Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2010 11:28

Ja, met een baby zal het wel anders zijn. Tegen ons is ook niks gezegd over co-slapen, hoor, ofzo. Wel wordt in de voorbereidende cursus aangeraden om 3 maanden teruggetrokken te leven. Dat hij bij ons sliep voelde gewoon heel normaal. Natuurlijk kom je dan ook op ideeen door ervaringen van anderen, enzo.

Bij een jonge baby zal het wel anders zijn. Maar ik neem aan, dat jullie in het begin ook niet wilden, dat anderen hem vasthielden of eten gaven?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 mei 2010 11:52

Wat mij vandaag even in me omging, tijdens de kerkdienst vanochtend. Wij hebben in onze gemeente ook echtparen met adoptiekinderen (uit een Afrikaans land). Die zijn behoorlijk musicaal. Dat is erg leuk om te zien. Valt toch wel op tussen die houterige hollandse kids. :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 mei 2010 12:07

Ja, dat is gaaf. Ritme zit in de genen! Gistern was manlief met kindlief op ene verjaardag (ik zat heel zielig eindexamens na te kijken :( ) en toen stond er muziek op en een 4-jarig meisje ging er op dansen. Dus hoppa, zoonlief kwam naar voren en danste even vrolijk mee. Hij liet even zien, hoe het moest. Het meisje droop ietwat verlegen af :mrgreen:

Vanochtend in de kerk ook, hij gaat helemaal uit zijn dak. Hij zit ook heel vaak achter het drumstel van mijn man en dan zit er gewoon echt al ritme in.

Cool is dat!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 mei 2010 12:23

Geweldig ja. :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2010 12:00

Galateia schreef:Bij een jonge baby zal het wel anders zijn. Maar ik neem aan, dat jullie in het begin ook niet wilden, dat anderen hem vasthielden of eten gaven?

Hahaha, nog steeds niet :mrgreen: :wink: Vind het nog steeds moeilijk om hem los te laten :roll:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mei 2010 13:03

LauraC schreef:
Galateia schreef:Bij een jonge baby zal het wel anders zijn. Maar ik neem aan, dat jullie in het begin ook niet wilden, dat anderen hem vasthielden of eten gaven?

Hahaha, nog steeds niet :mrgreen: :wink: Vind het nog steeds moeilijk om hem los te laten :roll:

Haha, goed zo! Hier ook :mrgreen:

Ah, mijn mannetje!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 mei 2010 16:12

Galateia schreef:Bij een jonge baby zal het wel anders zijn. Maar ik neem aan, dat jullie in het begin ook niet wilden, dat anderen hem vasthielden?

dit wordt ook afgeraden bij kleine babytjes. TIs mijniet in dank afgenomen dat ik juul niet als ene koektrommel heb doorgegeven. Veel te veel indrukken en al die geuren van andere mensen hoeven ze ook helemaal niet te herkennen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 mei 2010 18:21

paprikameisje2 schreef:
Galateia schreef:Bij een jonge baby zal het wel anders zijn. Maar ik neem aan, dat jullie in het begin ook niet wilden, dat anderen hem vasthielden?

dit wordt ook afgeraden bij kleine babytjes. TIs mijniet in dank afgenomen dat ik juul niet als ene koektrommel heb doorgegeven. Veel te veel indrukken en al die geuren van andere mensen hoeven ze ook helemaal niet te herkennen.

Je hebt meer dan gelijk! Ik ben er ook geen fan van. Ik vraag niet eens bij een kraamvisite, of ik de baby vast mag houden. Laat dat kindje lekker aan papa en mama wennen!

Soms hoor je dan het verwijt van anderen, dat de ouders moeilijk doen, en dat het zo geen makkelijk kind wordt. Allemaal onzin-praatjes.

Die opmerking van de koektrommel ga ik wel onthouden :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mei 2010 20:23

ligt er maar net aan hoe je zelf bent. Wij vonden het geen probleem, en zijn lange tijd enorm makkelijk met hem geweest. en hij is genoeg aan ons gewend hoor, want als je aan zijn papa en mama zit, dan zit je aan hem ;) (vooral zijn papa, die is helemaal favoriet). Pas toen hij wat ouder werd kreeg ik het, dat ik hem continu wilde beschermen, maar als klein baby'tje wat minder.
En het heeft zeker nadelen denk ik, zo makkelijk zijn met je kind, maar ook erg veel voordelen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 mei 2010 20:36

hier weggeven leverde alleen maar boel frustratie op.... Ik zat met een kind wat helemaal uit dr doen was, hoe jong ze ook was.... Je maakt niet een makkelijk kind oid. Het ene kind heeft gewoon meer baadt bij vaste dingen en eigen papa en mama dan de ander.

Denk dat ik hier altijd weg had gegeven ed... ik veel meer problemen had gehad, dan wat ik nu heb....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mei 2010 20:42

Nouja, dat bedoel ik ook, het ligt aan jezelf en aan de omstandigheden en aan je kind natuurlijk.
Al denk ik wel dat een kind dat altijd alleen maar bij haar/zijn moeder is/zit veel eerder angstig zal zijn voor anderen. Mijn broertje zat de eerste jaren zo ongeveer op mijn moeders schoot, dat vonden ze beiden heerlijk. Maar het duurde wel wat langer voor hij ook wende aan andere mensen.
niet dat het een goed of fout is, maar je kunt een klein kind denk ik wel een beetje vormen. En onze keus was hem meeslepen en best wel eens aan andere mensen 'geven'. Een ander maakt weer een andere keus,
Nadeel voor ons nu ook, dat hij nu opeens niet meer bij anderen slaapt, alleen in zijn eigen bedje of in oma's campingbedje. En daar balen wij wel eens van en moeten we erg aan wennen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 04 jun 2010 20:39

ik was toen sophie net geboren was net zo'n leeuw met haar welpenjong :oops: kon haar amper aan een ander weggeven om even vast te houden. Had haar 9 maanden in mijn buik gehad, en liefst nog altijd bij mezelf. Vond het altijd zo vervelend als kraamvisite parfum op had en ze helemaal naar die lucht rook daarna :oops: :oops: :oops:
Ik was daar dus niet zo'n makkelijke in, en vraag ook niet zo snel een baby'tje vast te houden van een ander. Maar ik doe het dan weer wel graag :wink:
Had zondag nog crechedienst bij onze kerk en daar was ook een schattig baby'tje, heerlijk hoor :p
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 jun 2010 17:26

Net gebeld met het plaatselijke adoptiebureau en zij zeiden, zonder ons gezien te hebben, dat we moeten wachten tot Michael minimaal 4, maar liever 7 jaar oud is :shock: Kan wel janken :cry: We gaan nog even verder kijken maar als dat het systeem is, dan ben ik niet blij....

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2010 17:27

:o Sjoh, dat is een teleurstelling! :( Mensenlief, wat duurt dat lang...
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 jun 2010 17:39

Wow. Dat is slecht!

Terug naar “Archief”