Uitslag verkiezingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Uitslag verkiezingen

Berichtdoor Faramir » 09 jun 2010 22:18

schelpje3 schreef:Nog wel.

Indien jij informatie hebt dat dat spoedig zal gaan veranderen kun je beter even contact opnemen met de politie.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 22:19

JPB zal aftreden, hoor ik net.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 09 jun 2010 22:20

schelpje3 schreef:Nog wel.

En laten we hopen dat het zo blijft, ik zou het echt erg vinden als zijn veiligheid niet gewaarborgd kan worden.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 22:22

Ik ook ! Maar zag weer de enorme veiligheidsmaatregelen en denk dan wel: hoe houdt die man dat vol !

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 jun 2010 22:30

Faramir schreef:Als je je had verdiept in het programma van de PVV zul je je verbazen hoe sociaal het programma is,

Dat heb ik wel degelijk gedaan. Maar een partij die 'je naaste liefhebben als je zelf' niet serieus neemt door bijv ontwikkelingshulp te marginaliseren en dus je minder bedeelde naaste te laten stikken, heeft NIETS begrepen van de boodschap van Christus.

En als de mensen dan van armoe hiert heen vluchten, sluit de PVV haar deuren.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 09 jun 2010 22:33

De christelijke politiek is aardig uitgedund....
Stap voor stap, weer een stapje verder.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 09 jun 2010 22:36

Echt dramatisch!

Kben zeer benieuwd wat SGP nog gaat doen.
Als zij evt. nog een zeteltje zouden winnen is dat de enige christelijke partij die winst boekt.
Ach ja, het zijn nog prognoses, maar de waarheid druppelt zo langzamerhand wel door.
Paars, ik moet er niet aan denken!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 22:39

Waar ik vooral niet aan moet denken is vice-premier Wilders...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 09 jun 2010 22:41

Faramir schreef:
schelpje3 schreef:Heeft Wilders wel genoeg capabele mensen voor de 2e kamer ? Dat was destijds bij de LPF een drama :(

Niet te vergelijken. De LPF kwam van 0 naar 26 terwijl de leider vermoord was. De partij was zo groen als gras en miste haar leider. De PVV heeft er nu al 3 jaar opzitten in de 2e kamer en heeft veel langer de tijd gehad om kandidaten te selecteren, daarnaast leeft de politiek leider nog.

Dat hebben we gezien in de aanloop naar de verkiezingen. Het ene na het andere incident met mensen op de lijst van Wilders. Het is een bij elkaar geraapt zootje.

Overigens: ik hoop enorm op Paars Plus. Beter paars plus dan zwart.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 09 jun 2010 22:44

toppie schreef:Echt dramatisch!

Kben zeer benieuwd wat SGP nog gaat doen.
Als zij evt. nog een zeteltje zouden winnen is dat de enige christelijke partij die winst boekt.
Ach ja, het zijn nog prognoses, maar de waarheid druppelt zo langzamerhand wel door.
Paars, ik moet er niet aan denken!

Als ik de uitslagen per gemeente bekijk maakt de SGP in bijna iedere gemeente een plus. Waarschijnlijk kiezers van de CU? Maar of deze kleine stijging genoeg zal zijn voor een derde zetel betwijfel ik.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 09 jun 2010 22:45

JeeWee schreef:
Faramir schreef:Als je je had verdiept in het programma van de PVV zul je je verbazen hoe sociaal het programma is,

Dat heb ik wel degelijk gedaan. Maar een partij die 'je naaste liefhebben als je zelf' niet serieus neemt door bijv ontwikkelingshulp te marginaliseren en dus je minder bedeelde naaste te laten stikken, heeft NIETS begrepen van de boodschap van Christus.

Eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel gek dat hij wil korten op de ontwikkelingshulp. Nederland geeft redelijk veel aan ontwikkelingshulp in vergelijking met andere EU landen. Nu er hier in Nederland ook heel veel mensen zijn die enorme problemen ondervinden aan de economische crisis waar je voor ook moet opkomen. Het is m.i. ook belangrijk om naar deze naasten te kijken. De vraag is natuurlijk waar je de prioriteiten legt.
Ook Wilders aanpak van de zorg vind ik heel goed. Er zijn dingen waar ik niet mee eens ben, maar ik ben het zeker niet voor de volle 100% mee oneens.

Ik ben benieuwd wat het gaan doen met de coalitie formatie. Ik denk dat de kans op premier Wilders heel klein. En daar ben ik blij om.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 09 jun 2010 22:45

Kris schreef:
Faramir schreef:
schelpje3 schreef:Heeft Wilders wel genoeg capabele mensen voor de 2e kamer ? Dat was destijds bij de LPF een drama :(

Niet te vergelijken. De LPF kwam van 0 naar 26 terwijl de leider vermoord was. De partij was zo groen als gras en miste haar leider. De PVV heeft er nu al 3 jaar opzitten in de 2e kamer en heeft veel langer de tijd gehad om kandidaten te selecteren, daarnaast leeft de politiek leider nog.

Dat hebben we gezien in de aanloop naar de verkiezingen. Het ene na het andere incident met mensen op de lijst van Wilders. Het is een bij elkaar geraapt zootje.

Overigens: ik hoop enorm op Paars Plus. Beter paars plus dan zwart.

Nou je kunt beter Wilders hebben dan een paars kabinet. Een paars kabinet resulteert in enkele jaren stilstand. Bij Wilders gebeurt er nog eens wat.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 jun 2010 22:58

Kris schreef:
Faramir schreef:

Indien je die indruk hebt gekregen dan volg je slechts zeer selectief de politieke ontwikkelingen. Bij de PVV zijn niet meer incidenten geweest dan bij bijvoorbeeld de PvdA.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 jun 2010 23:02

JeeWee schreef:

En als de mensen dan van armoe hiert heen vluchten, sluit de PVV haar deuren.

Keuzes maken is moeilijk. Je kan uit 1 of 2 punten op een heel programma moeilijk zulke zware uitspaken doen. Ik denk dat je nu meer je onderbuik laat spreken dan het verstand.
In Nederland is overigens echt niet genoeg ruimte voor economische vluchtelingen. we mogen al blij zijn als we de echte vluchtelingen goed kunnen opvangen en een toekomst kunnen bieden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 23:08

Ontwikkelingshulp is ook niet het geld weggooien in een groot zwart gat, wat Wilders ons wel wil doen geloven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”