meerganen rijst (is witte rijst met allemaal andere soorten erdoor) of witte rijst ook die kruidenmix maak ik zelf dan is het goed te doen.
MissF waarom eet je geen aardappels bij witlof/ham/kaas? door de calorieën?
Als je achterham/beenham neemt en 20/30+kaas is het niet eens veel calorieën waar ik het bereken en dat zal ongeveer toch wel kloppen want in 20 weken 24kg kwijt.

Ik ben nu bij mijn ouders en we gaan heerlijk verse asperges eten met verse zalm en ik denk iets van aardappel bolletjes of zo misschien dat ik zelf wel aardappels (gekookte) ga eten is wat minder calorie rijk.
ben erg benieuwd wat ik maandag weeg :D

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 11 jun 2010 20:23

Morgen weer wegen, manlief en ik zijn 2 dagjes weg geweest en dus heerlijk uiteten geweest........ :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jun 2010 07:03

petra85 schreef:Morgen weer wegen, manlief en ik zijn 2 dagjes weg geweest en dus heerlijk uiteten geweest........ :D

Heerlijk even ertussen uit :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2010 07:28

Ik eet dan geen aardappel, omdat ik zonder ook prima vind, en ik liever een boterham extra eet i.p.v. een aardappel. Dat valt nl allemaal in vak 1. Maar nu eet ik wel weer een aardappel hoor. Maar een stuk gebak gister op een verjaardag laat ik toch echt nog staan, en gebakken aardappels eet ik nog steeds niet met mijn man mee.
Vanmorgen officieel wegen, en ik zat keurig op 65. Heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jun 2010 07:33

Volgens mij is streepje slank best streng als ik dat zo hoor. Zou niks voor mij zijn af en toe gebakken aardappels kan bij mijn ''dieet'' makkelijk en val goed af.

Gisteren erg veel beweging gehad ben rond 21.30 nog op die fiets naar huis gereden van mijn ouders vandaan was makkelijker omdat onze auto en de auto van mijn broer en schoonzus volgeladen waren met de laatste dozen uit hun huis. Zij wonen nu bij ons om de hoek erg gezellig.
Rond 23.30 zijn we nog even naar de MCdonald gereden want de mannen hadden trek ik heb heerlijk genoten van een ijsje kon makkelijk met zoveel beweging van die dag.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2010 07:56

Wat goed, al die beweging.
Streep-je-slank is wel in zoverre streng, dat je idd gezond MOET eten. Je moet de schijf van 5 volgen. Als je alleen calorieen checkt, kun je idd zeggen: ik eet alleen boterhammen en gebakken aardappels. Dat kan hierbij ok, maar dan kom je nooit op een groene dag uit, want je moet wel een bepaald aantal vakjes met groenten vullen, en met kaas/vlees enzo. Zodat je altijd de gezonde afweging hebt.
Gebakken aardappels kan ook wel, maar dan kan ik er geen 3 boterhammen meer bij. Het is gewoon keuzes maken.
Maargoed, mijn programma is nu heel binnenkort afgelopen, dus nu moet ik het zelf doen, en dat gaat vast lukken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jun 2010 08:11

Oke maar ik doe dat uit mijn eigen groente/fruit/zuivel/brood/aardappelen/vlees,vis dat eet ik elke dag en dat kan makkelijk maar bij jou rekenen ze voor gebakken aardappels volgens mij ook meer calorieen.
Maar goed als het maar werkt :wink: :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jun 2010 08:19

Ik sta nu op -24.3kg deze week 1.7kg kwijt :D Maar ook wel veel bewogen ruim 100km gefietst deze week. Zaterdagavond zijn we nog wel uit eten geweest en heb genomen waar ik zin in had (en volgens mij was het echt veel lopend buffet bij van der valk was zoooo lekker :oops: :D )

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 14 jun 2010 08:32

Wat knap zeg liefie!
Soms moet je toch ook gewoon ff lekker eten waar je zin in hebt! Zou ik ook doen:-)!
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 14 jun 2010 10:52

-2,5 !! :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 jun 2010 20:49

respect dat het nog zo goed gaat liefie!
Bij mij stagneert het een beetje. Maar volgens de vrouw van de WW is dat ook niet verwonderlijk na 23 kilo afvallen...
Nu vanavond een uurtje gefietst, kijken of meer beweging me gaat helpen...
Mag nog een weekje afvallen, daarna wordt m'n trouwjurk vermaakt, dus dan moet ik sowieso 2 maanden stil blijven staan... :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jun 2010 21:24

ik sta er zelf eigenlijk ook verstelt van dat het zo makkelijk gaat... Ben er eigenlijk ook meebegonnen zonder er over na te denken of wat dan ook. Ik zit wel op een ander forum met een groep meiden die op dezelfde manier afvallen is erg leuk en motiveert ook erg.

Ik fiets ook veel echt heerlijk vandaag ook weer ruim 20km gefietst.
Mag jij veel eten op een dag Jannoek? Wel spannend om 2 maanden op hetzelfde gewicht te blijven doe je dat ook met WW?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 jun 2010 21:35

Ik mag wel veel eten op een dag ja :-)
Denk alleen niet meer in calorieën, dus eigenlijk geen flauw idee hoe veel ik precies eet... Ik denk in punten, en ik mag er 37, maar dat zegt jou weer niks natuurlijk :mrgreen:

Fruit en groente is 0 punten, light dranken en water, thee en (zwarte) koffie ook.
Verder 'moet' ik elke dag volgens de schijf van vijf eten, als ik m'n WW netjes volg.

Vandaag is geen goede dag om m'n eten hier neer te zetten... :-oo
Vanmiddag namelijk op het werk voetbal gekeken en wat gesnaaid ondertussen.
Als ik er aan denk zal ik morgen 's posten wat ik bijvoorbeeld mag eten ;-)

Terug naar “Archief”