VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 09:13

Jo'tje, ik zei niet dat er geen voetballers zouden zijn die zich niet inzetten voor het goede doel.
Ze zullen best in groten getale geld overmaken, lijfelijk aanwezig zijn ergens, er zijn voorbeelden genoeg.
Spieren voor spieren, in de diverse (kinder)ziekenhuizen, andere patientenverenigingen,
Maar die voorkeursbehandeling ? Waar komt die vandaan ? Een voetballer is misschien wel onmisbaar voor een 11tal, maar so what ?
Een moeder of vader is ook onmisbaar voor het gezin, of in je werk, maar die moeten 13 weken wachten !
DAT is een schande. Ook al zou de FIFA geld doneren aan het EMC, dan nog klopt het niet.
Het was "maar" een hamstring, pijnlijk, maar niet dodelijk !

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 09:18

Dat ben ik helemaal met je eens hoor, zoals ik al zei.

Het deel in mijn post over goede doelen ging ook niet per se over jou, maar de opmerkingen die daar eerder in dit topic al over zijn gemaakt. Ergens stond: een voetballer die zich inzet voor het goede doel bestaat niet, dat is nieuws o.i.d.
Nou, dat vind ik ronduit veroordelend en onjuist.
pobody's nerfect

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 09:24

@Jo'tje: okay, dan zitten we weer op 1 lijn. :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 jun 2010 09:51

Mortlach schreef:
Schipje schreef:ik ben het met je eens maar niet met dat laatste, je kan met de kerk en dus met GOD nooit doorschieten.

Hmm, daar heb ik zo mijn twijfels bij. Er zijn mensen die in hun "godsdrift" hun hele familie kapot maken of hun kinderen voor het leven lang schaden. Mensen die hun kinderen weigeren te laten inenten, waarna zoon- of dochterlief polio krijgt, om eens wat te noemen. maar goed, dat is een andere discussie.

Hoort idd meer thuis in de topic 'inentingen bij baby's' en lees daar even dat het NIET inenten van kinderen VAAK niks te maken heeft met religie! Daarom vind ik dit een heel raar voorbeeld! Bovendien citeer je hier de helft van mijn citaat. Ik had het over wetticisme, daar kan je in doorslaan, maar nogmaals: niet met GOD!
Laatst gewijzigd door Schipje op 09 jun 2010 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 jun 2010 10:01

Welnee, er is geen voetbalgekte... ](*,)

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 jun 2010 10:10

Jo'tje schreef:Het deel in mijn post over goede doelen ging ook niet per se over jou, maar de opmerkingen die daar eerder in dit topic al over zijn gemaakt. Ergens stond: een voetballer die zich inzet voor het goede doel bestaat niet, dat is nieuws o.i.d.
Nou, dat vind ik ronduit veroordelend en onjuist.

Nee Jo'tje, dat heb ik niet gezegt.
Ik zei: Als een voetballer veel aan liefdadigheid zou doen, dan had ik dat allang in alle kranten gelezen. Dat is namelijk nieuws.
Ik zeg zeker niet dat het niet bestaat, wel dat het mij zeer sterk lijkt. Want als dit gebeurt dan zal dat groot op de voorkanten van de roddelbladen staan, dat lees je toch ook altijd groot van Madonna en Angelina Jolie.

Feit blijft dat er veel geld omgaat in de professionele voetbal. M.i. veel te veel. Ik ben van mening dat God ook vind dat we met z'n allen dat geld beter kunnen besteden. En ja ook ik kan mijn geld beter besteden, ik denk dat een Christen daar altijd naar moet streven. Dan kunnen we nog zo hard proberen onjuiste zaken recht te praten, het blijft krom.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 10:10

JeeWee, dit is niet van dit jaar ! Maar van EK 2008 :P

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 10:17

@Schipje: ik weet dat er voetballers zijn, die zich ECHT inzetten BELANGELOOS voor het goede doel. Met geld, maar ook daadwerkelijk. En ook dat komt NIET in alle kranten of bladen. Elke voetbalclub heeft bijv wel een ziekenhuis(kinderafd) "geadopteerd". Soms weet je pas smorgens dat ze smiddags op bezoek komen, en nooit met lege handen ! En niet alleen voetballers, maar ook andere topsporters, maar dit terzijde.
Maar het lijkt niet op te kunnen, in die wereld.
Het is echt een leven van glitter en glamour, niet op het veld, maar daarbuiten.
Er zijn wel voetballers met diepgang, maar die komen vanzelf bovendrijven.
Ligt ook aan hun vrouw :wink:
Het prototype lijkt: voetballer trouwt al jong met blond vrouwtje en krijgen snel 3 kinderen.
Sommige vrouwen hebben ook nog eens een eigen carriere.
Als Sylvie (een begin van) borstkanker krijgt, is dat voorpaginanieuws. Het is voor haar veeeel erger (althans, zo lijkt het) ze is zoooo dapper dat ze blijft doorwerken. Toen de echtgenote van keeper van der Sar een hersenbloeding kreeg, was het een berichtje verderop in de krant. Daarna nauwelijks nog iets van gehoord, wel dat ze herstelt. Je ziet het verschil !

