Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Saskia » 10 jun 2010 07:44

35 kg in 21 weken :o Pff, dat is wel heftig zeg! 'k Weet ook niet of dat heel gezond is...

Ik wil meer gaan sporten, zonder af te vallen, maar dat lukt niet zo. Na een weekje hardlopen en fietsen op de hometrainer, slobberen de rokjes alweer om m'n lijf en ik was net zo blij dat de kilo's en een beetje meer vet eraan zaten.
Iemand tips?

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 10 jun 2010 08:11

Nina87 schreef:
liefie schreef:Sinds ik zoveel afgevallen ben heb ik het ook snel koud dan krijg ik zelfs blauwe nagels :roll:

Ja, ik krijg dus ook vaak blauwe handen. Maar ik weet dus niet of het aan mijn gewicht ligt. De volgende keer als ik bij de dokter ben wil ik er een keer naar vragen want ik vind het soms wel vervelend.

voordat ik kinderen kreeg woog ik ook 51 kilo bij 1meter70 ik kon eten wat ik wilde maar er kwam geen grammetje bij, toen had ik het ook altijd koud, blauwe handen, nagels, wintertenen etc. maar sinds de kindertjes, vlogen de kilo's er aan, nu weeg ik 63, valt nog reuze mee, maar ik heb het nooit meer koud, en die blauwe handen zijn ook verleden tijd. dus er is nog hoop :lol:
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2010 08:19

vpk schreef:mijn tante is 35 kg afgevallen in 21 weken :shock:
ik hoop alleen maar voor haar dat ze nu op gewicht kan blijven...

is ze geopereerd?

Mijn vriendin is vorig jaar juni geopereerd (maagverkleiner) en is al meer dan 50 kg kwijt sinds de operatie.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 jun 2010 09:17

nee, ze is niet geopereerd.
ze heeft een of ander eiwit dieet ofzo gevolgd. begon met alles te vervangen door een soort poeders geloof ik waar je vanalles mee kan maken. weet het ook niet precies. maar ze bakte zelfs haar eigen brood ervan. ze gebruikte alleen die poeders en water.
en na een paar weken mocht ze elke week uitbreiden met er iets 'normaals' bij eten. stukje kip, kaas, yoghurt, gewoon brood.
maar het is wel erg hard gegaan!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2010 15:33

Inderdaad, Saskia, gezond lijkt me zoiets niet. Als ik 10kg afval in 21 weken tijd ben ik al blij...
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 jun 2010 15:43

Broer van mijn zwager heeft dat dieet ook gedaan maar nu is hij nog veel zwaarder dan dat hij al was.. Echt jammer! Alle moeite voor niets geweest. Hopelijk lukt jou tante het wel om op gewicht te blijven!

Volgens onze HA maakt het niet uit als je meer dan een kilo per week afvalt maar als je wat ouder bent dan zit je vaak wel los in je vel en dat is ook niks.
Ik ben nu op 4 ons na 24 kilo kwijt maar heb er echt geen last van maar ik zorg wel dat ik elke dag 30min fiets,loop,skeeler en helpt wel goed.
En gezond ben ik nog steeds volgens de HA als je naar mijn hb en bloeddruk enz kijkt is weer mooi meegenomen haha.

Vanavond eten wij witlof uit de oven en er zitten minder calorieen in dan ik dacht.

per persoon neem ik
200 gram aardappelpuree
2 witlof stronken
50 gram beenham
30 gram 30+geraspte kaas
in totaal 339 calorieen

Maar ik zit nog maar op de 990 calorieen vandaag vandaar dat ik er nog een runderworstje bij bak.

Iemand nog lekkere magere recepten?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 10 jun 2010 15:44

een glas water?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 11 jun 2010 06:55

- 5.2 :D! 't Gaat gelukkig echt goed. Niet heel snel, maar dat is juist wel beter denk ik. Het is wel gewoon prima vol te houden!
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jun 2010 08:46

Super joh!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jun 2010 09:14

Jaaah! -6kg inmiddels! :D
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jun 2010 09:47

SUPER!! Ik dacht dat je zei dat het niet snel ging :lol:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 jun 2010 10:04

Haha, nee, vorige week ging het me niet snel genoeg... 8) Dit geeft in ieder geval weer moed om door te zetten!
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 jun 2010 10:35

Gaat lekker Daphne! 'k Kan me voorstellen dat dat erg motiverend werkt :)

Jensje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jensje » 11 jun 2010 11:30

Super Daphne! Geeft idd lekker motivatie hè :D !!
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2010 11:31

Wauw, super Daphne! Wat geeft dat een lekker gevoel he!
En Liefie, bijna 24, ook super!

Wij eten vanavond ook witlof met ham en kaas uit de oven. Maar ik eet er als ik lijn geen aardappels bij, en ook geen vlees (ham is al vlees). Mijn man eet er een haring bij.

Ik stond vanmorgen maar vast op de weegschaal, en was echt bang dat het toch weer 66 ofzo zou zijn. na een weekendje met wat chips, koekjes, bbq (al eet ik dan ook maximaal 2 stukken vlees, ik krijg het gewoon niet meer weg). De afgelopen dagen dus ongeveer 1600 kcal per dag genomen, en ik zat vanmorgen op 65,2 ofzo (ik heb geen digitale). Dus heerlijk goed :D Want ik moet ook nog een ongesteld worden en dan weeg ik altijd meer. Dus het lijkt nu wat beter te gaan werken :D

magere recepten, die heb ik niet zo heel erg. Wel is zilvervliesrijst weer een stukje magerder dan witte rijst, en pasta eet ik sowieso amper meer, dat aten we elke week minimaal 1 keer, maar sinds ik weet hoeveel streepjes me dat kost, laat ik dat toch liever staan. Ik vind rijst toch ook erg lekker.
En gewoon aardappel, vlees (mager) en groenten. Ik eet sowieso ook altijd alleen optimel vla na. Dat vult wel, ik vind het ook lekker, en het is een stuk minder vet dan gewone vla.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”