de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wiepie

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Wiepie » 06 jun 2010 12:29

Ik wil er het liefst ook helemaal vanaf. Ergens is het toch vreemd hormonen in je lijf te slikken..
Maandag maar even met de huisarts om tafel of er geen andere oplossingen zijn :?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 06 jun 2010 13:06

LeChat schreef:10 euro per maand? Volgens mij ben ik maar 13 euro per drie maanden kwijt...

Klopt, maar het verschilt nogal per soort pil hoe duur deze is. Ik had het voor het gemak nogal ruim genomen. :wink:

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 07 jun 2010 07:20

Zijn er dames met een Mirena spiraaltje?
Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Hier is tie in November '09 geplaats en ik blijf vloeien meestal 3 weken wel en dan 1 week niet.
Ik begin dr een beetje steeds meer van te balen.......

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 jun 2010 08:04

Lalage schreef:
pannenkoek schreef:ik heb geen pil, da's nog goedkoper

Nou heerlijk voor je, maar ik wil geen kinderen ;)

Hier slapen ze ook al met z'n 2en en op een kamer van 2.5 bij 3 we hebben 2 van zulke kamers en wij hebben er 4.
Past hier ook niet meer bij.
maar gebruiken niks, de jongste is 6,5
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jun 2010 08:23

Lalage bedoelt dat ze überhaupt geen kinderen wil en dan wil je het 'risico', om het zo maar te noemen, niet lopen dat er toch kinderen komen. :wink: .

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jun 2010 09:41

Ik slik de pil ook tegen acné, maar dat wordt nu ook al niet meer volledig vergoed hoor. Dus in dat geval verandert er niet veel. Hoef nu maar paar euro per half jaar te betalen. Al wordt het 50 euro per half jaar: telkens condooms kopen én medicijnen/smeersels tegen acné aanschaffen wordt een duurder grapje denk ik...
pobody's nerfect

anne22
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor anne22 » 07 jun 2010 10:58

@petra

Ik heb ook een Mirena. Het eerste halfjaar/negen maanden heb ik ook wel gevloeid. Niet weken achter elkaar hoor, maar gewoon een dag of vier, vijf. Dat ongeveer 1 of twee keer per maand. Het werd steeds minder. Nu heb ik nog wel eens dat ik vloei, maar dat is hooguit eens per twee maanden. En dan vloei ik echt heel weinig; een inlegkruisje is dan voldoende.

Mijn ervaring is dus uiteindelijk heel positief! Ik hoop dat het bij jou ook binnenkort beter gaat. Anders zou ik toch aan je huisarts vragen wat hij ervan vindt.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 jun 2010 11:34

pannenkoek schreef:
Lalage schreef:
pannenkoek schreef:ik heb geen pil, da's nog goedkoper

Nou heerlijk voor je, maar ik wil geen kinderen ;)

Hier slapen ze ook al met z'n 2en en op een kamer van 2.5 bij 3 we hebben 2 van zulke kamers en wij hebben er 4.
Past hier ook niet meer bij.
maar gebruiken niks, de jongste is 6,5

Beste pannenkoek, het is mij eerlijk gezegt nu wel duidelijk dat jullie liever niks gebruiken en dat al jaren erg goed gaat. :wink:

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 08 jun 2010 18:39

Wiepie schreef:Ik wil er het liefst ook helemaal vanaf. Ergens is het toch vreemd hormonen in je lijf te slikken..
Maandag maar even met de huisarts om tafel of er geen andere oplossingen zijn :?

Dit vind ik altijd een beetje een vreemd argument. Mensen doen altijd net alsof hormonen zo eng zijn, maar we hebben toch allemaal hormonen in ons lichaam? Bij de pil heb je echt maar met een minimale hoeveelheid hormonen te maken. En tja, als je zwanger wordt, dan heb je pas veel hormonen in je lichaam ;).
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 08 jun 2010 20:27

Nina87 schreef:
Wiepie schreef:Ik wil er het liefst ook helemaal vanaf. Ergens is het toch vreemd hormonen in je lijf te slikken..

Dit vind ik altijd een beetje een vreemd argument. Mensen doen altijd net alsof hormonen zo eng zijn, maar we hebben toch allemaal hormonen in ons lichaam? Bij de pil heb je echt maar met een minimale hoeveelheid hormonen te maken. En tja, als je zwanger wordt, dan heb je pas veel hormonen in je lichaam ;).

Nouja ik wordt er wel humeuriger van en hou meer vocht vast. Dus tja, heb dan misschien wel hormonen in mijn lichaam, die extra zorgen wel dat ik er anders op reageer.
Leef je droom.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 09:08

Nina87 schreef:

Dat ben ik wel met je eens inderdaad. Ik had erg last van acné, dus blijkbaar klopte er iets niet in mijn hormoonhuishouding. De pil heeft dat weer een beetje recht gezet ;)

Maar het woord hormonen vinden veel mensen blijkbaar eng klinken en dat willen ze dan ineens niet slikken.
Als je dan ook eens nagaat wat je met de rest van je eten allemaal binnen krijgt... dan zou je spontaan aan de pil gaan :mrgreen:
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jun 2010 11:00

Nina87 schreef:

hahaha dat is een leuk argument :)

Wat mij tegenstaat aan de pil is dat je de hormonen uitplast. Zo komen ze in de zee terecht en dat schijnt erg slecht te zijn voor de vissen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jun 2010 12:57

Hahaha. Nou, zodra de BP zo doorgaat spoel ik vrolijk hormonen door de wc hoor ;)
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jun 2010 22:39

@Lalage: daar heb ik nou nog nóoit bij stilgestaan...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 12 jun 2010 21:00

maar zijn de chemicaliën die worden gebruikt om het water te zuiveren niet veel schadelijker dan de hormonen?

Terug naar “Archief”