Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 15:29

Mortlach schreef:
Annet76 schreef:Hij kan het ook écht niet gedaan hebben.
Dat is niet aan ons om te bepalen; daar hebben rechters voor. Het is toch alleen maar goed als we daar wat terughoudend in zijn en ons niet laten meeslepen door allerlei media berichten?

Wie laat zich meeslepen? Ik zeg toch dat ik vind dat er hier behoorlijk koel gereageerd wordt. Niemand schreeuwt om zijn bloed. Ik wil alleen zeggen dat het me bijzonder zou verbazen als ie het niet gedaan heeft. Of ben ik nou meegesleept door de media?

Dan zijn we allemaal meegesleept. Zoveel toevalligheden bij elkaar ? #-o Maar de toekomst zal het uitwijzen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 17:18

Zonet was in het nieuws: dat ze geen seks had, vlak voor haar dood en niet gedrogeerd was.
Nou, dus hij had haar niet aangerand en geen drugs gegeven. :oops: #-o Aldus haar vader.....

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 07 jun 2010 17:42

schelpje3 schreef:Zonet was in het nieuws: dat ze geen seks had, vlak voor haar dood en niet gedrogeerd was.
Nou, dus hij had haar niet aangerand en geen drugs gegeven. :oops: #-o Aldus haar vader.....

En wederom laat jij je eenvoudig meeslepen door mediaberichten.
Wacht nou eerst eens even af voordat je van allerlei conclusie trekt.
Het is waarachtig maar goed dat je geen rechercheur bent geworden, want dat zou echt hopeloos zijn :-k

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 jun 2010 17:44

@Annet76: doe niet zo betweterig. De vader verklaarde net in het journaal dat wat ik net schreef. Ik laat me helemaal niet meeslepen. Maar volg gewoon het nieuws. Zoals jij stelt moeten we maar geen krant meer lezen, geen nieuws meer kijken. Ik vond het iig opmerkelijk, omdat er tot nu toe toch wel werd gedacht dat hij haar gedrogeerd had, omdat in haar auto drugs gevonden waren.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 07 jun 2010 19:00

Volg gerust het nieuws, Schelpje3!
Ik begrijp de reacties wel als men zegt niet alles voor zoete koek te slikken wat er door de media wordt gezegd.
Zie ook mijn eerdere reacties, dat heb ik al meer aangehaald.

Zoals je het nu schrijft, met de bron erbij vermeldend, zonder je eigen visie erbij te zeggen, is het gewoon nieuws zoals we overal kunnen horen en lezen.
Voor mij blijft echter belangrijk, wat gaat er straks daadwerkelijk geoordeeld worden door de rechter.
Schuldig of onschuldig?
Hij heet alle schijn tegen, zeker onze media drinkt alles rondom hem in als "hot-news".
Maar laten wij toch alsjeblieft geen oordeel vellen, maar een wacht voor onze lippen zetten.
Van ieder ijdel, veroordelend woord zullen we eenmaal rekenschap moeten afleggen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2010 08:57

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 08 jun 2010 11:43

Schokkend...!

Nu aan de rechter of dit verhaal klopt of niet. Ik heb uit de media begrepen dat ze nu zijn laptop gaan onderzoeken.
?:|

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 08 jun 2010 11:56

Moeder v.d. S is dan EN haar man EN haar zoon kwijt. Volgens mij was er nog een zoon ? Ze geven voorlopig nergens commentaar op. En TERECHT.
Maar hun leven is net zo goed kapot.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 jun 2010 12:44

Dat haar man is overleden, daar kom je wel overheen (effe kort door de bocht gezegd hoor, want dat is ook heel veel verdriet) maar dat je een zoon hebt, je eigen vlees en bloed, die zoiets flikt daar zou ik persoonlijk nooit overheen komen.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 08 jun 2010 16:02

Sorry Pol, er zijn mensen die nooit over het verlies van hun lieve man of vrouw heenkomen!

Ik zou zelf ook persoonlijk nooit kunnen verwerken als mijn kind daadwerkelijk een moord zou plegen.
Wat moet dat een onbeschrijfelijk verdriet geven. Het leven van J zijn moeder is inderdaad ook verwoest, je bent ouder van van een moordenaar, zult er altijd aan herinnerd worden.
Ik heb een hele lieve vriendin die ook een zoon in de gevangenis heeft zitten vanwege moord.
Als ik zie en persoonlijk ook mag horen hoe het gezin hier na jaren nog mee worstelt en wat een intens verdriet dit bij ouders geeft gaat je oordelende mond vanzelf op slot.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 08 jun 2010 16:15

Zijn Nederlandse advocaat twijfelt aan zijn bekentenis, aangezien hij denkt dat Joran maar heeft toegeven omdat de verhoring niet goed was.
Leef je droom.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2010 16:37

Loucom schreef:Zijn Nederlandse advocaat twijfelt aan zijn bekentenis, aangezien hij denkt dat Joran maar heeft toegeven omdat de verhoring niet goed was.

Het is uiteraard het werk van die advocaat om de belangen van zijn cliënt te behartigen. Gaat het om zijn Peruaanse advocaat of zijn vertegenwoordiging in Nederland, trouwens?

Het een en ander zal wel worden opgehelderd als de lui van Forensisch zijn laptop onderzocht hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 08 jun 2010 17:42

Ik vind het niet normaal wat de media allemaal doet rondom Joran van der Sloot.
Hij is ook maar een mens en heeft zo zijn rechten. Maar het lijkt wel of dat die ineens allemaal zijn verdwenen.
Omdat hij iets ergs gedaan heeft, mogen ze maar alles bloot geven. Volgens mij hadden ze die prive beelden van de politie nooit mogen laten zien.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 08 jun 2010 18:04

Daar is Maxime Verhagen aldus de Nederlandse media ook ingesprongen, zo gaan wij in Nederland in ieder geval niet met verdachten om.
Daar gelden andere wetten en regels, blijkbaar.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 08 jun 2010 20:33

Mortlach schreef:
Loucom schreef:Zijn Nederlandse advocaat twijfelt aan zijn bekentenis, aangezien hij denkt dat Joran maar heeft toegeven omdat de verhoring niet goed was.

Het is uiteraard het werk van die advocaat om de belangen van zijn cliënt te behartigen. Gaat het om zijn Peruaanse advocaat of zijn vertegenwoordiging in Nederland, trouwens?

Het een en ander zal wel worden opgehelderd als de lui van Forensisch zijn laptop onderzocht hebben.

Zijn Nederlandse en klopt dat recht heeft hij ook allemaal. Hoop gewoon dat ze goed bewijs vinden zodat ze het eerlijk kunnen aantonen.
Leef je droom.

Terug naar “Archief”