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 jun 2010 10:23

schelpje3 schreef:@Schipje: ik weet dat er voetballers zijn, die zich ECHT inzetten BELANGELOOS voor het goede doel. Met geld, maar ook daadwerkelijk. En ook dat komt NIET in alle kranten of bladen. Elke voetbalclub heeft bijv wel een ziekenhuis(kinderafd) "geadopteerd". Soms weet je pas smorgens dat ze smiddags op bezoek komen, en nooit met lege handen ! En niet alleen voetballers, maar ook andere topsporters, maar dit terzijde.
Maar het lijkt niet op te kunnen, in die wereld.
Het is echt een leven van glitter en glamour, niet op het veld, maar daarbuiten.
Er zijn wel voetballers met diepgang, maar die komen vanzelf bovendrijven.
Ligt ook aan hun vrouw :wink:
Het prototype lijkt: voetballer trouwt al jong met blond vrouwtje en krijgen snel 3 kinderen.
Sommige vrouwen hebben ook nog eens een eigen carriere.
Als Sylvie (een begin van) borstkanker krijgt, is dat voorpaginanieuws. Het is voor haar veeeel erger (althans, zo lijkt het) ze is zoooo dapper dat ze blijft doorwerken. Toen de echtgenote van keeper van der Sar een hersenbloeding kreeg, was het een berichtje verderop in de krant. Daarna nauwelijks nog iets van gehoord, wel dat ze herstelt. Je ziet het verschil !

Ja dat is zo. Van der Vaart staat in de spotlights, lijkt het erg druk te hebben met zijn voetbalcarriere en nu doet/deed Silvie ook mee aan een dansprogramma in Duitsland waar ze 8 uur per dag voor traint (dat zij Rafael zelf)!! Leuk hoor voor hun kindje! Fijn om ouders te hebben die zo beroemd en gelieft zijn. Ik zie ze bijna meer als het kind zelf!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 10:31

@Schipje: das een goeie :lol: Binnenkort ook nog in allerlei tv programma's, als deskundigen, let maar op :!:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2010 12:00

JeeWee schreef:Welnee, er is geen voetbalgekte... ](*,)

Afbeelding

Lekker extreem voorbeeld. Maar goed, leg mij eens 1 ding uit:

- Wat is er zondig aan het oranje versieren van een huis of straat? Je kan het overdreven vinden, dat vind ik ook wel. Maar benoem nou eens concreet de zonde van deze mensen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 12:07

Schipje schreef:Nee Jo'tje, dat heb ik niet gezegd.
Ik zei: Als een voetballer veel aan liefdadigheid zou doen, dan had ik dat allang in alle kranten gelezen. Dat is namelijk nieuws.
Ik zeg zeker niet dat het niet bestaat, wel dat het mij zeer sterk lijkt. Want als dit gebeurt dan zal dat groot op de voorkanten van de roddelbladen staan, dat lees je toch ook altijd groot van Madonna en Angelina Jolie.

Het is om eerlijk te zijn behoorlijk zorgwekkend dat je A) blijkbaar gelooft wat er in de roddelbladen staat, en B) ook gelooft dat de kranten en bladen ALLES verslaan wat min of meer bekende Nederlanders in hun privéleven doen.

Feit blijft dat er veel geld omgaat in de professionele voetbal. M.i. veel te veel. Ik ben van mening dat God ook vind dat we met z'n allen dat geld beter kunnen besteden.

Ik vind dat God vindt dat... en dan hou ik op met lezen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 12:09

Marnix schreef:Lekker extreem voorbeeld. Maar goed, leg mij eens 1 ding uit:

- Wat is er zondig aan het oranje versieren van een huis of straat? Je kan het overdreven vinden, dat vind ik ook wel. Maar benoem nou eens concreet de zonde van deze mensen.

Waarschijnlijk dat het oranje is, en dat ze hun huis beter kunnen bedekken met Bijbelpagina's... :-oo

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 jun 2010 12:12

Schipje schreef:Hoort idd meer thuis in de topic 'inentingen bij baby's' en lees daar even dat het NIET inenten van kinderen VAAK niks te maken heeft met religie! Daarom vind ik dit een heel raar voorbeeld! Bovendien citeer je hier de helft van mijn citaat. Ik had het over wetticisme, daar kan je in doorslaan, maar nogmaals: niet met GOD!

De begint al erg te lijken op de "no true Scotsman" redenatie. Zolang iemand doorslaat maar het is nog sociaal aanvaardbaar is het fanatiek voor God gaan; zodra het echt uit de hand loopt is het "ineens" doorslaan in wetticisme. Maar goed, laten we on-topic blijven.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 12:40

Mortlach schreef:
Marnix schreef:Lekker extreem voorbeeld. Maar goed, leg mij eens 1 ding uit:

Waarschijnlijk dat het oranje is, en dat ze hun huis beter kunnen bedekken met Bijbelpagina's... :-oo

Als iemand een tekst op zijn dak zet, JEZUS REDT, moet dat van de gemeente verwijderd worden.

Terug naar “Archief”