VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Schipje » 08 jun 2010 21:09

Ik heb het idee dat sommige kerkgangers denken dat sport van de duivel is ! Alles moet je gedoseerd doen en er niet in doorschieten, zowel als met alchol, auto rijden, sport en ook kerk (ja ook daar kan men in doorschieten, )
ik ben het met je eens maar niet met dat laatste, je kan met de kerk en dus met GOD nooit doorschieten. Sterker nog, je mag steeds meer op Jezus gaan lijken figuurlijk gesproken. Ik denk dat jij het hier over wetticisme hebt? Dat is inderdaad doorgeslagen in regeltjes en wetjes, maar vol zijn van de Liefde van God dat verbeterd alleen maar de wereld, echt waar!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2010 21:10

Nina87 schreef:Het probleem vind ik hier dat jij van een exces de norm maakt: we weten allemaal dat niet iedereen op zo'n manier met voetbal omgaat. Voor verreweg de meeste mensen is het gewoon een avondje ontspanning. Ik vind niet dat je de hele sport kunt afschrijven omdat er door een klein deel van de mensen er op zo'n ongezonde manier mee omgaat. Omdat sommige mensen een alcoholverslaving hebben halen we toch ook niet alle flessen wijn uit de supermarkt?

En dan zijn we het nog niet eens eens of de mensen die op die foto's staan er op een ongezonde manier mee omgaan. Ik vind namelijk van niet, tenminste, het is niet zomaar te zeggen. Ongezond ben je er mee bezig als het ten koste gaat van je relatie, je werk, en/of je gemoed. Met een raar hoedje op je hoofd met zijn allen op een tribune staan en liedjes zingen omdat je dat leuk en gezellig is nog niet direct ongezond.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2010 21:14

Memmem schreef:Mensen verkopen is slavenhandel! klaar. Ik schaam mij niet voor deze vergelijking. De spelers worden verkocht aan de hoogste bieders. Je kunt het nu wel netjes een transfer noemen maar het is gewoon mensenhandel. Zelfs ex-prof voetballer Bert Konterman noemt het een soort koehandel.

Mijn baas geeft mij maandelijks geld voor diensten die ik voor hem verricht. Is dat dan ook prostitutie?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2010 21:19

Schipje schreef:ik ben het met je eens maar niet met dat laatste, je kan met de kerk en dus met GOD nooit doorschieten.

Hmm, daar heb ik zo mijn twijfels bij. Er zijn mensen die in hun "godsdrift" hun hele familie kapot maken of hun kinderen voor het leven lang schaden. Mensen die hun kinderen weigeren te laten inenten, waarna zoon- of dochterlief polio krijgt, om eens wat te noemen. maar goed, dat is een andere discussie.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 08 jun 2010 21:20

Nina87 schreef:Het probleem vind ik hier dat jij van een exces de norm maakt: we weten allemaal dat niet iedereen op zo'n manier met voetbal omgaat. Voor verreweg de meeste mensen is het gewoon een avondje ontspanning.

Van een exces een norm? Maar je bent toch niet blind als je door de straten rijdt? En las je door de supermarkt loopt? Zelfs de reclames hier op Refoweb ziet?

Gewoon een avondje ontspanning? Zo zien de mensen dat ook die naar een seksfilm kijken of die in een discotheek uit hun bol gaan of zich thuis een avondje bezatten... Of zeg ik nu dingen die ook in onze gezindte heel gewoon zijn?

Gewoon ontspanning?
Kijken naar een spectakel waar miljoenen in omgaan? Waar mensen zichzelf verliezen?
Gewoon ontspanning?
Zet je tuindeur eens open na een doelpunt van Oranje... Ga eens de straat op na een overwinning van Oranje..

Gewoon ontspanning?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 jun 2010 21:28

Spons, moderators reageren meestal persoonlijk tenzij ze duidelijk laten merken als moderator bezig te zijn. Ik dacht dat je dat na al die jaren wel eens wist.

Mortlach, jouw baas heeft jouw niet gekocht neem ik aan en je hoeft geen betaalde sex met hem/haar te hebben dan pas is er sprake van prostitutie.

In de voetbal hebben de spelers nog inbreng maar worden wel verkocht en daar bovenop krijgen ze een loon/toelage of hoedat ook mag heten. Laat ik het dan zo zeggen: ik zie het als slavenhandel en zou persoonlijk nooit zo verkocht willen worden.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 08 jun 2010 21:39

JeeWee schreef:
Nina87 schreef:Het probleem vind ik hier dat jij van een exces de norm maakt: we weten allemaal dat niet iedereen op zo'n manier met voetbal omgaat. Voor verreweg de meeste mensen is het gewoon een avondje ontspanning.

Van een exces een norm? Maar je bent toch niet blind als je door de straten rijdt? En las je door de supermarkt loopt? Zelfs de reclames hier op Refoweb ziet?

Gewoon een avondje ontspanning? Zo zien de mensen dat ook die naar een seksfilm kijken of die in een discotheek uit hun bol gaan of zich thuis een avondje bezatten... Of zeg ik nu dingen die ook in onze gezindte heel gewoon zijn?

Gewoon ontspanning?
Kijken naar een spectakel waar miljoenen in omgaan? Waar mensen zichzelf verliezen?
Gewoon ontspanning?
Zet je tuindeur eens open na een doelpunt van Oranje... Ga eens de straat op na een overwinning van Oranje..

Gewoon ontspanning?

Ik woon op dit moment niet in Nederland dus dit soort toestanden heb ik nog niet gezien. Maar de eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik dat toen ik er nog wel woonde het me nooit op die manier is opgevallen, dus ik blijf bij mijn standpunt.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 08 jun 2010 21:41

Mortlach schreef:
Nina87 schreef:Het probleem vind ik hier dat jij van een exces de norm maakt: we weten allemaal dat niet iedereen op zo'n manier met voetbal omgaat. Voor verreweg de meeste mensen is het gewoon een avondje ontspanning. Ik vind niet dat je de hele sport kunt afschrijven omdat er door een klein deel van de mensen er op zo'n ongezonde manier mee omgaat. Omdat sommige mensen een alcoholverslaving hebben halen we toch ook niet alle flessen wijn uit de supermarkt?

En dan zijn we het nog niet eens eens of de mensen die op die foto's staan er op een ongezonde manier mee omgaan. Ik vind namelijk van niet, tenminste, het is niet zomaar te zeggen. Ongezond ben je er mee bezig als het ten koste gaat van je relatie, je werk, en/of je gemoed. Met een raar hoedje op je hoofd met zijn allen op een tribune staan en liedjes zingen omdat je dat leuk en gezellig is nog niet direct ongezond.

Klopt idd, ik denk dat jezelf in het oranje uitdossen niet anders is dan een grappig kostuum aantrekken voor een verkleedfeestje. Ik denk dat de meeste Nederlandse voetballiefhebbers nog gewoon functioneren als Oranje een wedstrijd verliest.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2010 21:46

Memmem schreef:Mortlach, jouw baas heeft jouw niet gekocht neem ik aan en je hoeft geen betaalde sex met hem/haar te hebben dan pas is er sprake van prostitutie.

En een voetballer werkt niet op een plantage, en is geen eigendom van de club. Onder contract staan is nog niet hetzelfde als lijfeigene zijn. Jouw vergelijking is net zo krom als de mijne.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 08 jun 2010 22:04

Schipje schreef:Ik heb het idee dat sommige kerkgangers denken dat sport van de duivel is ! Alles moet je gedoseerd doen en er niet in doorschieten, zowel als met alchol, auto rijden, sport en ook kerk (ja ook daar kan men in doorschieten, )
ik ben het met je eens maar niet met dat laatste, je kan met de kerk en dus met GOD nooit doorschieten. Sterker nog, je mag steeds meer op Jezus gaan lijken figuurlijk gesproken. Ik denk dat jij het hier over wetticisme hebt? Dat is inderdaad doorgeslagen in regeltjes en wetjes, maar vol zijn van de Liefde van God dat verbeterd alleen maar de wereld, echt waar!

Dat bedoel ik en ook de zogenaamde sektes. Doorslaan in het geloof , dingen te letterlijk nemen ! :) zijn we het hier op dit punt eens he :)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 08 jun 2010 22:06

Memmem schreef:Spons, moderators reageren meestal persoonlijk tenzij ze duidelijk laten merken als moderator bezig te zijn. Ik dacht dat je dat na al die jaren wel eens wist.

Mortlach, jouw baas heeft jouw niet gekocht neem ik aan en je hoeft geen betaalde sex met hem/haar te hebben dan pas is er sprake van prostitutie.

In de voetbal hebben de spelers nog inbreng maar worden wel verkocht en daar bovenop krijgen ze een loon/toelage of hoedat ook mag heten. Laat ik het dan zo zeggen: ik zie het als slavenhandel en zou persoonlijk nooit zo verkocht willen worden.

Dat klinkt heel anders als dernet :) (En dat bedoel ik dus positief )

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 08 jun 2010 22:09

Jee Wee , als mensen ook dagelijks zo er bij gaan lopen , op hun werk, in het ziekenhuis enzo ... dan slaan ze door, nu sla je de plank finaal mis qua enthousisme , een bekend forum genoot :mrgreen: , doet aan larping ! Dan moet hij zich verkleden voor een rollen spel, slaat hij dan ook door ijn zijn enthousiasme ? Ik heb hem in die kledij alleen op foto's gezien en onlangs op zijn trouwerij had hij toch echt een heel net pak aan !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 jun 2010 23:15

JeeWee schreef:

Gewoon ontspanning?
Gewoon ontspanning?

Gewoon ontspanning?

Wat gebeurt er dan? Er juichen mensen, sommigen gaan misschien een vreugdedansje op straat doen, of drukken wat vaker dan normaal op de toeter. Dat hoort bij ontspanning. Je kijkt een potje voetbal en je leeft mee met je land. Winnen ze, dan ben je blij, verliezen ze, dan ben je wat minder blij. Wat is er zondig aan het uiten van emotie bij ontspannende activiteiten?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 09 jun 2010 08:31

Ik kom nog even terug op die scan van Robben. Er staat nu zelfs een ingezonden brief in het AD van een arts.
Ik citeer een stukje: Nog opvallender is dat deze superster een voorkeursbehandeling krijgt die onder meer bestaat uit een MRI-can op zondag in het EMC. Zo'n spoedscan is in het weekend doorgaans voorbehouden aan mensen met oncologische aandoeningen met een spoedindicatie voor bestraling. Er zal wel flink voor zijn betaald, maar dan nog. De gewone mens loopt tegen een wachttijd van 13 weken aan. Nu pas begrijp ik de slogan op de gevel: de patient prominent.
Aldus een internist uit Barendrecht. Niet zo vreemd dus dat ik daar een opmerking over maakte toch ?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 08:55

Het is ook niet vreemd dat je dat zei. Het klopt ook niet. Maar ik denk dat we eerder verbaasd moeten zijn over die wachttijd van 13 weken dan over Robben ;)

Wat betreft voetballers die zich niet in zouden zetten voor het goede doel: er zijn er zat die dat wel doen. Is het niet tijdens hun carrière, dan wel erna. Bovendien: misschien zetten ze zich niet in als bekend persoon, maar storten ze jaarlijks een miljoen op de rekening van Unicef. Weten wij veel?! Niet zomaar over oordelen in ieder geval!
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”